In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 26 alin. (1) si (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 5 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile si institutiile publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1. -
(1) Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice se organizeaza si functioneaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului
(2) Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice realizeaza politicile nationale, corelate cu cele la nivel european si international, in domeniile mediului, schimbarilor climatice, apelor, padurilor, fondului cinegetic si pisciculturii, indeplinind rolul de autoritate de stat, planificare, reglementare, sinteza, coordonare, monitorizare, inspectie si control
(3) Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice isi desfasoara activitatea prin planificare strategica, reglementare, control, informarea si educarea cetatenilor privind beneficiile de mediu in domeniile sale de competenta: protectia mediului, schimbari climatice si meteorologie, dezvoltare durabila, infrastructura de mediu, gestionarea integrata a deseurilor, gestionarea integrata a substantelor periculoase ca atare, in amestecuri si articole, protectia naturii prin conservarea biodiversitatii, utilizarea durabila a componentelor sale si managementul sistemului de arii naturale protejate, biosecuritate, evaluarea si gestionarea calitatii aerului inconjurator, evaluarea si gestionarea zgomotului ambiant, controlul poluarii industriale, protectia solului si a subsolului, gestionarea siturilor contaminate, managementul riscului la inundatii, hidrologie, hidrogeologie, gospodarirea apelor, managementul durabil al padurilor, protectia fondului cinegetic si piscicultura
(4) Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice asigura coordonarea interministeriala a procesului de elaborare, revizuire, implementare si monitorizare a Strategiei nationale pentru dezvoltare durabila, in acord cu initiativele in materie la nivel european si international
(5) Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice coordoneaza activitatea de integrare a cerintelor privind protectia mediului si schimbarile climatice in celelalte politici sectoriale, in concordanta cu cerintele si standardele europene si internationale
(6) Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice este desemnat ca autoritate de management pentru Programul operational sectorial „Mediu”
(7) Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice este desemnat ca autoritate competenta pentru aplicarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 614/2007 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 mai 2007 privind Instrumentul financiar pentru mediu (LIFE+), precum si pentru derularea de programe si proiecte finantate din alte surse externe.
Art. 2. - Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice are sediul in municipiul Bucuresti, Bd. Libertatii nr. 12, sectorul 5.
Art. 3. - Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice exercita, in conditiile legii, in domeniile proprii de competenta, urmatoarele functii:
a) de strategie si planificare;
b) de reglementare si avizare;
c) de reprezentare;
d) de autoritate de stat;
e) de gestionare a fondurilor structurale alocate sectorului de mediu, precum si a fondurilor provenind din credite externe, din tranzactionarea surplusului cantitatii atribuite Romaniei sub prevederile Protocolului de la Kyoto la Conventia-cadru a Natiunilor Unite asupra schimbarilor climatice, ratificat prin Legea nr. 3/2001, denumit in continuare Protocolul de la Kyoto, a veniturilor obtinute din licitatiile certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera si a altor fonduri europene sau nationale, destinate finantarii programelor si proiectelor din domeniile sale de competenta, in conditiile legii;
f) de monitorizare, inspectie si control;
g) de informare si constientizare a publicului in domeniile sale de activitate;
h) de administrare.
Art. 4. - Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice exercita, in conditiile legii, urmatoarele atributii cu caracter general:
a) organizeaza, impreuna cu celelalte ministere si cu organele de specialitate ale administratiei publice centrale si locale si cu alte persoane juridice, dupa caz, promovarea actiunilor derulate in domeniile sale de activitate;
b) colaboreaza cu asociatiile profesionale si patronale din domeniile sale de activitate si asigura dialogul permanent cu acestea, cu mass-media si cu societatea civila in general, in scopul informarii reciproce si perfectionarii cadrului legislativ existent;
c) participa la sprijinirea dezvoltarii capacitatii administrative a structurilor implicate in programele din domeniile sale de activitate, precum si la consolidarea si extinderea relatiilor de colaborare dintre acestea;
d) participa, cu experti desemnati, la intalnirile grupurilor de lucru in cadrul carora sunt abordate subiecte in legatura cu domeniile sale de activitate;
e) participa la schimbul de informatii si experienta cu institutiile si organismele nationale, europene si internationale cu privire la domeniile sale de activitate, in conditiile legii;
f) asigura finantarea activitatii de reglementare din domeniile sale de activitate;
g) finanteaza, in conditiile legii, versiunile in limba romana ale standardelor si, dupa caz, ale anexelor nationale din domeniile sale de activitate;
h) sustine si promoveaza constituirea de parteneriate la nivel central si local in domeniile sale de activitate;
i) initiaza, impreuna cu institutiile de profil, programe menite sa sprijine perfectionarea continua a functionarilor publici si a personalului angajat, in domeniile sale de activitate;
j) realizeaza cercetari de opinie publica, cantitative si calitative, prin intermediul unor institutii specializate, in vederea fundamentarii documentelor strategice, a campaniilor de comunicare si a informarii opiniei publice in domeniile sale de activitate;
k) contracteaza servicii specializate in vederea obtinerii documentelor, studiilor, colectarii datelor si informatiilor necesare realizarii atributiilor sale, precum si servicii de consultanta, inclusiv servicii de evaluare, prognoza si statistica;
l) editeaza, direct sau prin unitatile din subordinea, din coordonarea ori aflate sub autoritatea sa, publicatii de specialitate si de informare specifice domeniilor sale de activitate;
m) organizeaza si sprijina activitati si manifestari pentru promovarea si sustinerea proiectelor din domeniile sale de activitate, atat in tara, cat si in strainatate, prin expozitii, simpozioane, sesiuni de comunicari, congrese, colocvii si alte asemenea activitati;
n) monitorizeaza si evalueaza politicile publice cu impact asupra domeniilor sale de activitate;
o) faciliteaza realizarea de schimburi de bune practici intre structurile implicate in derularea programelor din domeniile sale de activitate;
p) asigura derularea dialogului social si a relatiei cu partenerii sociali pentru problematica ce revine in responsabilitatea sa;
q) primeste si rezolva sau, dupa caz, transmite spre solutionare celor in drept, potrivit competentelor, sesizarile persoanelor fizice si juridice, in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 233/2002;
r) asigura protectia informatiilor clasificate, prevenirea si combaterea terorismului, implementarea prevederilor legislatiei Uniunii Europene in domeniile sale de competenta, prin activitati specifice;
s) asigura accesul publicului la informatiile de mediu, consultarea si participarea acestuia la luarea deciziilor privind mediul;
t) desfasoara activitati de informare, publicitate si promovare a programelor din domeniile sale de activitate, potrivit legii;
u) contracteaza, in conditiile legii, servicii de specialitate, expertiza, consultanta si reprezentare juridica interna si internationala, de traduceri, documentare si arhivare de documente;
v) incheie protocoale, acorduri, conventii de colaborare si schimb de informatii cu alte institutii publice si private, cu organizatii guvernamentale si neguvernamentale, potrivit competentelor sale;
w) emite dispozitii obligatorii pentru aplicarea masurilor dispuse ca urmare a exercitarii atributiilor sale, potrivit legii;
x) solicita informatiile si datele necesare realizarii atributiilor sale;
y) efectueaza acte de control conform reglementarilor legale in vigoare, inclusiv regulamentelor nationale si europene in domeniile sale de activitate; in exercitarea atributiilor de control, reprezentantii mandatati solicita documentele si informatiile necesare, iar entitatile controlate sau inspectate au obligatia sa le puna la dispozitie in termenul solicitat, in conditiile legii.
