avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 611 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Despagubiri incetare contract
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Despagubiri incetare contract

buna!
am o situatie neplacuta cu cei de la RTC.
in nov. 2013 am prelungit contractul pentru 3 servicii RTC (voce+net+tv). Nu am beneficiat de luni gratuite sau de echipamente, acestea existand din contractele anterioare. Beneficiam de o reducere de 2 euro lunar fata de tariful standard (oferta standard pe magazin online).

pe factura lunii martie sunt notificat de catre cei de la RTC asupra faptului ca au modificat contractul, in sensul ca se introduce o chirie pt un aparat pe care-l aveam de la ei. se mentiona pe notificare faptul ca "In cazul in care nu sunteti de acord cu aceasta modificare puteti denunta unilateral contractul, fara plata niciunei penalitati sau despagubiri, in termen de 30 zile de la primirea prezentei..."

fiind nemultumit per ansamblu de calitatea serviciilor pe care le furnizau si avand in prezent alternativa la aceste servicii, le trimit notificare in termenul legal, cum ca NU sunt de acord cu modificarile contractuale si am denuntat unilateral contractul.

ma suna de la retentie sa ma convinga sa nu reziliez, au mai si plusat un pic la servicii dar oferta a fost refuzata. operatorul mi-a comunicat faptul ca serviciile se vor desfiinta in data de 30.04. nu a pomenit de vreo despagubire.

avand in vedere cele discutate la retentie, inchei ulterior convorbirii un contract la alta companie de telecomunicatii cu cerere de portare pt numarul de telefon. portarea a avut loc in data de 30.04, ultima zi cand aveam servicii de la RTC. netul si TV-ul le-au taiat la ora 00:00 in dimineata de 30. telefonul a mai functionat pana la portare, aprox. la ora 16.

surpriza apare cand primesc mail de la RTC si mi se comunica faptul ca s-a emis factura in data de 01.05, factura in valoare totala de 1193,33 lei!!!
contine contravaloarea echipamentelor pe care nu le-am predat inca (un STB + cartele) si despagubire pt incetarea prematura a contractului in valoare de 223.20 euro!!!!

cum pot contesta suma facturata ca si despagubire? in conditiile in care am denuntat unilateral contractul in urma modificarii acestuia de catre RTC e legal cum au procedat?
Cel mai recent răspuns: gabriel_gavrila , utilizator 18:39, 5 Mai 2014
din moment ce ati fost instiintat ca aveti posibilitatea in 30 zile sa renuntati la contract fara despagubiri si acum vin si cer bani, trebuie sa apelati la un avocat din orasul dvs si urgent sa incepeti procedurile.
sunt mai multi pasi de urmat, ca poate reusiti sa rezolvati chiar amiabil fara sa ajungeti la proces.
in contract scrie:

Legea Aplicabila. Litigii
Orice neintelegere privind executarea contractului va fi rezolvata amiabil, iar daca nu este posibil litigiul se va inainta instantelor judecatoresti. clientul se poate adresa ANCOM pentru solutionarea litigiilor care nu au fost rezolvate pe cale amiabila cu RTC.

pe pagina ANCOM se recomanda sa ma adresez prima data RTC iar apoi ANPC.

ma cam plimba de ici colo. carei institutii sa ma adresez in prima faza?
Ultima modificare: Luni, 5 Mai 2014
gabriel_gavrila, utilizator
ANPC.
Reclamatiile trebuie insotite de dovada incercarii de rezolvare pe cale amiabila. Scrieti o notificare de refuz plata a acelei facturi din motivele pe care le-ati expus mai sus si precizati ca daca nu o anuleaza va veti adresa ANPC.
Astfel de notificari se trimit prin posta cu confirmare de primire iar dvs. este bine sa va pastrati un exemplar pentru a-l atasa reclamatiei (in caz ca vi se raspunde negativ). Daca au magazin-reprezentanta in localitatea dvs. ar fi bine sa incercati sa o depuneti si acolo.

O reclamatie la ANPC trebuie sa indeplineasca niste conditii de forma si de fond, aveti aici un model de intocmire:
www.avocatnet.ro/content/for...
ok, multumesc!
am solicitat telefonic RTC explicatii despre acea factura. despagubirile le datorez fiindca, zic ei, am solicitat portarea numarului de telefon.
cererea de portare s-a semnat ulterior stabilirii datei la care se reziliaza serviciile RTC si s-a efectuat in ultima zi in care mai aveam servicii de la rtc.
sa inteleg faptul ca numarul de telefon se pierde in cazul in care furnizorul iti baga pe gat o clauza contractuala pe care tu nu o accepti? dupa ce-i notifici de rezilierea unilaterala cf. contractului nu ai dreptul la portarea numarului? sau cand primesc cererea de portare nu mai iau in calcul denuntarea contractului?
in cazul de fata sunt client vechi, am acest numar de telefon de peste 35 ani. ar insemna ca sa nu pierd acest numar sa accept toate clauzele si modificarile operate de catre RTC atata timp cat sunt sub contract?
mi se pare un pic abuziv ceea ce fac cei de la romtelecom.
Ultima modificare: Luni, 5 Mai 2014
gabriel_gavrila, utilizator

sa inteleg faptul ca numarul de telefon se pierde in cazul in care furnizorul iti baga pe gat o clauza contractuala pe care tu nu o accepti? dupa ce-i notifici de rezilierea unilaterala cf. contractului nu ai dreptul la portarea numarului?


Renuntand la serviciile lor nu mi se pare anormal sa pierdeti numarul de telefon. Cred ca era bine ca portarea sa fie facuta inainte ca notificarea sa isi produca efectele, atunci erati inca in perioada contractuala insa dvs. ati asteptat pana in ultima zi.
Intrebati asta la ANCOM inainte de a le scrie celor de la RTC.

Alte discuții în legătură

Executare rcs&rds octavian.marius.dinu@gmail.com octavian.marius.dinu@gmail.com Am contractat un abonament de telefonie mobila de la RCS&RDS pe o perioada de un an, dar l am folosit ~doua luni - fără achizitia niciunui alt serviciu sau ... (vezi toată discuția)
Renuntare abonament orange ionutadriandragut ionutadriandragut buna ziua, vreau sa renunt si eu la abonamentul orange me 5 sunt in ultimile 5 luni de periada contractuala. M-am suparat cu ei sunt client de 5 ani si nu ... (vezi toată discuția)
Denuntare unilaterala contract telekom urgent!!! Catalin10q Catalin10q Buna ziua, Intampin si eu urmatoarea situatie: Astazi am primit mesaj de la Telekom Romania ca acestia nu imi vor mai furniza o aplicatie mobila inclusa in ... (vezi toată discuția)