Am contractat un abonament de telefonie mobila de la RCS&RDS pe o perioada de un an, dar l am folosit ~doua luni - fără achizitia niciunui alt serviciu sau bun, legat de acest abonament; am achitat facturile aferente la timp, iar ulterior, după aceste doua luni, am decis sa mi portez numărul de telefon in alta rețea, data fiind calitatea slaba a serviciilor.
RCS&RDS îmi solicita plata in întregime a perioade contractuale, fiind informat printr-o nota de executare silită. Suma este irelevanta - 297 de lei -.
Nelamurirea mea:
Au vreun temei legal sa mi solicite aceasta suma?
Nu. Operatorii de servicii de telefonie mobila nu pot solicita clientilor o taxa de reziliere, exceptie fiind situatia in care compania a suferit un prejudiciu (ex. ati beneficiat la incheierea abonamentului de un telefon la un pret redus)
Portarea exista pentru a permite utilizatorilor schimbarea unei anumite retele si in urma portarii, evident serviciile de telefonie cu compania anterioara inceteaza. Clientii care doresc incetarea serviciilor inainte de termen pot obtine acest lucru inclusiv prin portare fara a plati o taxa de reziliere sau o despagubire, exceptiile fiind cazurile in care compania a suferit un prejudiciu, respectiv a oferit clientului o oferta speciala pe perioada contractuala (ex. abonament de 1 leu in loc de 10, iphone x la 5 lei etc) caz in care compania poate solicita o despagubire.
Tocmai asta e ca respectiva companie a suferit un prejudiciu, cel putin, asa considera..
Ramane de vazut daca instanta ii va da dreptate companiei pt ca de judecat, se vor judeca..Daca clientul pierde, va plati si suma si cheltuielile de judecata..