Art. 5. - In realizarea functiilor sale, Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice indeplineste, in conditiile legii, urmatoarele atributii:
I. in exercitarea functiei de strategie si planificare:
1. elaboreaza, actualizeaza si coordoneaza aplicarea strategiilor, planurilor si programelor din domeniile sale de activitate, dupa cum urmeaza:
a) Planul national de actiune pentru protectia mediului;
b) Strategia nationala si Planul national de actiune in domeniul schimbarilor climatice;
c) Strategia nationala si Planul national privind contributia Romaniei in atingerea obiectivului Uniunii Europene de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera pana in 2050;
d) Strategia nationala si Planul national de gestionare a deseurilor;
e) Planul national de prevenire a generarii deseurilor;
f) Strategia privind gestionarea substantelor periculoase ca atare, in amestecuri si articole;
g) Strategia nationala si Planul national de actiune privind gestionarea siturilor contaminate din Romania;
h) Strategia nationala si Planul de actiune pentru conservarea biodiversitatii;
i) Strategia nationala privind biosecuritatea;
j) Strategia nationala de management al riscului la inundatii pe termen mediu si lung;
k) Strategia nationala si Planul national de actiune pentru gospodarirea apelor;
l) Strategia de management integrat al zonei costiere si Planul strategic de actiune pentru reabilitarea si protectia Marii Negre;
m) Strategia forestiera nationala si Planul de actiune;
n) Strategia nationala si Planul de actiune in domeniul silviculturii;
o) Planul national de actiune pentru extinderea suprafetelor de paduri in Romania;
p) Programul national de reducere progresiva a emisiilor de SO2, NO(x), COV si NH3;
q) Programul national de reducere a emisiilor de SO2, NO(x) si pulberi provenite din instalatiile mari de ardere si Planul national de tranzitie pentru instalatiile de ardere aflate sub incidenta prevederilor Directivei 2010/75/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 24 noiembrie 2010 privind emisiile industriale;
r) Programul national de ameliorare genetica a cabalinelor, conservare a patrimoniului genetic national, constituit din totalitatea populatiilor de cabaline cu valoare genetica ridicata, de crestere, ameliorare, calificare si perfectionare a efectivelor de cabaline in rasa pura;
s) Programul operational sectorial „Mediu”;
t) Strategia nationala in domeniul piscicol;
u) alte strategii si planuri ce decurg din angajamentele europene si internationale in domeniile sale de activitate, precum si din cele stabilite la nivel national, prin alte acte normative;
2. elaboreaza documentele de politica publica in domeniile sale de activitate;
3. asigura elaborarea de cercetari, studii si prognoze pentru fundamentarea politicilor, strategiilor si programelor din domeniile sale de activitate;
4. asigura cadrul juridic si institutional pentru obtinerea si colectarea datelor necesare indeplinirii obligatiilor de raportare asumate de Romania la nivel european si international, in domeniile sale de activitate;
5. asigura cadrul juridic si institutional pentru facilitarea si stimularea dialogului asupra politicilor, strategiilor si deciziilor ce decurg din domeniile sale de activitate;
6. asigura coordonarea interministeriala a procesului de elaborare, revizuire, implementare si monitorizare a Strategiei nationale de dezvoltare durabila, prin crearea cadrului institutional pentru monitorizarea obiectivelor si raportarea pe domeniul dezvoltarii durabile, in acord cu initiativele in materie la nivel european si international;
7. participa la elaborarea Foii de parcurs privind utilizarea eficienta a resurselor la nivel national, conform principiului optimizarii utilizarii resurselor, asa cum se stipuleaza in Strategia de dezvoltare durabila a Romaniei, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 1.460/2008 pentru aprobarea Strategiei nationale pentru dezvoltare durabila - Orizonturi 2013-2020-2030, si in conformitate cu Strategia UE 2020 privind cresterea inteligenta durabila si incluziva;
8. asigura implementarea angajamentelor in domeniul mediului, in conformitate cu angajamentele pe care Uniunea Europeana le-a convenit in cadrul Organizatiei Natiunilor Unite la Conferinta pentru Dezvoltare Durabila „RIO+20”;
II. in exercitarea functiei de reglementare si avizare:
1. elaboreaza proiecte de acte normative in domeniile de activitate ale ministerului, precum si pentru asigurarea armonizarii legislatiei nationale in domeniile sale de activitate cu acquis-ul european specific si cerintele la nivel european si international;
2. avizeaza proiecte de acte normative elaborate de alte ministere si autoritati ale administratiei publice centrale si locale care au legatura cu sfera sa de competenta;
3. emite acte de reglementare in domeniul sau de activitate, potrivit prevederilor legale;
4. deruleaza procedura de evaluare de mediu si emite avizul de mediu pentru planurile si programele nationale in domeniile sale de activitate;
5. aproba instructiuni privind elaborarea planurilor locale si regionale de actiune in domeniile sale de activitate;
6. avizeaza programele de exploatare a resurselor naturale, corelate cu capacitatea de suport a ecosistemelor, in raport cu obiectivele dezvoltarii durabile;
7. stabileste metodologia si procedura sistemului de plati a programelor si proiectelor derulate si finantate prin Fondul pentru mediu;
III. in exercitarea functiei de reprezentare:
- reprezinta Guvernul in relatiile cu institutiile si organismele, organizatiile si asociatiile interne, europene si internationale din domeniile sale de activitate, promovand interesul national;
IV. in exercitarea functiei de autoritate de stat in domeniile sale de activitate:
1. asigura implementarea politicilor guvernamentale in domeniile sale de activitate, potrivit reglementarilor in vigoare;
