- Referatul de aprobare al Ministerului Sanatatii nr. EN 10.054 din 9 octombrie 2013 si al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. DG 1.635 din 13 septembrie 2013;
- art. 244 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul dispozitiilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 7 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completari le ulterioare, si ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 972/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul sanatatii si presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate emit urmatorul ordin:
Art. I. - Ordinul ministrului sanatatii publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 1.211/325/2006 pentru aprobarea regulamentelor de organizare si functionare a comisiei nationale, a subcomisiilor nationale si comisiilor de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente si materiale sanitare, a standardelor de evaluare, precum si a normelor metodologice pentru evaluarea furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente si materiale sanitare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 923 si 923 bis din 14 noiembrie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La anexa nr. 1, articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „
Art. 1. - Prezentul regulament se refera la organizarea si functionarea Comisiei Nationale de Evaluare a Furnizorilor de Servicii Medicale, de Dispozitive Medicale, de Medicamente si Materiale Sanitare, denumita in continuare Comisia Nationala de Evaluare in Sistemul de Asigurari de Sanatate (CNESAS), conform prevederilor art. 244 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, infiintata in baza Ordinului ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 637/241/2006.”
2. La anexa nr. 1, articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „
Art. 2. - CNESAS este constituita din 8 membri, astfel: 4 reprezentanti ai Casei Nationale de Asigurari de Sanatate:
presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, vicepresedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, directorul general al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, medicul-sef - director general adjunct al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si 4 reprezentanti ai Ministerului Sanatatii.”
3. La anexa nr. 1, articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „
Art. 5. - Numai membrii CNESAS au drept de vot. Cvorumul necesar pentru a lua hotarari valide este de cel putin 5 din cei 8 membri ai comisiei, iar hotararile se adopta cu votul majoritatii membrilor prezenti. In caz de balotaj, votul presedintelui CNESAS este hotarator.”
4. La anexa nr. 1, dupa articolul 16 se introduc trei noi articole, articolele 161-163, cu urmatorul cuprins: „Art. 161. - Subcomisia Nationala de Evaluare a Unitatilor de Dializa Publice si Private coordoneaza comisiile de evaluare a unitatilor de dializa publice si private de la nivelul caselor de asigurari de sanatate si solutioneaza la cerere litigiile aparute la nivelul acestora. Art. 162. - Subcomisia Nationala de Evaluare a Furnizorilor de Asistenta Medicala de Urgenta Prespitaliceasca si Transport Sanitar coordoneaza comisiile de evaluare a furnizorilor de asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca si transport sanitar de la nivelul caselor de asigurari de sanatate si solutioneaza la cerere litigiile aparute la nivelul acestora. Art. 163. - Subcomisia Nationala de Evaluare a Furnizorilor de Dispozitive Medicale coordoneaza comisiile de evaluare a furnizorilor de dispozitive medicale de la nivelul caselor de asigurari de sanatate si solutioneaza la cerere litigiile aparute la nivelul acestora.”
5. Anexa nr. 2 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 1.
6. Dupa anexa nr. 2 se introduce o noua anexa, anexa nr. 21, al carei cuprins este prevazut in anexa nr. 2.
7. Anexa nr. 3 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 3.
8. Dupa anexa nr. 3 se introduce o noua anexa, anexa nr. 31, al carei cuprins este prevazut in anexa nr. 4.
9. Anexa nr. 4 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 5.
10. Dupa anexa nr. 4 se introduce o noua anexa, anexa nr. 41, al carei cuprins este prevazut in anexa nr. 6.
11. Anexa nr. 33 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 7.
12. Anexele nr. 1-7 la anexa nr. 33 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 8-14.
13. Anexa nr. 34 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 15.
14. Anexele nr. 1-7 la anexa nr. 34 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 16-22.
15. Anexa nr. 35 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 23.
16. Anexele nr. 1-7 la anexa nr. 35 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 24-30.
17. La anexa nr. 36, articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „
Art. 4. - Pentru spitalele care doresc sa incheie contracte de furnizare de servicii si cu Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si sunt deja evaluate prin comisiile judetene de evaluare a spitalelor sau Comisia de Evaluare a Spitalelor a Municipiului Bucuresti, aceasta casa de asigurari de sanatate ia in considerare deciziile de evaluare sau notificarile privind evaluarea, dupa caz, emise de comisiile judetene de evaluare a spitalelor si Comisia de Evaluare a Spitalelor a Municipiului Bucuresti.”
