România este în întârziere cu transpunerea în legislație a Codului european al comunicațiilor electronice, chestiune asupra căruia parlamentarii încă lucrează. Proiectul de lege inițiat în acest sens, care miercuri a fost adoptat de deputați la a doua trecere prin Parlament (din cauza unor probleme de constituționalitate), prevede, printre altele, obligația stabilirii unei proceduri de acordare de despăgubiri atunci când apar probleme la schimbarea furnizorului de telefonie sau internet. Citește articolul
După cum stabilește legislația momentului, utilizatorii serviciilor de telefonie mobilă au dreptul să-și porteze numărul de telefon folosit la un alt operator decât cel la care îl au înscris. Portarea este gratuită și nu poate fi refuzată, potrivit Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), decât în anumite situații stabilite de lege. Informațiile vin în contextul unor controale recente, în care au existat firme amendate pentru refuzul nejustificat al portării. Citește articolul
Atunci când o persoană vrea să își schimbe furnizorul de servicii (bancare sau telecom, de exemplu), are tot interesul să își porteze datele de la vechiul operator la noul furnizor. Motivul e foarte simplu: discutăm de servicii ale căror calitate poate crește cu volumul de date deținute despre persoana care le folosește. Astfel, este în interesul acesteia să nu piardă nimic, atunci când se mută. De aceea, legislația le dă dreptul persoanelor, la schimbarea furnizorului, să porteze și datele de la cel vechi la cel nou. Altcumva, ar exista riscul descurajării mutării și, în schimb, cineva ar putea rata oferte mai bune, din cauza aceasta. Citește articolul
Utilizatorii serviciilor de telefonie mobilă au dreptul, potrivit legislației, să-și porteze numărul de telefon folosit la un alt operator decât cel la care are înscris numărul de telefon. Portarea este gratuită, dar pentru a se putea face, utilizatorul trebuie să facă o cerere și să îndeplinească anumite condiții. Recent, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a adus lămuriri privind motivele pentru care o cerere de portare poate fi refuzată de către un operator de telefonie. Citește articolul
Termenul de activare a numarului in noua retea este de o zi lucratoare, asa cum prevad normele europene, iar durata maxima a procedurilor administrative aferente portarii s-a redus de la 10 la 3 zile lucratoare, potrivit unei decizii a Autoritatii Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) ale carei prevederi se aplica inca din 2 septembrie 2012. Citește articolul
La patru ani de la data lansarii portabilitatii numerelor in Romania, numarul de portari a ajuns la aproape 900.000, informeaza Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM). Numarul portarilor creste in fiecare an: 30% dintre portarile de pana acum s-au realizat in anul 2011, 25% in 2010 si 21% in 2009. Citește articolul
Termenul de activare a numarului in noua retea va fi de o zi lucratoare, asa cum prevad normele europene, iar durata maxima a procedurilor administrative aferente portarii s-a redus de la 10 la 3 zile lucratoare, potrivit unei decizii a Autoritatii Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) ce a intrat in vigoare la 2 septembrie.
Citește articolul