2. coordoneaza, monitorizeaza si asigura implementarea legislatiei nationale in domeniile sale de activitate, armonizata cu prevederile si cerintele legislatiei Uniunii Europene, tratatelor, conventiilor, acordurilor, memorandumurilor si protocoalelor la care Romania este parte;
3. intreprinde actiuni si initiative, potrivit competentelor stabilite de lege, pentru participarea Romaniei la actiunile de cooperare bilaterala si multilaterala, la nivel subregional, regional si international, si promovarea intereselor nationale in domeniile sale de activitate, precum si pentru valorificarea oportunitatilor si facilitatilor de asistenta financiara, tehnica, tehnologica si stiintifica;
4. propune si recomanda autoritatilor ori institutiilor competente sau, dupa caz, stabileste, in conditiile legii, instrumentele juridice, institutionale, administrative si economico-financiare pentru stimularea si accelerarea integrarii principiilor obiectivelor de mediu si schimbari climatice in celelalte politici sectoriale;
5. propune si recomanda autoritatilor sau institutiilor competente si, dupa caz, stabileste masuri care sa asigure conformarea cu angajamentele asumate prin Tratatul de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana in domeniile sale de activitate si monitorizeaza modul de indeplinire a acestora;
6. coordoneaza activitatea de raportare catre institutiile europene si internationale in domeniile sale de competenta;
7. coordoneaza activitatea de elaborare a politicilor publice in domeniile sale de competenta;
8. coordoneaza activitatea de avizare, promovare, realizare, finantare si monitorizare a investitiilor din domeniile sale de competenta;
9. asigura la nivel national controlul respectarii de catre persoanele juridice si fizice a reglementarilor din domeniile sale de competenta;
10. organizeaza si coordoneaza elaborarea de studii si proiecte pentru investitii in domeniile sale de competenta;
11. asigura promovarea studiilor de specialitate necesare pentru imbunatatirea activitatii in domeniile sale de activitate;
12. initiaza direct proiecte in parteneriat public-privat, negociaza, semneaza si implementeaza contractele de parteneriat public-privat, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
13. colaboreaza cu ministerele, cu celelalte autoritati ale administratiei publice centrale si locale, cu institutiile de invatamant, stiinta si cultura, cu reprezentantii mijloacelor de informare a publicului si societatii civile;
14. solicita autoritatilor administratiei publice centrale rapoarte cu privire la realizarea obiectivelor Strategiei nationale de dezvoltare durabila, in domeniile sale de activitate, si propune, dupa caz, revizuirea planurilor de actiune in scopul atingerii tintelor stabilite prin strategie;
15. asigura raportarea indicatorilor de mediu din sistemul indicatorilor de dezvoltare durabila la organismele internationale, pe baza datelor furnizate de celelalte autoritati responsabile de implementarea strategiilor sectoriale;
16. coordoneaza realizarea inventarelor instalatiilor care intra sub incidenta prevederilor legale din domeniul controlului poluarii si managementului riscului;
17. urmareste respectarea nivelurilor plafoanelor nationale de emisii stabilite pentru anumiti poluanti atmosferici si asigura masurile pentru corelarea cu cerintele legislatiei nationale si europene in domeniu;
18. coordoneaza realizarea Inventarului national privind emisiile de poluanti in atmosfera, in conformitate cu prevederile Conventiei asupra poluarii atmosferice transfrontaliere pe distante lungi, ratificata prin Legea nr. 8/1991;
19. coordoneaza elaborarea si transmiterea catre institutiile europene a datelor si informatiilor, precum si a rapoartelor inscrise in Registrul european al poluantilor emisi si transferati;
20. asigura masurile pentru punerea in aplicare la nivel national a sistemului UE de management de mediu si audit (EMAS);
21. asigura masurile pentru punerea in aplicare la nivel national a sistemului UE privind etichetarea ecologica;
22. colaboreaza impreuna cu autoritatile pentru protectie civila si cu celelalte autoritati competente, potrivit legii, in ceea ce priveste activitatea in domeniul managementului riscului si al controlului asupra pericolelor de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase;
23. coordoneaza elaborarea Raportului national anual privind starea mediului in Romania si furnizeaza datele necesare intocmirii raportului european, conform cerintelor legislatiei europene;
24. asigura coordonarea, implementarea si aplicarea in Romania a politicilor internationale si europene in domeniul schimbarilor climatice;
25. asigura administrarea Sistemului national pentru estimarea nivelului emisiilor antropice de gaze cu efect de sera, prin realizarea anuala a Inventarului national al emisiilor de gaze cu efect de sera;
26. asigura dezvoltarea unui sistem national privind proiectiile emisiilor de gaze cu efect de sera, in acord cu prevederile europene in domeniu;
27. asigura implementarea Schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera in Romania;
28. administreaza conturile din Registrul unic al emisiilor de gaze cu efect de sera al Uniunii Europene, aflate sub jurisdictia statului roman, conform prevederilor legale ale Uniunii Europene si ale reglementarilor internationale in vigoare;
29. asigura cadrul optim de implementare in Romania a prevederilor Deciziei nr. 406/2009/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 23 aprilie 2009 privind efortul statelor membre de a reduce emisiile de gaze cu efect de sera astfel incat sa respecte angajamentele Comunitatii de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera pana in 2020, pentru sectoarele care nu intra sub incidenta schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera;
30. raporteaza punerea in aplicare a activitatilor privind stocarea geologica a dioxidului de carbon, potrivit legislatiei specifice;
31. asigura elaborarea comunicarilor nationale ale Romaniei privind schimbarile climatice;
32. asigura implementarea si actualizarea politicilor si masurilor necesare pentru adaptarea la efectele negative ale schimbarilor climatice;
