Mai mult ca oricand, este nevoie si de disponibilitatea de a lua in calcul unele proiecte sau joburi part-time care sa ne ajute la dezvoltarea unor noi abilitati sau validarea unor competente existente, dar si sa invatam ceva nou. Sa nu uitam ca asistam la o reinventare a notiunii de munca cu tot ce presupune acest lucru: de la responsabilitati diferite, la modalitati diferite de a ajunge la rezultat etc.
Am citit de curand un articol pe HBR care se potriveste foarte bine cu actualul context in care majoritatea organizatiilor resimt efectele crizei economice, candidatii identifica greu o pozitie compatibila cu pregatirea sau abilitatile lor si multi profesionisti nu reusesc sa reactioneze corespunzator in fata esecului.
Articolul vorbeste despre cultivarea acestei capacitati de a rezista in fata obstacolelor intalnite sau a nereusitelor. Curajul profesional sau rezilienta (se pare ca limba romana a preluat termenul din engleza) este considerat(a) ca fiind noua abilitate esentiala pentru succes.
Curajul profesional este cel care ne ajuta sa depasim momentele in care trebuie sa facem fata esecului, sa invatam din greselile facute sau sa renuntam visele sau telurile greu de atins sau nerealiste.
Persoanele cu un grad ridicat de curaj profesional sunt mai increzatoare, au capacitatea de a-si asuma responsabilitatea pentru fapte si consecinte, de a oferi altora suport pentru atingerea unui obiectiv comun. Toti acesti factori consolideaza nivelul de curaj profesional al angajatilor, al unei echipe sau chiar si al organizatiilor care, evident, pot face greseli.
Da, putem vorbi deci despre curaj profesional si cand vine vorba de companii.
Esenta conceptului nu este aceea de a invata sa facem greseli, ci de a deprinde o modalitate de a parcurge acest proces si de a o lua iar de la capat pentru a incerca din nou. Totusi, trebuie retinut faptul ca acest curaj profesional este corelat cu taria de caracter si cu un set de valori individuale ce motiveaza persoana respectiva sa continue drumul pentru a avea succes.
In plus, se coreleaza si cu autocontrol si dorinta persoanei de a se mobiliza singura pentru a fi un suport si pentru altii si a genera entuziasm pentru viitor.
Puteti descoperi mai multe detalii despre conceptul de curaj profesional (resilience) cu exemple de organizatii care au cultivat aceasta noua competenta, citind articolul Surprises are the New Norm, Resilience is the New Skill.
Articol aparut initial pe www.portalhr.ro. Puteti citi articolul original AICI.
Comentarii articol (2)