Potrivit comunicatului transmis de ANCOM, entru a anula portarea, utilizatorii trebuie să depună o cerere la operatorul unde au solicitat inițial portarea (furnizorul acceptor). Formularul tipizat pentru anulare poate fi obținut direct de la furnizorul acceptor sau de pe site-ul ANCOM. În cazul în care portarea a fost solicitată prin mijloace de comunicare la distanță, anularea poate fi trimisă într-un mod similar.
Cererea de anulare trebuie depusă cu cel puțin 24 de ore înainte de data stabilită pentru portare. Este important de menționat că acest termen de 24 de ore se calculează doar în zile lucrătoare. După primirea cererii de anulare, furnizorul are obligația de a confirma recepția și procesarea acesteia.
ANCOM recomandă utilizatorilor să păstreze o dovadă a acceptării cererii de anulare.
În cazul în care acest termen nu este respectat, portarea va fi procesată, iar anularea nu va mai fi posibilă. ANCOM subliniază că autoritatea nu poate interveni pentru anularea portării, acest proces fiind gestionat exclusiv de către părțile implicate: utilizatorul și furnizorul acceptor.
Înainte de a lua decizia de a porta un număr de telefon, utilizatorii sunt sfătuiți să:
- verifice cu atenție ofertele de pe piață ca să poată alege cea mai bună ofertă;
- verifice condițiile din contractul pe care îl au cu actualul furnizor pentru a evita plata unor eventuale penalități de încetare anticipată a acestuia. Portarea nu anulează astfel de costuri;
- să se asigure că dețin o dovadă a primirii în termenul legal, de către furnizorul acceptor, a cererii de anulare a portării în cazul în care nu mai doresc finalizarea procesului de portare.
Comentarii articol (0)