Antreprenorii romani vor finantare, dar vor sa-si pastreze si independenta in deciziile de business, conform unui studiu EY Romania. Studiul a analizat perceptiile a 107 antreprenori romani, dintre care majoritatea au nevoie de finantare pentru investitii.
Antreprenorii romani vor finantare, dar vor sa-si pastreze si independenta in deciziile de business, conform studiului "Perceptia antreprenorilor asupra accesului la finantare", realizat de EY Romania. Tinerii antreprenori romani care au companii cu venituri pana la un milion de euro considera ca finantarea se obtine dificil in Romania. Totusi, pentru ei, factorul decisiv in alegerea sursei de finantare este pastrarea independentei in deciziile de business.
Studiul a analizat perceptiile a 107 antreprenori romani, dintre care 59% au sub 40 de ani, iar 74% detin companii cu venituri sub un milion de euro. Acestia au raspuns unui chestionar al EY Romania, in perioada 22 august 2013 – 18 septembrie 2013.
Majoritatea antreprenorilor care au raspuns, 75%, au considerat ca autoritatile nu faciliteaza accesul la finantare al companiilor si doar 8% au mentionat un astfel sprijin oferit de guvern.
Pentru a imbunatati accesul la finantare, antreprenorii respondenti au subliniat ca printre ariile pe care guvernul ar trebui sa se concentreze sunt:
-
facilitatile fiscale pentru investitiile in companiile mici - 34 de raspunsuri,
-
promovarea unei legislatii eficiente si echitabile a muncii - 27 de raspunsuri,
-
sisteme de reglementare simplificate si mai eficiente ale afacerilor - 25 de raspunsuri,
-
oferirea de fonduri pentru scheme de finantare - 20 de raspunsuri.
Conform studiului "Perceptia antreprenorilor asupra accesului la finantare", pentru a-si sustine business-ul, cei mai multi dintre tinerii antreprenori romani se orienteaza spre creditul bancar, dar iau in considerare si alte surse de finantare, precum fondurile europene si joint ventures cu parteneri de afaceri.
Majoritatea antreprenori respondenti au nevoie de finantare pentru investitii, 49%, potrivit studiului citat. Acestia sunt urmati de cei care vor finantare pentru capitalul circulant si pentru proiectele noi de tip start-up, ultimele doua raspunsuri adunand cate 20% dintre raspunsuri.
„Conform studiului EY, antreprenorii considera ca business plan-ul este cel mai important pentru a obtine finantare, 36% dintre antreprenorii respondenti. Dupa business plan, urmeaza, in ordinea importantei perceputa de antreprenori, echipa si experienta anterioara de business, 27%, si garantiile oferite, 14%. De asemenea, factorul decisiv pentru antreprenori in alegerea tipului de finantare il reprezinta pastrarea independentei in deciziile de business, 30% dintre antreprenori, urmat pe locul al doilea de costurile cele mai mici, 29%, si pe al treilea de garantiile solicitate, 17%”, spune, intr-un comunicat depresa, Mihai Pop, Manager in departamentul de Asistenta in Tranzactii, EY Romania.
De asemenea, 41% dintre antreprenori respondenti sustin ca au obtinut finantare in ultimul an, iar aproape unul din trei in ultimele sase luni. In studiul "Perceptia antreprenorilor asupra accesului la finantare" se subliniaza ca aceasta din urma este o rata foarte buna in contextul contractarii finantarii din ultimii ani. Sumele obtinute au fost, insa, de cele mai multe ori mici, 44% dintre antreprenorii respondenti afirmand ca au primit o finantare de sub 25.000 de euro.
Sectoarele pentru care antreprenorii considera ca se obtin cele mai usor finantari sunt IT si online, 39% dintre respondenti, agricultura, 21%, si energie verde, 13%.
”Prin acest studiu am vrut sa vedem care sunt semnalele pe care le trimit pe tema finantarii mai ales antreprenorii aflati la inceputul drumului, dar nu numai. Concluzia este ca antreprenorii sunt din ce in ce mai informati in privinta optiunilor de finantare, printre care angel investors, venture capital, fonduri europene si chiar crowdfunding. De asemenea, am observat un optimism printre antreprenorii care ne-au raspuns, 48% avand asteptari pozitive de la mediul de finantare din Romania in urmatorii ani”, a mentionat Mihaela Matei, Supervising Marketing Specialist, EY Romania, si coordonatoarea studiului EY anual "Antreprenorii vorbesc - Barometrul antreprenoriatului".
Studiul EY Romania poate fi consultat in fisierul atasat.
Comentarii articol (0)