Decizia de a renunța la servicii ori de a schimba furnizorul de telefonie mobilă implică, în mod obișnuit, încetarea contractului existent. Acest proces este guvernat de clauzele contractuale specifice fiecărui furnizor, însă există anumite aspecte generale pe care este important să le cunoști. Citește articolul
Un contract la distanță se poate încheia fără prezența fizică a celor două părți, prin utilizarea unuia sau mai multor mijloace de comunicație la distanță. Astfel, se pot utiliza pentru încheierea unui contract la distanță telefonul, e-mailul, diverse aplicații online și altele. Totuși, doar acceptarea telefonică a unei oferte nu înseamnă și încheierea unui contract la distanță, pentru asta fiind nevoie și de un consimțământ scris al utilizatorului acestor servicii. Citește articolul
Autoritățile au stabilit o serie de obligații privind portarea numărului de telefon mobil și schimbarea furnizorului de internet, una dintre ele stabilind că portarea se face în cel mult o zi lucrătoare, în caz contrar, clienții având dreptul de a primi despăgubiri din partea operatorilor. Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a stabilit acum aproape un an regulile de acordare a despăgubirilor în cazul abonaților afectați de nerespectarea obligațiilor legate de portarea numerelor de telefon, dar și sumele pe care le pot primi aceștia. Citește articolul
Cei ce merg în localități de graniță în care există riscul ca telefonul lor mobil să se conecteze automat la o rețea ce funcționează într-o țară vecină, adică să riște taxarea suplimentară, vor fi avertizați asupra acestui risc prin indicatoare rutiere speciale, potrivit unei legi noi. Citește articolul
În prima jumătate a acestui an au fost portate peste 600.000 de numere de telefon, potrivit datelor transmise recent de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Din 2008, când a fost lansată posibilitatea portării numerelor de telefon, peste nouă milioane de numere de telefon și-au schimbat operatorul, dar nu și utilizatorul, opt milioane fiind numere de telefonie mobilă. De principiu, cererea de portare trebuie depusă la operatorul către care se face transferul numărului, acesta ocupându-se de toate detaliile transferului, iar din luna iulie, portarea numărului de telefon mobil trebuie să se facă în maximum o zi lucrătoare. Citește articolul
Utilizatorii de servicii de telefonie mobilă pot fi ținta unor posibile tentative de fraudă ale unor persoane ce încearcă să obțină câștiguri ilegale, prin apeluri făcute din alte țări. În cazul în care au pierdut un astfel de apel, utilizatorii de telefonie mobilă sunt sfătuiți să nu sune la acel număr, mai ales dacă acesta le este necunoscut, deoarece pot fi suprataxați, costurile suplimentare fiind incluse în următoarele facturi, a avertizat luni Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). În plus, specialiștii atrag atenția că, de la începutul anului, metodele de fraudă prin intermediul aplicaţiei WhatsApp s-au diversificat. Citește articolul
După cum stabilește legislația momentului, utilizatorii serviciilor de telefonie mobilă au dreptul să-și porteze numărul de telefon folosit la un alt operator decât cel la care îl au înscris. Portarea este gratuită și nu poate fi refuzată, potrivit Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), decât în anumite situații stabilite de lege. Informațiile vin în contextul unor controale recente, în care au existat firme amendate pentru refuzul nejustificat al portării. Citește articolul
Datele de trafic ale abonatilor, pe care le pastreaza in prezent operatorii de telefonie si internet, vor fi stocate timp de maximum trei ani, potrivit unui act normativ publicat miercuri in Monitorul Oficial. In acelasi timp, regulile noi prevad ca aceste date vor fi accesate doar in baza unei autorizari judecatoresti. Citește articolul