Condițiile de încetare a contractului sunt detaliate în contractul pe care l-ai semnat inițial. Cu toate acestea, este posibil să negociezi cu furnizorul pentru a obține condiții de încetare mai flexibile. Pagina de internet a Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) îți oferă o serie de informații la drepturile și obligațiile pe care le ai în această situație.
Înainte de a iniția procesul de încetare, este recomandat să consulți cu atenție contractul. Verifică perioada inițială a contractului, eventualele penalități pentru rezilierea anticipată, modalitățile de depunere a cererii de încetare (poștă, personal la un punct de lucru) și termenul în care furnizorul trebuie să proceseze solicitarea ta.
După expirarea perioadei inițiale a contractului, poți, de regulă, să-l reziliezi cu o notificare prealabilă de 30 de zile. În acest caz, vei achita doar tarifele aferente perioadei de notificare. De asemenea, ai dreptul să soliciți deblocarea gratuită a terminalului, dacă ai primit unul de la furnizorul respectiv.
Dacă furnizorul modifică unilateral condițiile contractului, ai dreptul să reziliezi contractul fără penalități. De asemenea, în cazul în care serviciile oferite nu corespund celor contractate, poți solicita rezilierea contractului.
Portarea numărului de telefon este o opțiune atunci când dorești să schimbi furnizorul fără a-ți schimba numărul. În acest caz, trebuie să știi că cererea de portare implică și o cerere de încetare a contractului cu furnizorul actual. Verifică cu atenție condițiile de încetare ale contractului existent înainte de a iniția procedura de portare.
Foarte important de știut, există diferențe semnificative între contractele încheiate la distanță sau în afara spațiilor comerciale ale furnizorilor și cele încheiate în magazinele acestora.
În cazul contractelor încheiate la distanță (prin telefon sau online) sau în afara spațiilor comerciale, poți beneficia de un drept de retragere fără penalități, în termen de 14 zile calendaristice de la încheierea contractului sau de la primirea echipamentului, dacă acesta a fost achiziționat odată cu serviciul. Reține faptul că trebuie să faci dovada solicitării de retragere în acest termen.
Pentru contractele încheiate în magazinele furnizorilor, încetarea înainte de expirarea perioadei inițiale poate implica penalități. Prin urmare, ar trebui să să îți verifici contractul pentru a afla:
- dacă a expirat perioada contractuală inițială;
- dacă se aplică penalități pentru încetarea anticipată și cum se calculează acestea;
- termenul și modalitățile de depunere a cererii de încetare.
Un alt aspect important de reținut este acela că legea nu prevede o perioadă de grație pentru încetarea fără penalități a contractelor încheiate în magazinele furnizorilor.
De asemenea, poți avea anumite obligații atunci când te retragi dintr-un contract la distanță, chiar dacă nu datoreazi penalități de încetare anticipată. De exemplu, poți fi obligat să returnezi produsele achiziționate împreună cu serviciile sau să plătești pentru serviciile utilizate până la data la care ai notificat furnizorul cu privire la retragerea din contract.
După expirarea termenului de 14 zile calendaristice (în cazul contractelor care nu au fost încheiate la sediul furnizorului de servicii), încetarea contractului se va face conform condițiilor stipulate în contract, ceea ce poate include plata unor penalități dacă perioada contractuală inițială nu a expirat.
Comentarii articol (0)