avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 286 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Despagubiri incetare contract
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Despagubiri incetare contract

buna!
am o situatie neplacuta cu cei de la RTC.
in nov. 2013 am prelungit contractul pentru 3 servicii RTC (voce+net+tv). Nu am beneficiat de luni gratuite sau de echipamente, acestea existand din contractele anterioare. Beneficiam de o reducere de 2 euro lunar fata de tariful standard (oferta standard pe magazin online).

pe factura lunii martie sunt notificat de catre cei de la RTC asupra faptului ca au modificat contractul, in sensul ca se introduce o chirie pt un aparat pe care-l aveam de la ei. se mentiona pe notificare faptul ca "In cazul in care nu sunteti de acord cu aceasta modificare puteti denunta unilateral contractul, fara plata niciunei penalitati sau despagubiri, in termen de 30 zile de la primirea prezentei..."

fiind nemultumit per ansamblu de calitatea serviciilor pe care le furnizau si avand in prezent alternativa la aceste servicii, le trimit notificare in termenul legal, cum ca NU sunt de acord cu modificarile contractuale si am denuntat unilateral contractul.

ma suna de la retentie sa ma convinga sa nu reziliez, au mai si plusat un pic la servicii dar oferta a fost refuzata. operatorul mi-a comunicat faptul ca serviciile se vor desfiinta in data de 30.04. nu a pomenit de vreo despagubire.

avand in vedere cele discutate la retentie, inchei ulterior convorbirii un contract la alta companie de telecomunicatii cu cerere de portare pt numarul de telefon. portarea a avut loc in data de 30.04, ultima zi cand aveam servicii de la RTC. netul si TV-ul le-au taiat la ora 00:00 in dimineata de 30. telefonul a mai functionat pana la portare, aprox. la ora 16.

surpriza apare cand primesc mail de la RTC si mi se comunica faptul ca s-a emis factura in data de 01.05, factura in valoare totala de 1193,33 lei!!!
contine contravaloarea echipamentelor pe care nu le-am predat inca (un STB + cartele) si despagubire pt incetarea prematura a contractului in valoare de 223.20 euro!!!!

cum pot contesta suma facturata ca si despagubire? in conditiile in care am denuntat unilateral contractul in urma modificarii acestuia de catre RTC e legal cum au procedat?
Cel mai recent răspuns: gabriel_gavrila , utilizator 18:39, 5 Mai 2014
Ares-3 a scris:


sa inteleg faptul ca numarul de telefon se pierde in cazul in care furnizorul iti baga pe gat o clauza contractuala pe care tu nu o accepti? dupa ce-i notifici de rezilierea unilaterala cf. contractului nu ai dreptul la portarea numarului?


Renuntand la serviciile lor nu mi se pare anormal sa pierdeti numarul de telefon. Cred ca era bine ca portarea sa fie facuta inainte ca notificarea sa isi produca efectele, atunci erati inca in perioada contractuala insa dvs. ati asteptat pana in ultima zi.
Intrebati asta la ANCOM inainte de a le scrie celor de la RTC.


intelegerea cu cel de la retentie a fost ca serviciile sa fie active pana in 30.04 la ora 23:59. de altfel aceasta era si perioada achitata in avans, avand data de facturare 1 a lunii.

nu mi-au prelungit in nici un fel perioada contractuala stabilita pentru a se realiza portarea..
daca se facea mai devreme riscam sa invoce faptul ca nu am respectat perioada de 30 zile de preaviz. notificarea de reziliere s-a facut in 01.04 iar rezilierea efectiva in 30.04, in momentul portarii.

oricum, asa ca fapt divers, in contract nu se specifica nimic despre portare. detalii, conditii de realizare, urmari... etc.


PS
pe factura, pe langa despagubire apare facturat si abonamentul pt luna MAI, desi nu mai am servicii din 30 aprilie! facturezi fie despagubiri fie abonament. nicidecum amandoua!
Ultima modificare: Luni, 5 Mai 2014
gabriel_gavrila, utilizator
de la relatii cu clientii RTC mi-au "recomandat" sa achit doar despagubirea. iar abonamentul facturat in avans pt luna mai va fi stornat cu urmatoarea factura.
acum imi vin si mie in minte 2 intrebari de om simplu, de la tara:D:
- in ce baza imi mai emit ei facturi contractul fiind denuntat de catre mine din 01.04? chiar daca nu iau in calcul acea denuntare unilaterala contractul s-a reziliat in 30.04 in momentul portarii.
- daca achit chiar si 1 leu din acea factura nu inseamna ca recunosc intreg debitul de pe acea factura?
Ultima modificare: Luni, 5 Mai 2014
gabriel_gavrila, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Executare rcs&rds octavian.marius.dinu@gmail.com octavian.marius.dinu@gmail.com Am contractat un abonament de telefonie mobila de la RCS&RDS pe o perioada de un an, dar l am folosit ~doua luni - fără achizitia niciunui alt serviciu sau ... (vezi toată discuția)
Renuntare abonament orange ionutadriandragut ionutadriandragut buna ziua, vreau sa renunt si eu la abonamentul orange me 5 sunt in ultimile 5 luni de periada contractuala. M-am suparat cu ei sunt client de 5 ani si nu ... (vezi toată discuția)
Denuntare unilaterala contract telekom urgent!!! Catalin10q Catalin10q Buna ziua, Intampin si eu urmatoarea situatie: Astazi am primit mesaj de la Telekom Romania ca acestia nu imi vor mai furniza o aplicatie mobila inclusa in ... (vezi toată discuția)