18. La anexa nr. 36 articolul 6, litera a1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „a1) spitalul care solicita evaluarea, pentru efectuarea vizitei de evaluare, are obligatia sa faca si dovada platii taxei de evaluare, in cuantum de 3.500 lei, pentru spitalele din mediul urban ce au in structura peste 400 de paturi, respectiv 875 lei pentru spitalele din mediul rural sau 2.500 lei pentru spitalele din mediul urban ce au in structura pana la 400 de paturi inclusiv, respectiv 625 lei pentru spitalele din mediul rural. Pentru efectuarea vizitei de evaluare, reprezentantul legal al spitalului face o cerere de evaluare pentru componentele din structura aprobata de Ministerul Sanatatii, avandu-se in vedere in acest sens sectiile spitalului, laboratorul de analize medicale, sectia de radiologie si imagistica medicala, farmacia cu circuit inchis, ambulatoriul integrat al spitalului. Plata taxei de evaluare se va face catre casa de asigurari de sanatate care urmeaza sa realizeze activitatea de evaluare, in contul de «Alte venituri» (cod cont 26.36.05.50) deschis la Trezoreria Statului.”
19. La anexa nr. 37, articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „
Art. 4. - Pentru furnizorii care doresc sa incheie contracte de furnizare de servicii si cu Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si sunt deja evaluati prin comisiile judetene de evaluare a furnizorilor de ingrijiri medicale la domiciliu sau Comisia de Evaluare a Furnizorilor de Ingrijiri Medicale la Domiciliu a Municipiului Bucuresti, aceasta casa de asigurari de sanatate ia in considerare deciziile de evaluare sau notificarile privind evaluarea, dupa caz, emise de comisiile judetene de evaluare a furnizorilor de ingrijiri medicale la domiciliu si Comisia de Evaluare a Furnizorilor de Ingrijiri Medicale la Domiciliu a Municipiului Bucuresti.”
20. La anexa nr. 37 articolul 6, litera a1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „a1) sediul/punctul de lucru al furnizorului de ingrijiri medicale la domiciliu care solicita evaluarea, pentru efectuarea vizitei de evaluare, are obligatia sa faca si dovada platii taxei de evaluare, in cuantum de 1.000 lei pentru furnizorul din mediul urban, respectiv 250 lei pentru furnizorul din mediul rural. Plata taxei de evaluare se va face catre casa de asigurari de sanatate care urmeaza sa realizeze activitatea de evaluare, in contul de «Alte venituri» (cod cont 26.36.05.50) deschis la Trezoreria Statului;”.
21. La anexa nr. 38, articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „
Art. 4. - Pentru farmaciile care doresc sa incheie contracte de furnizare de servicii si cu Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si sunt deja evaluate prin comisiile judetene de evaluare a farmaciilor sau Comisia de Evaluare a Farmaciilor a Municipiului Bucuresti, aceasta casa de asigurari de sanatate ia in considerare deciziile de evaluare sau notificarile privind evaluarea, dupa caz, emise de comisiile judetene de evaluare a farmaciilor si Comisia de Evaluare a Farmaciilor a Municipiului Bucuresti.”
