Nu si daca luam in considerare experienta impartasita de autorul Tony Wagner, specialist in educatie la Harvard, in cartea sa intitulata "Creating innovators: The making of young people who will change the world".
Articolul de pe NY Times pe care vi-l recomandam astazi prezinta opinia profesorului Tony Wagner despre rolul inovatiei in sistemul educational, precum si o noua abordare a modalitatii de a ne cauta si gasi un job avand in vedere schimbarile frecvente de pe piata muncii.
Fara doar si poate, exista o ruptura evidenta intre sistemul educational si lumea business-ului, aceasta fiind si unul din motivele pentru care rata somajului continua sa fie ridicata in multe tari. Este nevoie de tineri cu talente si abilitati specifice pentru piata muncii actuale.
In acest context, scopul educatiei astazi, precizeaza Wagner, ar trebui sa fie pregatirea pentru inovatie, dezvoltarea abilitatilor de a aduce valoare prin munca, indiferent care este natura acesteia. Intr-o lume din ce in ce mai tehnologizata, ceea ce stii conteaza mai putin decat ceea ce poti face. Abilitatea de a inova, de a gasi solutii creative pentru rezolvarea imediata a problemelor, gandirea critica, comunicarea sau colaborarea sunt mult mai importante decat cunoasterea academica.
Daca pentru cei din generatia X era absolut necesar sa isi gaseasca un job, cei din generatia Y (Milenarii) si chiar si cei din generatia Z, actualii liceeni care vor reprezenta cea mai mare parte a fortei de munca in cativa ani, vor prefera sa isi inventeze propriul job. Il vor (re)construi sau proiecta mult mai des decat parintii lor. Fie ca ne convine sau nu, acestea sunt tendintele viitorului care se contureaza din ce in ce mai pregnant.
Articolul subliniaza faptul ca tinerii de astazi vor avea nevoie de cunostintele de baza, insa necesare cu adevarat vor fi anumite abilitati si multa motivatie.
Aceasta va fi cea mai importanta. Toti cei care poseda motivatie intrinseca, adica trasaturi definitorii pentru personalitate precum curiozitatea, perseverenta si dorinta de a-si asuma riscuri, vor putea sa asimileze in permanenta cunostinte si abilitati noi. Acestia sunt cei care vor gasi oportunitati profesionale sau si le vor crea, o perspectiva din ce in ce mai relevanta daca avem in vedere faptul ca ceea ce intelegem in mod traditional prin cariera dispare.
Tony Wagner a facut precizarea ca reforma educationala trebuie pusa in practica avand in vedere o abordare cat mai pragmatica si atractiva a modalitatilor de invatare. Renuntarea la sistemul clasic al materiilor fara aplicabilitate practica este fara indoiala o provocare pentru sistemul educational actual. Este utila concentrarea pe invatarea abilitatilor necesare, dorinta de a face o diferenta, dar si cautarea si cultivarea ingredientelor esentiale ale motivatiei intrinseci: joaca, pasiunea si scopul.
Rolul cadrelor didactice in aceasta ecuatie este unul esential, deoarece va fi nevoie de ele in consilierea studentilor pentru performanta (auto)sustinuta, dobandirea abilitatilor de leadership si crearea unei culturi a colaborarii propice inovatiei.
Daca doriti sa aflati mai multe lucruri despre viziunea autorului de la Harvard, Tony Wagner, cu privire la viitorul educatiei, puteti citi intreg articolul intitulat Need a Job? Invent it.
Articol preluat de pe www.portalhr.ro. Puteti citi articolul original AICI.
Comentarii articol (0)