33. asigura Secretariatul tehnic al Comisiei Nationale privind Schimbarile Climatice, constituita prin Hotararea Guvernului nr. 658/2006 privind reorganizarea Comisiei Nationale privind Schimbarile Climatice;
34. coordoneaza activitatile privind evaluarea si gestionarea zgomotului ambiant, in colaborare cu celelalte autoritati competente;
35. coordoneaza Sistemul national de evaluare si gestionare a calitatii aerului si administreaza Reteaua nationala de monitorizare a calitatii aerului, obiectiv de interes public national;
36. organizeaza si coordoneaza evaluarea si gestionarea calitatii aerului inconjurator, potrivit legii;
37. asigura mentinerea sau imbunatatirea calitatii aerului inconjurator, dupa caz, prin urmarirea aplicarii de catre autoritatile si organismele competente a masurilor pentru gestionarea calitatii aerului inconjurator;
38. aproba propunerile Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului pentru sistemele de masurare, metode, echipamente, retele si laboratoare utilizate pentru monitorizarea calitatii aerului inconjurator si metodele, sistemele si echipamentele pentru controlul si masurarea emisiilor;
39. asigura crearea metadatelor, a datelor si informatiilor spatiale detinute in domeniile sale de reglementare, creeaza si intretine baza de date si informatii spatiale din aceste domenii;
40. coordoneaza elaborarea inventarelor nationale privind instalatiile de depozitare a benzinei la terminale, echipamentele de incarcare si descarcare a containerelor mobile la terminale, containerele mobile, echipamentele de incarcare si depozitare la statiile de benzina si stadiul conformarii acestora la cerintele legislatiei nationale si europene;
41. coordoneaza monitorizarea radioactivitatii, in colaborare cu Laboratorul National de Referinta de Radioactivitate si cu celelalte autoritati competente potrivit legii;
42. coordoneaza si supravegheaza respectarea prevederilor legale privind substantele si preparatele periculoase ca atare, in amestecuri si articole, in colaborare cu celelalte autoritati competente, potrivit legii;
43. coordoneaza si supravegheaza respectarea prevederilor legale privind prevenirea generarii si gestionarii deseurilor, in colaborare cu celelalte autoritati competente, potrivit legii;
44. elaboreaza reglementari, implementeaza si controleaza politica si programul de reciclare, precum si valorificarea energetica a deseurilor;
45. coordoneaza si supravegheaza respectarea prevederilor privind protectia solului si a subsolului, gestionarea siturilor contaminate, in colaborare cu celelalte autoritati competente, potrivit legii;
46. organizeaza si coordoneaza activitatea referitoare la protectia naturii prin conservarea diversitatii biologice si utilizarea durabila a componentelor sale, dezvoltarea si buna administrare a sistemului de arii naturale protejate, in acord cu politicile si practicile specifice aplicate la nivel european si international;
47. asigura administrarea ariilor naturale protejate din sistemul national si controlul activitatilor desfasurate in interiorul acestora;
48. stabileste, dezvolta si actualizeaza impreuna cu Agentia Nationala pentru Protectia Mediului bazele de date privind Reteaua nationala de arii naturale protejate, stabileste limitele ariilor naturale protejate din cadrul acestei retele, arealul de distributie a speciilor si habitatelor, hartile topografice, regiunile biogeografice, actualizeaza lista nationala a ariilor protejate;
49. coordoneaza, monitorizeaza si controleaza activitatea administratorilor si custozilor ariilor naturale protejate;
50. instiinteaza detinatorii si administratorii de terenuri cu privire la propunerile de declarare de noi arii naturale protejate si organizeaza consultari cu toti factorii interesati;
51. stabileste regimul de utilizare a resurselor de apa si asigura elaborarea de cercetari, studii, prognoze si strategii pentru domeniul gospodaririi cantitative si calitative a apelor, precum si elaborarea programelor de dezvoltare a lucrarilor, instalatiilor si amenajarilor de gospodarire a apelor;
52. coordoneaza elaborarea si reactualizarea planurilor de management si amenajare a bazinelor hidrografice;
53. atesta persoanele juridice si fizice care intocmesc studiile de meteorologie, hidrologie si hidrogeologie si asigura baza metodologica studiilor si proiectelor de gospodarire a apelor, pentru evaluarea starii de siguranta in exploatare a barajelor si a altor lucrari hidrotehnice;
54. coordoneaza activitatea de avizare si de autorizare din punctul de vedere al gospodaririi apelor a documentatiilor de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajelor existente si a proiectelor barajelor noi, precum si activitatea de emitere a autorizatiilor de functionare in conditii de siguranta a barajelor aflate in exploatare si a acordurilor de functionare in siguranta pentru barajele noi;
55. stabileste strategia organizarii la nivel national a activitatilor de meteorologie, hidrologie si hidrogeologie, a sistemului de informare, prognoza si avertizare asupra fenomenelor hidrometeorologice periculoase si a sistemului de avertizare in caz de accident la constructiile hidrotehnice;
56. coordoneaza realizarea Planului de management al fluviului Dunarea pentru teritoriul Romaniei;
57. dispune masuri de instituire a unui regim de supraveghere speciala sau de oprire a activitatii poluatorului ori a instalatiei care provoaca poluarea apelor;
58. coordoneaza activitatea de elaborare a planurilor de aparare impotriva inundatiilor, a hartilor de hazard la inundatii si a planurilor de management al riscului la inundatii;
59. organizeaza si certifica corpul de experti pentru evaluarea starii de siguranta in exploatare a barajelor incadrate in categoriile de importanta A si B, precum si activitatea de avizare a specialistilor pentru asigurarea starii de siguranta in exploatare a barajelor incadrate in categoriile de importanta C si D;