22. La anexa nr. 38 articolul 6, litera a1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „a1) farmacia comunitara organizata conform Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, punctul de lucru al societatii comerciale care solicita evaluarea, pentru efectuarea vizitei de evaluare, au obligatia sa faca si dovada platii taxei de evaluare, in cuantum de 1.000 lei pentru farmacia din mediul urban, respectiv 150 lei pentru farmacia din mediul rural; oficina locala de distributie care solicita evaluarea, pentru efectuarea vizitei de evaluare, are obligatia sa faca si dovada platii taxei de evaluare, in cuantum de 100 lei; farmaciile cu circuit inchis nu trebuie sa faca dovada achitarii acestei taxe de evaluare. Plata taxei de evaluare se va face catre casa de asigurari de sanatate care urmeaza sa realizeze activitatea de evaluare, in contul de «Alte venituri» (cod cont 26.36.05.50) deschis la Trezoreria Statului.”
23. La anexa nr. 39, articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „
Art. 4. - Pentru cabinetele de medicina dentara care doresc sa incheie contracte de furnizare de servicii si cu Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si sunt deja evaluate prin comisiile judetene de evaluare a cabinetelor de medicina dentara sau Comisia de Evaluare a Cabinetelor de Medicina Dentara a Municipiului Bucuresti, aceasta casa de asigurari de sanatate ia in considerare deciziile de evaluare sau notificarile privind evaluarea, dupa caz, emise de comisiile judetene de evaluare a cabinetelor de medicina dentara si Comisia de Evaluare a Cabinetelor de Medicina Dentara a Municipiului Bucuresti.”
24. La anexa nr. 39 articolul 6, litera a1), se modifica si va avea urmatorul cuprins: „a1) cabinetul de medicina dentara care solicita evaluarea, pentru efectuarea vizitei de evaluare, are obligatia sa faca si dovada platii taxei de evaluare, in cuantum de 1.000 lei pentru cabinetul din mediul urban, respectiv 250 lei pentru cabinetul din mediul rural. Plata taxei de evaluare se va face catre casa de asigurari de sanatate care urmeaza sa realizeze activitatea de evaluare, in contul de «Alte venituri» (cod cont 26.36.05.50) deschis la Trezoreria Statului.”
25. La anexa nr. 40, articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „
Art. 4. - Pentru furnizorii de investigatii medicale paraclinice - radiologie si imagistica medicala care doresc sa incheie contracte de furnizare de servicii si cu Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si sunt deja evaluati prin comisiile judetene de evaluare a furnizorilor de investigatii medicale paraclinice - radiologie si imagistica medicala sau Comisia de Evaluare a Furnizorilor de Investigatii Medicale Paraclinice - Radiologie si Imagistica Medicala a Municipiului Bucuresti, aceasta casa de asigurari de sanatate ia in considerare deciziile de evaluare sau notificarile privind evaluarea, dupa caz, emise de comisiile judetene de evaluare a furnizorilor de investigatii medicale paraclinice - radiologie si imagistica medicala si Comisia de Evaluare a Furnizorilor de Investigatii Medicale Paraclinice - Radiologie si Imagistica Medicala a Municipiului Bucuresti.”
26. La anexa nr. 40 articolul 6, litera a1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „a1) furnizorul (sediul/punctul de lucru) de investigatii medicale paraclinice - radiologie si imagistica medicala care solicita evaluarea, pentru efectuarea vizitei de evaluare, are obligatia sa faca si dovada platii taxei de evaluare, in cuantum de 2.000 lei pentru furnizorul din mediul urban, respectiv 500 lei pentru furnizorul din mediul rural; furnizorii de investigatii medicale paraclinice - radiologie si imagistica medicala din structura spitalului nu trebuie sa faca dovada platii taxei de evaluare, daca furnizeaza servicii medicale numai in cadrul spitalului. Plata taxei de evaluare se va face catre casa de asigurari de sanatate care urmeaza sa realizeze activitatea de evaluare, in contul de «Alte venituri» (cod cont 26.36.05.50) deschis la Trezoreria Statului.”
