Ministerul Afacerilor Interne (MAI) avertizează populația cu privire la noi scheme de înșelăciune online care vizează victimele unor fraude de investiții. Acestea, cunoscute sub numele de ”investment scam”, implică pagini web false care pretind a oferi asistență juridică pentru recuperarea fondurilor pierdute. Autoritățile îndeamnă populația să fie vigilentă și să verifice cu atenție orice ofertă de recuperare a banilor, recomandând consultarea site-urilor oficiale ale instituțiilor guvernamentale și verificarea surselor de informații online. De asemenea, este recomandată evitarea introducerii datelor personale și financiare pe platforme necunoscute și refuzarea solicitărilor de plată pentru servicii de ”consultanță juridică” sau ”recuperare de fonduri”. Citește articolul
Poliția Română, Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) și Asociația Română a Băncilor au făcut recent o serie de recomandări ce vin în sprijinul celor ce se pregătesc să plece în vacanță. Mai precis, recomandările vizează protecția datelor personale și financiare. Citește articolul
Într-o lume tot mai conectată digital, fraudele legate de serviciile de plată sunt o preocupare majoră atât pentru instituții de plată/bănci, cât și pentru autoritățile cu putere de reglementare. În contextul procesului de adoptare a unui nou cadru legal la nivelul UE cu privire la serviciile de plată, Autoritatea Bancară Europeană (ABE) a publicat, în data de 29 aprilie 2024, o opinie privind noile tipuri de fraude legate de serviciile de plată și posibile măsuri de prevenire a acestora. Citește articolul
Pentru a-și proteja afacerea de frauda de tip „mesaj de la șef” (care poate implica până și folosirea de deepfake-uri), este esențial ca angajatorii să cunoască felul în care se desfășoară aceasta. Printr-un ghid recent, Direcția Națională de Securitate Cibernetică (DNSC) oferă informații despre cum funcționează aceste atacuri și ce se poate face în atare situații. Citește articolul
Prevenirea fraudei în mediul corporativ nu este neapărat o chestiune de politici și proceduri, ci ține de crearea unei culturi a integrității și vigilenței în rândul angajaților. Conform unui sondaj realizat de Asociația Examinatorilor de Fraudă Certificați (ACFE), 42% din cazurile dovedite de fraudă au fost descoperite cu ajutorul sistemelor interne de raportare din cadrul organizațiilor, ceea ce evidențiază rolul-cheie pe care îl au angajații în detectarea fraudelor, precum și importanța oferirii unei pregătiri adecvate a acestora prin intermediul programelor de formare și awareness. Citește articolul
În contextul unor eforturi constante pentru îmbunătățirea gestionării frontierelor și combaterea activităților ilegale, Ministerul Finanțelor anunță un plan de dotare a birourilor vamale cu 26 de scanere cu raze X până la finalul anului 2027, potrivit unui comunicat de presă recent. Această măsură este gândită să sporească securitatea națională și să consolideze lupta împotriva contrabandei și fraudei vamale. Citește articolul
Evenimentele destabilizatoare ale ultimilor ani au modificat semnificativ paradigma socio-economică globală, ceea ce a generat nevoia de inovație și noi abordări privind strategiile de afaceri, capitalul uman și operațiunile. În același timp, tehnologia și instrumentele bazate pe inteligența artificială (AI) au cunoscut o dezvoltare rapidă și o rată crescută de adopție, atât în rândul companiilor, cât și al utilizatorilor privați, și, deși inovarea și adaptabilitatea au fost esențiale în această perioadă dificilă, marcată de schimbări rapide, ele au antrenat totodată noi vulnerabilități operaționale pentru companii, precum și evoluția metodelor de fraudă. Citește articolul
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a publicat recent o atenționare, dar și o serie de recomandări în legătură cu propunerile venite pe e-mail, pe diverse platforme sociale sau chiar prin SMS, care conțin oportunități de angajare sau de investiții cu câștiguri rapide. Citește articolul
Conceptul de e-learning, adică orice formă de transmitere și asimilare de cunoștințe care are loc în mediul virtual, este relativ nou, pătrunderea sa pe piață și apoi utilizarea la scară largă în diverse industrii având loc doar în ultimul deceniu. Cu toate acestea, pandemia de COVID-19 a accelerat nevoia organizațiilor de a utiliza platforme tehnologice pentru a stimula inițiativele de învățare, astfel încât echipele să rămână la curent cu transformările profunde și fără precedent pe care trebuie să le îmbrățișeze drept „noua normalitate”. Citește articolul
În prezent, lumea se confruntă cu un nivel ridicat al inflației, care afectează semnificativ regiunea Balcanilor, precum și întreaga economie europeană și cea americană. În octombrie 2022, în Uniunea Europeană (UE), rata inflației a variat între 7,1% (Franța) și 22,5% (Estonia), potrivit datelor publice recente. Comparativ cu datele înregistrate în anii anteriori, acestea sunt valori cu un impact semnificativ. Astfel de condiții se reflectă și în viața de zi cu zi a consumatorilor, precum și în deciziile strategice ale companiilor. Efectele contextului inflaționist actual asupra mediului de afaceri sunt multiple. Creșterea riscului de apariție a fraudelor și a corupției se numără printre provocările cărora organizațiile trebuie să le acorde o atenție și mai mare decât înainte. Riscul de fraudă în cadrul unei organizații poate apărea sub diferite forme și în diverse departamente, cum ar fi achiziții, vânzări, marketing, financiar-contabil, logistic sau chiar în cel de salarizare și resurse umane. Citește articolul