60. aproba lista definitiva a barajelor, cu declararea publica a caracteristicilor generale, a categoriei de importanta si a gradului de risc asociat acestora, lista barajelor cu risc sporit si a celor din categoria de importanta majora, precum si fisele de evidenta a barajelor detinute de detinatorii cu orice titlu;
61. certifica personalul de conducere si coordonare a activitatii de urmarire a comportarii in timp a barajelor si controleaza activitatea acestuia;
62. elaboreaza lista de specificatii tehnice si metode standardizate pentru analiza si monitorizarea starii apelor;
63. elaboreaza si urmareste aplicarea Programului de eliminare treptata a emisiilor si pierderilor de substante periculoase in ape;
64. organizeaza sistemul informational specific domeniului gospodaririi apelor si evidentei dreptului de folosire cantitativa si calitativa a apelor;
65. elaboreaza si promoveaza normele de calitate a resurselor de apa legate de functiile apei privind calitatea apei brute pentru apa potabila, calitatea apei necesare sustinerii vietii pestilor si crustaceelor;
66. coordoneaza activitatea comitetelor de bazin;
67. coordoneaza activitatile privind introducerea pe piata a substantelor periculoase ca atare, in amestecuri si articole si coopereaza in acest sens cu Agentia Europeana pentru Produse Chimice de la Helsinki, in conditiile stabilite in legislatia europeana in domeniu;
68. urmareste aplicarea masurilor necesare pentru intretinerea si asigurarea accesului la baza de date si informatii cu caracter confidential a Agentiei Europene pentru Produse Chimice de la Helsinki;
69. stabileste, in conditiile legii, proceduri prin care Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice si unitatile din subordinea, de sub autoritatea acestuia reglementeaza introducerea pe piata a substantelor periculoase ca atare, in amestecuri si articole, precum si proceduri pentru desfasurarea activitatilor solicitate de catre Agentia pentru Produse Chimice de la Helsinki, inclusiv activitati remunerate de catre aceasta institutie;
70. initiaza si dezvolta scheme de investitii verzi;
71. indeplineste, prin Directia generala de dezvoltare durabila, control si programe investitionale verzi, rolul de unitate de achizitii centralizata, in conformitate cu prevederile art. 22 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru proiectele de investitii in domeniul apelor si padurilor, finantate prin Programul operational sectorial „Mediu” si alte programe cu finantare nerambursabila;
72. indeplineste functiile de secretariat tehnic si administrativ pentru tratatele, conventiile si acordurile internationale din domeniile sale de responsabilitate, precum si de punct focal national si/sau de autoritate nationala competenta pentru activitatile aflate in coordonarea unor institutii, organisme si organizatii internationale, in conformitate cu prevederile tratatelor internationale la care Romania este parte;
73. asigura plata contributiilor obligatorii sau, la cererea secretariatelor tratatelor si conventiilor internationale in domeniile sale de activitate, la care Romania este parte, a contributiilor voluntare;
74. asigura secretariatele comisiilor mixte in domeniile sale de competenta, infiintate pentru implementarea acordurilor si conventiilor bilaterale;
75. initiaza proiectul de act normativ prin care se stabilesc uniforma si insemnele specifice obligatorii pentru institutiile si administratiile din subordinea sa si elibereaza legitimatiile de control;
76. initiaza si avizeaza programe de refacere ecologica a zonelor afectate, a zonelor miniere, urmarind realizarea masurilor de protectie a mediului;
77. asigura managementul activitatii de conservare, proiectare, inchidere subterana, ecologizare, monitorizare postinchidere in domeniul minelor, inclusiv pentru situatii neprevazute (calamitati);
78. asigura baza metodologica si intocmeste Registrul national al persoanelor fizice si juridice care elaboreaza Raportul de mediu, Raportul privind impactul asupra mediului, Bilantul de mediu, Raportul de amplasament, Raportul de securitate, Studiul de evaluare adecvata, precum si garantia de mediu si prejudiciul de mediu;
79. asigura, prin compartimentele proprii, prin unitatile subordonate sau prin cele aflate sub autoritatea sa, secretariatele tehnice specifice activitatilor din domeniile sale de competenta;
80. sprijina din punct de vedere tehnic dezvoltarea de politici si strategii privind educatia ecologica si constientizarea publicului in domeniile sale de competenta;
81. initiaza si sprijina perfectionarea continua a personalului, inclusiv a celui apartinand administratorilor ariilor naturale protejate, pe baza unui program aprobat anual;
V. in exercitarea functiei de gestionare a fondurilor structurale alocate sectorului de mediu si a altor fonduri europene sau nationale, precum si a fondurilor provenind din credite externe, din tranzactionarea surplusului cantitatii atribuite Romaniei sub prevederile Protocolului de la Kyoto, a veniturilor obtinute din licitatiile certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera, destinate finantarii programelor si proiectelor din domeniile sale de activitate:
1. fundamenteaza necesarul de fonduri de la bugetul de stat, Uniunea Europeana, din credite interne, credite externe, precum si din alte surse de finantare legal constituite pentru domeniile sale de activitate;
2. elaboreaza prioritatile, criteriile de eligibilitate si procedurile necesare finantarii, implementarii si monitorizarii programelor si proiectelor din domeniile sale de activitate;
3. avizeaza si urmareste realizarea investitiilor din domeniile sale de activitate, finantate din veniturile cu destinatie speciala, din bugetul de stat si din sursele proprii ale operatorilor economici cu capital majoritar de stat;
4. gestioneaza resursele financiare alocate prin bugetul de stat, bugetul Uniunii Europene, din credite interne, credite externe, precum si din alte surse de finantare legal constituite pentru domeniile sale de activitate, pentru finantarea, in conditiile legii, a programelor si proiectelor in domeniile sale de activitate;
