Decizia de a renunța la servicii ori de a schimba furnizorul de telefonie mobilă implică, în mod obișnuit, încetarea contractului existent. Acest proces este guvernat de clauzele contractuale specifice fiecărui furnizor, însă există anumite aspecte generale pe care este important să le cunoști. Citește articolul
Modificările de tarif și de servicii oferite în cadrul contractelor de telefonie, internet sau televiziune nu se pot face fără ca abonații să nu afle cu o minimă perioadă de timp înainte de producerea lor, avertizează Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Mai mult, abonatul are dreptul să-și exprime dezacordul cu modificările respective și să ceară ieșirea din contract fără să i se pretindă despăgubiri pentru asta. În cazul unor abuzuri, abonații se pot adresa oricând ANCOM printr-o sesizare. Citește articolul
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a confirmat, printr-o decizie emisă recent, faptul că sumele compensatorii achitate de clienți pentru rezilierea contractelor înainte de termen, din motive imputabile acestora, sunt supuse TVA. Hotărârea curții în speța Vodafone Portugalia a fost așteptată cu real interes, încă de la transmiterea întrebărilor preliminare, și vine în completarea unei decizii mai vechi a CJUE, în cauza MEO. Citește articolul
Rezilierea unui contract încheiat cu un furnizor de telefonie se poate realiza și în alte condiții decât cele prevăzute în contract, în urma unei negocieri directe între funizor și utilizator, potrivit Autorității Naționale pentru Administrarea și Reglementarea în Comunicații (ANCOM). Cei care doresc să renunțe la un contract de telefonie trebui să depună o cerere, însă trebuie să țină cont și de anumite prevederi stipulate în contractul deja semnat. Citește articolul
Solicitarea unei taxe de reziliere, atunci când clienții doresc încetarea contractului de telefonie mobilă, este considerată, potrivit legislației în vigoare, abuzivă. Însă, în anumite situații, această solicitarea a operatorilor de telefonie mobilă este considerată justificată. Citește articolul
Nu de puţine ori, utilizatorii de telefonie mobilă, internet sau televiziune au diverse nemulţumiri în relaţia cu furnizorii de astfel de servicii. Din acest motiv, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) pune la dispoziţia românilor o serie de informaţii şi sfaturi utile, pentru a evita apariţia unor neînţelegeri între clienţi şi furnizori, precum şi pentru prevenirea unor abuzuri din partea companiilor. Citește articolul
Chiar daca de multe ori suntem nemultumiti de serviciile operatorului de telefonie mobila, ne gandim ca renuntarea la serviciile sale, mai ales daca perioada contractuala nu s-a incheiat, este prea complicata, iar taxele de reziliere sunt prea mari. Trebuie sa stiti, insa, ca legea este de partea consumatorilor. AvocatNet.ro iti spune astazi ce drepturi ai daca vrei sa renunti la abonamentul de telefonie mobila. Citește articolul