Contractul la distanță este acel contract încheiat între furnizor și utilizator prin mijloace de comunicare la distanță (telefon, scrisoare, e-mail, aplicații online etc.), conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii.
Totuși, clienții trebuie să cunoască faptul că nu este de ajuns să își dea acordul la telefon pentru ca un contract să fie încheiat. După prezentarea ofertei de către furnizor și acceptarea acesteia de către client, acesta din urmă mai are de urmat doi pași, potrivit unui comunicat de presă al Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM)
În primul rând, trebuie să primească pe un suport durabil (hârtie, stick de memorie USB, CD-ROM, DVD, card de memorie sau e-mail) oferta prezentată și acceptată în urma convorbirii, iar în al doilea rând și cel mai important aspect, trebuie să semneze oferta sau să-și exprime acordul în scris. Abia apoi se consideră că s-a încheiat contractul.
Lucrurile pe care trebuie să le știe un utilizator în cazul în care i se prezintă telefonic o ofertă sunt:
- oferta discutată telefonic și o serie de informații minime privitoare la serviciile pe care urmează să le contracteze trebuie să ajungă la el în formă scrisă, pe un suport durabil, înainte de încheierea contractului;
- informațiile din contractul la distanță devin obligatorii doar după ce clientul a semnat oferta sau și-a dat consimțământul scris pentru oferta respectivă, pe un suport durabil;
- clientul are dreptul să se retragă din contract, fără nicio justificare, în termen de cel mult 14 zile de la exprimarea consimțământului în scris.
Clienții care au încheiat un contract la distanță, iar furnizorul nu le-a respectat drepturile în cadrul procesului de încheiere a contractului pot sesiza ANCOM sau Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului.
Comentarii articol (2)