5. contribuie si monitorizeaza finantarea implementarii politicilor, strategiilor si planurilor nationale din domeniile sale de activitate;
6. asigura finantarea prin Fondul pentru mediu a proiectelor publice si private care au ca rezultat reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera;
7. monitorizeaza asigurarea fondurilor necesare pentru realizarea angajamentelor asumate prin Tratatul de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana in domeniile sale de activitate;
8. asigura gestionarea si coordonarea investitiilor derulate de unitatile din subordinea sa privind inchiderile de mine, conservare si ecologizare;
9. coordoneaza, in limita fondurilor aprobate prin bugetul de stat, elaborarea programelor anuale de inchidere a minelor si refacere ecologica a zonelor afectate de exploatari miniere, a depozitelor de deseuri, precum si de monitorizare a activitatilor aferente;
10. stabileste metodologia de fundamentare a sistemului de plati in domeniul apelor, precum si procedura de elaborare a acesteia;
11. dispune expertizarea lucrarilor hidrotehnice cu risc crescut de avarie si stabileste, impreuna cu autoritatea publica competenta, masurile operative imediate si de perspectiva pentru evitarea accidentelor;
VI. in exercitarea functiei de monitorizare, inspectie si control:
1. efectueaza controlul si inspectia activitatilor si serviciilor din domeniile sale de activitate;
2. avizeaza si urmareste realizarea programelor si proiectelor din domeniile sale de activitate;
3. exercita activitati de audit intern si control atat la nivelul aparatului propriu, cat si la nivelul celorlalte entitati aflate sub autoritatea, coordonarea sau subordonarea sa implicate in gestionarea si utilizarea fondurilor europene;
4. colaboreaza cu structurile implicate in activitatea de combatere a infractiunilor impotriva intereselor financiare ale Uniunii Europene si asigura comunicarea cu acestea;
5. asigura controlul utilizarii resurselor financiare alocate prin bugetul de stat si a resurselor din credite interne si externe, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea si sanctionarea neregulilor aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 142/2012, cu modificarile si completarile ulterioare;
6. asigura indrumarea metodologica si procedurala a activitatii structurilor cu atributii vizand implementarea programelor din domeniile sale de activitate;
7. asigura, prin compartimentele proprii sau unitatile aflate in coordonare, subordonare ori sub autoritatea sa, controlul respectarii legislatiei in domeniile sale de activitate, constata contraventiile pentru nerespectarea acesteia, aplica sanctiunile si, dupa caz, sesizeaza organele de urmarire penala, potrivit prevederilor legale in vigoare;
8. organizeaza periodic actiuni de verificare a starii tehnice si functionale a lucrarilor hidrotehnice cu rol de aparare impotriva inundatiilor, indiferent de detinator, si stabileste masurile ce se impun;
9. coordoneaza si monitorizeaza procesul de implementare a Schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera;
VII. in exercitarea functiei de informare si constientizare a publicului in domeniile sale de activitate:
1. asigura informarea si consultarea publicului, conform prevederilor legale in vigoare, in promovarea actelor normative si de reglementare din domeniile sale de activitate, la nivel national, european si international;
2. pune la dispozitia publicului informatiile referitoare la evaluarea adecvata si la evaluarea impactului asupra mediului a planurilor, programelor si proiectelor;
3. pune la dispozitia publicului informatii generale si documente de interes public in domeniile sale de activitate;
4. organizeaza campanii de informare si constientizare a publicului in ceea ce priveste promovarea si implementarea politicilor, strategiilor si legislatiei din domeniile sale de competenta, in vederea sensibilizarii opiniei publice si facilitarii intelegerii si respectarii acestora;
VIII. in exercitarea functiei de administrare:
1. inchiriaza bunurile imobile proprietate a statului pe care le are in administrare;
2. inchiriaza sau primeste in administrare, in vederea desfasurarii activitatii proprii, bunuri mobile si imobile proprietate publica ori privata a statului;
3. coordoneaza activitatea de administrare a patrimoniului unitatilor aflate in subordinea, in coordonarea sau sub autoritatea sa;
4. asigura documentatiile necesare pentru concesionarea resurselor de apa si a lucrarilor de gospodarire a apelor care apartin domeniului public al statului sau, dupa caz, pentru darea in administrare a acestora si urmareste indeplinirea de catre concesionar, respectiv administrator a sarcinilor ce ii revin;
5. evalueaza, atribuie si reziliaza, dupa caz, administrarea ariilor naturale protejate pe baza de contracte de administrare sau conventii de custodie si evalueaza modul de realizare a acesteia.
Art. 6. -
(1) Atributiile Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice sunt exercitate direct sau prin organisme tehnice specializate infiintate conform legii, autoritati ori institutii publice aflate in subordinea, coordonarea sau sub autoritatea sa
(2) Pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin, Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice poate solicita si obtine informatii privind datele inregistrate in Registrul comertului computerizat, in conditii stabilite prin protocol incheiat intre cele doua parti
(3) Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice indeplineste orice alte atributii din domeniile sale de activitate, stabilite prin acte normative.
Art. 7. - In exercitarea atributiilor sale, Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice colaboreaza cu celelalte ministere si organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritati ale administratiei publice locale, cu alte institutii si autoritati, precum si cu orice alte persoane fizice sau juridice.