27. La anexa nr. 41, articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „
Art. 4. - Pentru furnizorii de servicii medicale paraclinice - analize medicale de laborator care doresc sa incheie contracte de furnizare de servicii si cu Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si sunt deja evaluati prin comisiile judetene de evaluare a furnizorilor de servicii medicale paraclinice - analize medicale de laborator sau Comisia de Evaluare a Furnizorilor de Servicii Medicale Paraclinice - Analize Medicale de Laborator a Municipiului Bucuresti, aceasta casa de asigurari de sanatate ia in considerare deciziile de evaluare sau notificarile privind evaluarea, dupa caz, emise de comisiile judetene de evaluare a furnizorilor de servicii medicale paraclinice - analize medicale de laborator si Comisia de Evaluare a Furnizorilor de Servicii Medicale Paraclinice - Analize Medicale de Laborator a Municipiului Bucuresti.”
28. La anexa nr. 41 articolul 6, litera a1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „a1) furnizorul (sediul/punctul de lucru) de servicii medicale paraclinice - analize medicale de laborator care solicita evaluarea, pentru efectuarea vizitei de evaluare, are obligatia sa faca si dovada platii taxei de evaluare, in cuantum de 2.000 lei pentru furnizorul din mediul urban, respectiv 500 lei pentru furnizorul din mediul rural; furnizorii de servicii medicale paraclinice - analize medicale de laborator din structura spitalului nu trebuie sa faca dovada platii taxei de evaluare, daca furnizeaza servicii medicale numai in cadrul spitalului. Plata taxei de evaluare se va face catre casa de asigurari de sanatate care urmeaza sa realizeze activitatea de evaluare, in contul de «Alte venituri» (cod cont 26.36.05.50) deschis la Trezoreria Statului.”
29. La anexa nr. 42, articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „
Art. 4. - Pentru cabinetele medicale de medicina de familie, cabinetele medicale de specialitate, centrele medicale, centrele de diagnostic si tratament si centrele de sanatate care doresc sa incheie contracte de furnizare de servicii si cu Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si sunt deja evaluate prin comisiile judetene de evaluare a cabinetelor medicale de medicina de familie, cabinetelor medicale de specialitate, centrelor medicale, centrelor de diagnostic si tratament si centrelor de sanatate sau Comisia de Evaluare a Cabinetelor Medicale de Medicina de Familie, Cabinetelor Medicale de Specialitate, Centrelor Medicale, Centrelor de Diagnostic si Tratament si Centrelor de Sanatate a Municipiului Bucuresti, aceasta casa de asigurari de sanatate ia in considerare deciziile de evaluare sau notificarile privind evaluarea, dupa caz, emise de comisiile judetene de evaluare a cabinetelor medicale de medicina de familie, cabinetelor medicale de specialitate, centrelor medicale, centrelor de diagnostic si tratament si centrelor de sanatate si Comisia de Evaluare a Cabinetelor Medicale de Medicina de Familie, Cabinetelor Medicale de Specialitate, Centrelor Medicale, Centrelor de Diagnostic si Tratament si Centrelor de Sanatate a Municipiului Bucuresti.”
30. La anexa nr. 42 articolul 6, litera a1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „a1) cabinetele medicale de medicina de familie, cabinetele medicale de specialitate, centrele medicale, centrele de diagnostic si tratament si centrele de sanatate (sediul/punctul de lucru) care solicita evaluarea, pentru efectuarea vizitei de evaluare, au obligatia sa faca si dovada platii taxei de evaluare, in cuantum de 1.000 lei pentru fiecare cabinet medical din structura aflat in mediul urban, respectiv 250 lei pentru fiecare cabinet medical din structura aflat in mediul rural. Plata taxei de evaluare se va face catre casa de asigurari de sanatate care urmeaza sa realizeze activitatea de evaluare, in contul de «Alte venituri» (cod cont 26.36.05.50) deschis la Trezoreria Statului.”
Art. II. - Anexele nr. 1-30*) fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. III. - In tot cuprinsul ordinului, sintagma „Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului” se elimina.
Art. IV. - Directiile de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii, Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, directiilor de sanatate publica si al caselor de asigurari de sanatate vor aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. V. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul sanatatii, Gheorghe-Eugen Nicolaescu
Presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, Cristian-Silviu Busoi
----
Comentarii articol (0)