„ANCOM readuce în atenția celor interesați faptul că modificarea contractului pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se poate face atât la cererea utilizatorului, cât și la inițiativa operatorului. Utilizatorul poate solicita schimbarea planului tarifar sau a altor clauze conform prevederilor exprese din contract prin negocierea directă cu furnizorul. Dacă operatorul intenționează să modifice unilateral clauze din contract (servicii oferite, tarife, mod de tarifare etc.), el are obligaţia să își informeze abonații despre modificări prin intermediul unei notificări, cu cel puţin 30 de zile înainte de producerea acestora. În acest interval, dacă nu sunt de acord cu modificările, abonații pot renunţa la contract fără a plăti despăgubiri”, transmite ANCOM într-un comunicat recent.
Practic, ceea ce spune ANCOM e că nu se pot modifica tarife și nici modurile de tarifare, serviciilor oferite, fără ca abonatul să fie de acord cu asta: operatorul e obligat să notifice modificarea și, dacă abonatul nu are o problemă cu modificările ce urmează să se aplice, se prezumă că este de acord cu ele. Dacă, în schimb, nu e de acord cu modificările de preț și servicii, atunci abonatul poate renunța la contract și, cel mai important, nu e obligat să plătească despăgubiri pentru terminarea mai devreme a contractului.
Dacă un furnizor a modificat contractul fără să notifice sau nu a informat utilizatorul despre posibilitatea de a denunţa contractul fără penalităţi, ANCOM poate lua măsuri. Sesizările pot fi trimise prin mijloacele menționate în această secțiune, conform explicațiilor oferite de ANCOM în această broșură:
Comentarii articol (2)