Un contract la distanță se poate încheia fără prezența fizică a celor două părți, prin utilizarea unuia sau mai multor mijloace de comunicație la distanță. Astfel, se pot utiliza pentru încheierea unui contract la distanță telefonul, e-mailul, diverse aplicații online și altele. Totuși, doar acceptarea telefonică a unei oferte nu înseamnă și încheierea unui contract la distanță, pentru asta fiind nevoie și de un consimțământ scris al utilizatorului acestor servicii. Citește articolul
Odată cu avansul tehnologic, serviciile financiare au migrat în mediul online, oferind consumatorilor oportunități diverse, dar aducând în același timp provocări legate de manipulare și contracte neclare. În acest context, Uniunea Europeană (UE) a reacționat prin propunerea unei revizuiri majore a legislației sale în ceea ce privește serviciile financiare la distanță, punând accent pe protecția consumatorilor. Printr-o directivă adoptată recent se introduc dispoziții noi pentru contractele de servicii financiare încheiate la distanță sub forma unui capitol suplimentar al Directivei privind drepturile consumatorilor, care îi protejează pe consumatori în contextul diferitelor practici comerciale. Aceasta simplifică cadrul legislativ, iar anumite articole din Directiva privind drepturile consumatorilor se vor aplica și în cazul serviciilor financiare vândute la distanță. Citește articolul
Românii trebuie să știe că mai au de parcurs niște pași după ce au acceptat, în cadrul unei convorbiri telefonice, o ofertă pentru serviciile de telefonie mobilă, internet sau televiziune. Exprimarea acordului verbal nu este de ajuns pentru a se încheia un contract la distanță. Citește articolul
Pana astazi ar fi trebuit transpusa in legislatia nationala o directiva europeana care le-ar fi permis consumatorilor sa se retraga din contractele incheiate la distanta, a declarat Silvia Axinescu, senior associate Reff & Associatii. Citește articolul