Art. 8. -
(1) Structura organizatorica a Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice este prevazuta in anexa nr. 1
(2) Numarul maxim de posturi aprobat Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice este de 744, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetelor ministrilor
(3) In cadrul Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice functioneaza ministrul delegat, care coordoneaza activitatile din domeniile ape, paduri si piscicultura
(4) In structura organizatorica a Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice se organizeaza si functioneaza, in subordinea ministrului, ministrului delegat si a secretarilor de stat, cabinetele demnitarilor
(5) Atributiile si responsabilitatile compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice se stabilesc prin regulamentul intern de organizare si functionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului mediului si schimbarilor climatice
(6) Statul de functii si structura posturilor pe compartimente se aproba prin ordin al ministrului mediului si schimbarilor climatice
(7) Ministrul mediului si schimbarilor climatice emite, in conditiile legii, acte administrative privind incadrarea personalului, modificarea sau incetarea raporturilor de serviciu ori a raporturilor de munca
(8) In cadrul structurii organizatorice, prin ordin al ministrului mediului si schimbarilor climatice, se pot organiza servicii, birouri si alte compartimente si se poate stabili numarul posturilor aferente, cu incadrarea in numarul maxim de posturi aprobat.
Art. 9. -
(1) Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice are in subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea sa unitatile prevazute in anexa nr. 2
(2) Structura organizatorica, repartizarea numarului maxim de posturi, statele de functii si regulamentele de organizare si functionare pentru unitatile care functioneaza in subordinea Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice, prevazute in anexa nr. 2, se aproba prin ordin al ministrului mediului si schimbarilor climatice, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari
(3) Incadrarea personalului din unitatile prevazute la alin. (2) se realizeaza in termenele si cu procedura aplicabila fiecarei categorii de personal, prin ordin/decizie a conducatorilor acestora, in termen de minimum 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari
(4) Conducatorii unitatilor prevazute in anexa nr. 2 sunt numiti sa conduca unitatile si sunt eliberati din functie prin ordin al ministrului mediului si schimbarilor climatice, respectiv prin decizie a prim-ministrului la propunerea ministrului mediului si schimbarilor climatice, in conditiile legii.
Art. 10. -
(1) In structura Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice, in cadrul numarului maxim de posturi aprobat, functioneaza Directia generala AM POS Mediu, care indeplineste functia de Autoritate de management pentru Programul operational sectorial „Mediu” si 8 organisme intermediare pentru Programul operational sectorial „Mediu”, organizate ca directii la nivelul celor 8 regiuni de dezvoltare stabilite prin Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regionala in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare
(2) Autoritatea de management pentru Programul operational sectorial „Mediu” este subordonata direct si nemijlocit ministrului mediului si schimbarilor climatice
(3) Autoritatea de management pentru Programul operational sectorial „Mediu” coordoneaza organismele intermediare.
Art. 11. -
(1) In subordinea Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice se organizeaza si functioneaza, in conditiile legii, unitati de management al proiectului si unitati de implementare a proiectului, in vederea asigurarii unui cadru unitar pentru managementul si implementarea proiectelor finantate prin imprumuturi externe rambursabile sau fonduri nerambursabile
(2) Structura organizatorica, numarul de personal si regulamentul de organizare si functionare ale unitatilor prevazute la alin. (1) se stabilesc prin ordin al ministrului mediului si schimbarilor climatice
(3) Ministrul mediului si schimbarilor climatice numeste personalul unitatilor prevazute la alin. (1) si stabileste competentele directorilor.
Art. 12. -
(1) In cadrul Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice functioneaza urmatoarele organisme consultative:
a) Comitetul interministerial pentru coordonarea integrarii domeniului protectiei mediului in politicile si strategiile sectoriale la nivel national;
b) Comitetul ministerial pentru situatii de urgenta (CMSU);
c) Comisia nationala pentru siguranta barajelor si a altor lucrari hidrotehnice (CONSIB);
d) Comitetul national roman pentru Programul hidrologic international;
e) Comisia pentru eticheta UE ecologica;
f) Comitetul EMAS;
g) Comisia tehnico-economica;
h) Centrul roman pentru reconstructia ecologica a raurilor si lacurilor;
i) Comisia nationala privind schimbarile climatice;
j) Consiliul interministerial al apelor;
k) Comitetul de avizare pentru probleme de mediu Petrom;
l) Comisia nationala pentru inscrierea in Registrul national al elaboratorilor de studii pentru protectia mediului
(2) Comitetul prevazut la alin. (1) lit. k) are, in principal, urmatoarele atributii:
a) urmareste, verifica si inspecteaza realizarea de catre Societatea Comerciala „Petrom” - S.A a obligatiilor de mediu asumate prin contractul de privatizare si decide asupra masurilor pe care le ia Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice pentru asumarea responsabilitatii executiei acestora;
b) aproba realizarea expertizelor, acolo unde situatia o impune;
c) analizeaza Referatul privind notificarile preliminare si intermediare, precum si notificarile de plata primite de la Societatea Comerciala „Petrom” - S.A., punctele de vedere, observatiile si recomandarile exprimate asupra acestora si decide asupra aprobarii sau respingerii lor;
d) decide asupra aprobarii sau refuzului platilor prevazute in notificarile de plata, cu exceptia platilor pentru serviciile de consultanta si reprezentare juridica interna si internationala
(3) Presedintele Comitetului de avizare pentru probleme de mediu Petrom este desemnat prin ordin al ministrului mediului si schimbarilor climatice
(4) Componenta comitetului prevazut la alin. (1) lit. k), atributiile specifice si regulamentul de organizare si functionare ale acestuia se stabilesc prin ordin al ministrului mediului si schimbarilor climatice
(5) Membrii organismelor prevazute la alin. (1) nu sunt remunerati pentru activitatile desfasurate in cadrul acestor organisme, fiind salarizati de unitatile la care sunt angajati, iar secretariatele tehnice permanente ale acestor organisme se asigura de Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice sau de unitatile desemnate dintre cele prevazute in anexa nr. 2, in cadrul numarului de posturi aprobat
(6) Regulamentele de organizare si functionare a organismelor consultative prevazute la alin. (1) lit. a)-i) si l), precum si componenta acestora se aproba prin ordin al ministrului mediului si schimbarilor climatice.
