Înainte de a semna un contract de telefonie, internet sau TV, furnizorii de astfel de servicii sunt obligați să ofere clienților o fișă de sinteză. Acest document, standardizat la nivel european, trebuie să prezinte într-un mod simplu și clar toate detaliile contractului (prețuri, servicii, durata contractului etc.). Citește articolul
Decizia de a renunța la servicii ori de a schimba furnizorul de telefonie mobilă implică, în mod obișnuit, încetarea contractului existent. Acest proces este guvernat de clauzele contractuale specifice fiecărui furnizor, însă există anumite aspecte generale pe care este important să le cunoști. Citește articolul
Un contract la distanță se poate încheia fără prezența fizică a celor două părți, prin utilizarea unuia sau mai multor mijloace de comunicație la distanță. Astfel, se pot utiliza pentru încheierea unui contract la distanță telefonul, e-mailul, diverse aplicații online și altele. Totuși, doar acceptarea telefonică a unei oferte nu înseamnă și încheierea unui contract la distanță, pentru asta fiind nevoie și de un consimțământ scris al utilizatorului acestor servicii. Citește articolul
Cei ce merg în localități de graniță în care există riscul ca telefonul lor mobil să se conecteze automat la o rețea ce funcționează într-o țară vecină, adică să riște taxarea suplimentară, vor fi avertizați asupra acestui risc prin indicatoare rutiere speciale, potrivit unei legi noi. Citește articolul
Persoanele cu dizabilități vor beneficia de servicii de telecomunicații adaptate nevoilor lor specifice, a hotărât Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), implementând astfel o directivă mai veche a Uniunii Europene (2019), care viza tocmai condiții echitabile de utilizare a acestor servicii pentru toți cetățenii. Citește articolul
Portarea numărului de telefon mobil și schimbarea furnizorului de internet vor trebui să se facă în maximum o zi lucrătoare, iar furnizorii care nu se achită de această obligație vor trebui, pe lângă suportarea de amenzi aplicate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), să ofere și despăgubiri clienților. Noile obligații se regăsesc într-o lege care se va aplica de duminică și care schimbă cadrul legislativ al comunicațiilor electronice. Citește articolul
Utilizatorii de servicii de telefonie mobilă pot fi ținta unor posibile tentative de fraudă ale unor persoane ce încearcă să obțină câștiguri ilegale, prin apeluri făcute din alte țări. În cazul în care au pierdut un astfel de apel, utilizatorii de telefonie mobilă sunt sfătuiți să nu sune la acel număr, mai ales dacă acesta le este necunoscut, deoarece pot fi suprataxați, costurile suplimentare fiind incluse în următoarele facturi, a avertizat luni Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). În plus, specialiștii atrag atenția că, de la începutul anului, metodele de fraudă prin intermediul aplicaţiei WhatsApp s-au diversificat. Citește articolul
Românii trebuie să știe că mai au de parcurs niște pași după ce au acceptat, în cadrul unei convorbiri telefonice, o ofertă pentru serviciile de telefonie mobilă, internet sau televiziune. Exprimarea acordului verbal nu este de ajuns pentru a se încheia un contract la distanță. Citește articolul
Consumatorii se bucură din acest an de o serie de drepturi suplimentare în relaţia cu comercianţii. Astfel, printre altele, nu mai există obligaţia plăţii produselor în lipsa emiterii bonului fiscal şi garanţia este valabilă fără a mai fi necesar ambalajul original. În plus, furnizorii de telefonie, internet şi televiziune au noi obligaţii faţă de consumatori. Citește articolul
Incepand de astazi, clientii retelelor de telefonie care vor sa foloseasca servicii suprataxate, cum ar fi jocurile sau concursurile, trebuie sa fie informati in prealabil cu privire la tarifele aplicabile apelurilor sau mesajelor, anunta Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM). Citește articolul