Sesiunea de inregistrare on-line a cererilor de finantare pentru ajutoarele de minimis destinate IMM-urilor s-a deschis miercuri si dupa numai cinci minute s-a inchis, pentru ca a fost epuizat bugetul total de 500 de milioane de lei. Nemultumirile atat din partea firmelor care au incercat sa depuna cererea si nu au putut, cat si din partea consultantilor nu au intarziat sa apara.
Ca urmare a sesizarilor primite din partea firmelor care au intampinat probleme in depunerea on-line a cererilor de finantare, Daniel Chitoiu, ministrul Finantelor, a dispus, miercuri, demararea unei anchete interne impreuna cu Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), informeaza un comunicat al ministerului remis redactiei.
Astfel, din primele investigatii a rezultat faptul ca resursele IT alocate schemei de minimis au fost insuficiente, in urma anticiparii gresite a numarului mare de firme care sunt interesate si au aparut blocaje si mesaje de eroare in accesarea paginii de internet dedicate schemei de minimis.
“Am decis ca sesiunea de inregistrare online desfasurata astazi pentru schema de minimis sa fie anulata si reluata ulterior pentru a oferi egalitate deplina de sanse tuturor IMM-urilor interesate sa inregistreze cereri de finantare, eliminand orice suspiciune cu privire la corectitudinea derularii acestei proceduri”, a declarat Daniel Chitoiu.
Ministrul a adaugat ca doreste ca programul sa fie implementat corect, iar banii din schema de minimis sa ajunga la cat mai multe firme fara nicio suspiciune.
“Scopul meu este ca prin acest program sa stimulam mediul de afaceri si nu accept sa planeze nicio urma de indoiala cu privire la acest program”, a continuat ministrul Finantelor.
Potrivit oficialului, investigatia este in derulare si este efectuata de specialistii MFP impreuna cu STS si alte institutii competente din domeniul sigurantei IT, iar rezultatele investigatiei vor fi urmate de masurile care se impun si vor fi anuntate public.
In urma investigatiilor preliminare declansate de MFP si a datelor furnizate de STS, cu privire la monitorizarea intregii proceduri de inregistrare online a cererilor, a rezultat ca:
- la 8.30 serverele Ministerului Finantelor Publice au inregistrat 52.000 de cereri de conectare pentru toate aplicatiile MFP, inclusiv pentru schema de minimis;
- in intervalul 8.30-8.36, 20.225 de persoane au intrat pe pagina de internet a MFP dedicata schemei de minimis
- dintre acestea, 3.164 de persoane completau formularul in intervalul 8.30-8.36;
- 714 persoane, dintre cele 3.164, au trimis formularul completat primind recipisa de inregistrare, eliberata automat de sistem. Din totalul de 714 solicitari transmise, un numar de 644 de solicitari a fost admis, restul fiind respinse intrucat fie depaseau plafonul de 200.000 euro admis per solicitant, fie din cauza inregistrarilor multiple ale aceleasi intreprinderi (acelasi CUI);
- 2.450 de persoane care completau formularul nu au finalizat procedura de transmitere a cererii pana la epuizarea plafonului de 500 milioane lei.
Avand in vedere gradul de solicitare a sistemului descris mai sus, din punct de vedere tehnic, celelalte persoane care au depasit numarul de 20.225 de utilizatori, in acest interval, nu au putut accesa pagina de internet intrucat limita tehnica a echipamentelor IT fusese deja atinsa, se arata in comunicatul MFP.