Art. 13. -
(1) Conducerea Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice se asigura de catre ministrul mediului si schimbarilor climatice
(2) Ministrul mediului si schimbarilor climatice reprezinta ministerul in justitie, in raporturile cu celelalte organe jurisdictionale, in raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritati publice si organizatii interne si internationale, precum si cu persoane fizice si juridice romane si straine
(3) In exercitarea atributiilor sale, ministrul mediului si schimbarilor climatice emite ordine si instructiuni
(4) Ministrul mediului si schimbarilor climatice este ordonator principal de credite si indeplineste atributiile generale prevazute la art. 53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 14. -
(1) Ministrul mediului si schimbarilor climatice este ajutat in activitatea de conducere a ministerului de ministrul delegat pentru ape, paduri si piscicultura, de 4 secretari de stat, numiti prin decizii ale prim-ministrului, precum si de secretarul general si de 2 secretari generali adjuncti, numiti in conditiile legii
(2) Ministrul mediului si schimbarilor climatice poate delega atributii, in conditiile legii, ministrului delegat, secretarilor de stat, secretarului general si secretarilor generali adjuncti
(3) Secretarul general si, respectiv, secretarii generali adjuncti ai Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice au atributiile si responsabilitatile prevazute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu modificarile si completarile ulterioare. Acestia pot indeplini si alte atributii prevazute de Regulamentul de organizare si functionare a Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice ori incredintate de ministrul mediului si schimbarilor climatice.
Art. 15. -
(1) Pe langa ministrul mediului si schimbarilor climatice functioneaza, ca entitate consultativa, Colegiul ministerului
(2) Componenta si regulamentul de functionare al entitatii prevazute la alin. (1) se aproba prin ordin al ministrului mediului si schimbarilor climatice.
Art. 16. -
(1) Pentru activitati specifice de control la unitatile din subordine, pentru deplasari in caz de poluare, accidente industriale, aparare impotriva inundatiilor si fenomenelor meteorologice periculoase, pentru realizarea atributiilor ce revin organismelor intermediare pentru Programul operational sectorial „Mediu”, in caz de alte urgente de mediu si de gospodarire a apelor, precum si pentru inspectiile silvice se utilizeaza un numar de 16 autovehicule cu un consum lunar de 500 litri/autovehicul
(2) Inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare utilizeaza un numar de 109 autovehicule, din care 91 de autovehicule pentru actiuni speciale si 18 autospeciale
(3) Pentru transportul demnitarilor si parcul comun, numarul de autoturisme se stabileste potrivit Ordonantei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si institutiile publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 17. - Pentru realizarea obiectivelor si atributiilor sale generale si specifice, Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice poate colabora cu specialisti in diverse domenii de activitate, prin incheierea de conventii civile sau de contracte individuale de munca cu timp partial, dupa caz, in conditiile legii.
Art. 18. -
(1) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, numarul maxim de posturi prevazut pentru Agentia Nationala pentru Protectia Mediului se diminueaza cu 36 de posturi
(2) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, se preiau de catre Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice de la Agentia Nationala pentru Protectia Mediului structura cu atributii in domeniul schimbarilor climatice si 36 de posturi aferente acesteia, prevazute la alin. (1), precum si personalul aferent
(3) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Hotararea Guvernului nr. 1.000/2012 privind reorganizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului si a institutiilor publice aflate in subordinea acesteia se modifica potrivit prevederilor prezentului articol.
Art. 19. - Incadrarea personalului in numarul de posturi si in noua structura organizatorica pentru aparatul propriu al Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice se face in termenele si cu procedura aplicabila fiecarei categorii de personal, prin ordin al ministrului mediului si schimbarilor climatice, in termen de minimum 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 20. - In Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice sunt incadrati functionari publici cu functii generale, functionari publici cu functii specifice si personal angajat cu contract individual de munca, salarizati in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
Art. 21. - Atributiile si responsabilitatile autoritatii competente, prevazute in Hotararea Guvernului nr. 1.570/2007 privind infiintarea Sistemului national pentru estimarea nivelului emisiilor antropice de gaze cu efect de sera rezultate din surse sau din retinerea prin sechestrare a dioxidului de carbon, reglementate prin Protocolul de la Kyoto, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt preluate de catre autoritatea publica centrala pentru protectia mediului si schimbarilor climatice.
Art. 22. - La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Hotararea Guvernului nr. 432/2010 privind initierea si dezvoltarea schemelor de investitii verzi, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 303 din 10 mai 2010, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 3, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins: „(2) Comercializarea surplusului de AAU-uri se face de catre Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice in colaborare cu Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Afacerilor Externe si alte autoritati ale administratiei publice centrale, dupa caz.”
2. La articolul 6, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins: „
Art. 6. -
(1) Pentru aprobarea negocierii unui contract de stat pentru comercializarea surplusului de AAU-uri, Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice initiaza un memorandum, care este avizat de Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Afacerilor Externe si alte autoritati ale administratiei publice, dupa caz, si care este inaintat spre aprobare Guvernului.”
Art. 23. - La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, alineatul (2) al articolului 9 din Hotararea Guvernului nr. 1.005/2012 privind organizarea si functionarea Garzii Nationale de Mediu, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 729 din 29 octombrie 2012, se modifica si va avea urmatorul cuprins: „(2) Comisarul general al GNM are in subordine 3 comisari generali adjuncti, cu rang de subsecretar de stat, numiti prin decizie a prim-ministrului, la propunerea conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.”
Art. 24. - La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 544/2012 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si Padurilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 368 din 31 mai 2012, cu modificarile ulterioare.
Art. 25. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA
Contrasemneaza:
Ministrul mediului si schimbarilor climatice, Rovana Plumb
Ministrul delegat pentru ape, paduri si piscicultura, Lucia Ana Varga
Viceprim-ministru, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, Nicolae-Liviu Dragnea
Ministrul muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice, Mariana Campeanu
Viceprim-ministru, ministrul finantelor publice, Daniel Chitoiu
Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea
Ministrul economiei, Varujan Vosganian
Bucuresti, 19 februarie 2013.
Nr. 48.
Nota: Anexele HG nr. 48/2013 va sunt prezentate in fisierele atasate.
Comentarii articol (0)