Ministerul Afacerilor Interne (MAI) avertizează populația cu privire la noi scheme de înșelăciune online care vizează victimele unor fraude de investiții. Acestea, cunoscute sub numele de ”investment scam”, implică pagini web false care pretind a oferi asistență juridică pentru recuperarea fondurilor pierdute. Autoritățile îndeamnă populația să fie vigilentă și să verifice cu atenție orice ofertă de recuperare a banilor, recomandând consultarea site-urilor oficiale ale instituțiilor guvernamentale și verificarea surselor de informații online. De asemenea, este recomandată evitarea introducerii datelor personale și financiare pe platforme necunoscute și refuzarea solicitărilor de plată pentru servicii de ”consultanță juridică” sau ”recuperare de fonduri”. Citește articolul
Într-o lume tot mai conectată digital, fraudele legate de serviciile de plată sunt o preocupare majoră atât pentru instituții de plată/bănci, cât și pentru autoritățile cu putere de reglementare. În contextul procesului de adoptare a unui nou cadru legal la nivelul UE cu privire la serviciile de plată, Autoritatea Bancară Europeană (ABE) a publicat, în data de 29 aprilie 2024, o opinie privind noile tipuri de fraude legate de serviciile de plată și posibile măsuri de prevenire a acestora. Citește articolul
Prevenirea fraudei în mediul corporativ nu este neapărat o chestiune de politici și proceduri, ci ține de crearea unei culturi a integrității și vigilenței în rândul angajaților. Conform unui sondaj realizat de Asociația Examinatorilor de Fraudă Certificați (ACFE), 42% din cazurile dovedite de fraudă au fost descoperite cu ajutorul sistemelor interne de raportare din cadrul organizațiilor, ceea ce evidențiază rolul-cheie pe care îl au angajații în detectarea fraudelor, precum și importanța oferirii unei pregătiri adecvate a acestora prin intermediul programelor de formare și awareness. Citește articolul