Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a explicat care sunt pașii necesari pentru anularea unei cereri de portare a unui număr de telefon. Portarea numerelor permite utilizatorilor să își schimbe rețeaua de telefonie păstrând același număr, însă există situații în care aceștia aleg să renunțe la proces. Anularea poate fi realizată doar dacă sunt respectate anumite condiții stricte, iar procesul trebuie inițiat cu cel puțin 24 de ore înainte de portarea efectivă. Citește articolul
Autoritățile au stabilit o serie de obligații privind portarea numărului de telefon mobil și schimbarea furnizorului de internet, una dintre ele stabilind că portarea se face în cel mult o zi lucrătoare, în caz contrar, clienții având dreptul de a primi despăgubiri din partea operatorilor. Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a stabilit acum aproape un an regulile de acordare a despăgubirilor în cazul abonaților afectați de nerespectarea obligațiilor legate de portarea numerelor de telefon, dar și sumele pe care le pot primi aceștia. Citește articolul
În prima jumătate a acestui an au fost portate peste 600.000 de numere de telefon, potrivit datelor transmise recent de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Din 2008, când a fost lansată posibilitatea portării numerelor de telefon, peste nouă milioane de numere de telefon și-au schimbat operatorul, dar nu și utilizatorul, opt milioane fiind numere de telefonie mobilă. De principiu, cererea de portare trebuie depusă la operatorul către care se face transferul numărului, acesta ocupându-se de toate detaliile transferului, iar din luna iulie, portarea numărului de telefon mobil trebuie să se facă în maximum o zi lucrătoare. Citește articolul
Portarea numărului de telefon mobil și schimbarea furnizorului de internet vor trebui să se facă în maximum o zi lucrătoare, iar furnizorii care nu se achită de această obligație vor trebui, pe lângă suportarea de amenzi aplicate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), să ofere și despăgubiri clienților. Noile obligații se regăsesc într-o lege care se va aplica de duminică și care schimbă cadrul legislativ al comunicațiilor electronice. Citește articolul
După cum stabilește legislația momentului, utilizatorii serviciilor de telefonie mobilă au dreptul să-și porteze numărul de telefon folosit la un alt operator decât cel la care îl au înscris. Portarea este gratuită și nu poate fi refuzată, potrivit Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), decât în anumite situații stabilite de lege. Informațiile vin în contextul unor controale recente, în care au existat firme amendate pentru refuzul nejustificat al portării. Citește articolul
Atunci când o persoană vrea să își schimbe furnizorul de servicii (bancare sau telecom, de exemplu), are tot interesul să își porteze datele de la vechiul operator la noul furnizor. Motivul e foarte simplu: discutăm de servicii ale căror calitate poate crește cu volumul de date deținute despre persoana care le folosește. Astfel, este în interesul acesteia să nu piardă nimic, atunci când se mută. De aceea, legislația le dă dreptul persoanelor, la schimbarea furnizorului, să porteze și datele de la cel vechi la cel nou. Altcumva, ar exista riscul descurajării mutării și, în schimb, cineva ar putea rata oferte mai bune, din cauza aceasta. Citește articolul
Utilizatorii serviciilor de telefonie mobilă au dreptul, potrivit legislației, să-și porteze numărul de telefon folosit la un alt operator decât cel la care are înscris numărul de telefon. Portarea este gratuită, dar pentru a se putea face, utilizatorul trebuie să facă o cerere și să îndeplinească anumite condiții. Recent, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a adus lămuriri privind motivele pentru care o cerere de portare poate fi refuzată de către un operator de telefonie. Citește articolul
Termenul de activare a numarului in noua retea este de o zi lucratoare, asa cum prevad normele europene, iar durata maxima a procedurilor administrative aferente portarii s-a redus de la 10 la 3 zile lucratoare, potrivit unei decizii a Autoritatii Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) ale carei prevederi se aplica inca din 2 septembrie 2012. Citește articolul
La patru ani de la data lansarii portabilitatii numerelor in Romania, numarul de portari a ajuns la aproape 900.000, informeaza Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM). Numarul portarilor creste in fiecare an: 30% dintre portarile de pana acum s-au realizat in anul 2011, 25% in 2010 si 21% in 2009. Citește articolul
Termenul de activare a numarului in noua retea va fi de o zi lucratoare, asa cum prevad normele europene, iar durata maxima a procedurilor administrative aferente portarii s-a redus de la 10 la 3 zile lucratoare, potrivit unei decizii a Autoritatii Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) ce a intrat in vigoare la 2 septembrie.
Citește articolul