Ordinul Ministerului Afacerilor Interne nr. 147/2013 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Centrului de Psihosociologie al Ministerului Afacerilor Interne a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 681, din 6 noiembrie 2013.
- Se aproba Regulamentul de organizare si functionare al Centrului de Psihosociologie al Ministerului Afacerilor Interne
- Centrul de Psihosociologie al Ministerului Afacerilor Interne unitatea de specialitate subordonata Ministerului Afacerilor Interne, fara personalitate juridica, care exercita competente in domeniul reglementarii, indrumarii, coordonarii si controlului activitatii de psihologie desfasurate de catre structurile de profil si personalul specializat din unitatile ministerului
- Termenul de intrare in vigoare: 6 noiembrie 2013
Hotararea Camerei Auditorilor Financiari din Romania nr. 41/2013 pentru modificarea si completarea anexei la Hotararea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din Romania nr. 2/2013 privind aprobarea Registrului public al auditorilor financiari din Romania a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 682, din 6 noiembrie 2013.
- Anexa la Hotararea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din Romania nr. 2/2013 privind aprobarea Registrului public al auditorilor financiari din Romania se modifica si se completeaza la urmatoarele subpuncte: Inregistrarea de noi membri activi: auditori financiari activi, inregistrarea de noi membri nonactivi: auditori financiari nonactivi, schimbarea statutului, calitate retrasa si alte modificari (adrese, date de contact etc.):
- Termenul de intrare in vigoare: 6 noiembrie 2013
Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 2.116/2007 privind aprobarea cheltuielilor eligibile pentru Programul operational Asistenta tehnica a fost republicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 683, din 6 noiembrie 2013.
- Prin ordin sunt reglementate cheltuielile eligibile efectuate in cadrul axelor prioritare din cadrul Programului operational Asistenta tehnica (POAT) pentru urmatoarele domenii majore de interventie:
a) Axa prioritara 1 - Sprijin in procesul de implementare a instrumentelor structurale si coordonarea programelor:
- sprijin in procesul de gestionare si implementare a instrumentelor structurale;
- evaluare;
- formare orizontala in domeniul gestionarii programelor/proiectelor;
- sprijin pentru functionarea Autoritatii de Management (AM) pentru POAT, Autoritatii pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale (ACIS), Autoritatii de Certificare si Plata (ACP) si Autoritatii de Audit (AA);
b) Axa prioritara 2 - Dezvoltarea si functionarea Sistemului unic de management al informatiei (SMIS):
- dezvoltarea si mentenanta SMIS si a retelei sale digitale;
- functionarea Unitatii centrale SMIS si a retelei de coordonatori;
- formarea utilizatorilor, distribuirea ghidurilor pentru utilizatori si activitati de informare cu privire la SMIS;
- furnizarea de echipamente si servicii pentru tehnologia informatiei si comunicatii;
c) Axa prioritara 3 - Diseminarea informatiilor si promovarea instrumentelor structurale:
- diseminarea informatiilor generale si derularea activitatilor de publicitate cu privire la instrumentele structurale alocate Romaniei;
- functionarea Centrului de informare privind instrumentele structurale.
Circulara Bancii Nationale a Romaniei nr. 3/2013 privind nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 683, din 6 noiembrie 2013.
- Incepand cu data de 6 noiembrie 2013, nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei este de 4,00% pe an.
- Termenul de intrare in vigoare: 6 noiembrie 2013
Hotararea Senatului nr. 63/2013 cu privire la propunerea de Regulament al Parlamentului European si al Consiliului de stabilire a unor masuri privind piata unica europeana a comunicatiilor electronice si de realizare a unui continent conectat si de modificare a Directivelor 2002/20/CE, 2002/21/CE si 2002/22/CE si a Regulamentelor (CE) nr. 1.211/2009 si (UE) nr. 531 COM (2013) 627 final a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 683, din 6 noiembrie 2013.
- Senatul a apreciat ca, pentru aplicarea corespunzatoare a principiului subsidiaritatii, masurile propuse de proiectul de Regulament ar putea fi benefice, de exemplu din perspectiva stimularii cooperarii intre statele membre, pe de o parte, si intre acestea si Comisia Europeana, pe de alta parte, precum si din perspectiva unui cadru unic si unitar pentru autorizarea furnizorilor europeni de comunicatii electronice. Totusi, s-a considerat ca, in fapt, atingerea obiectivelor urmarite prin proiectul de Regulament s-ar putea realiza, in mod satisfacator, prin actiuni individuale ale statelor membre, si nu printr-o actiune la nivel european.
- Aceasta modalitate de reglementare poate genera transferul discretionar al puterii de decizie a institutiilor nationale, parte a suveranitatii nationale, catre un alt stat membru, aspect ce, in opinia autoritatii nationale de reglementare (ANCOM), nu poate fi acceptat, fiind necesara protejarea capacitatii statelor membre de a lua decizii si de a actiona. Mai mult, a fost mentionat ca gestionarea spectrului este in primul rand o competenta nationala si ca extinderea sferei de competenta a Comisiei in acest domeniu ar putea crea o schimbare substantiala in balanta de putere cu statele membre si autoritatile de reglementare nationale
- Opinia Senatului se transmite si catre institutiile europene
Ordinul Ministerului Apararii Nationale nr. M.108/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea exceptarilor prevazute la art. 2 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 1.907/2006 al Parlamentului European si al Consiliului din 18 decembrie 2006 privind inregistrarea, evaluarea, autorizarea si restrictionarea substantelor chimice (REACH), de infiintare a Agentiei Europene pentru Produse Chimice, de modificare a Directivei 1999/45/CE si de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 793/93 al Consiliului si a Regulamentului (CE) nr. 1.488/94 al Comisiei, precum si a Directivei 76/769/CEE a Consiliului si a Directivelor 91/155/CEE, 93/67/CEE, 93/105/CE si 2000/21/CE ale Comisiei a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 683, din 6 noiembrie 2013.
- Se aproba Normele metodologice privind acordarea exceptarilor prevazute la art. 2 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 1.907/2006 al Parlamentului European si al Consiliului din 18 decembrie 2006 privind inregistrarea, evaluarea, autorizarea si restrictionarea substantelor chimice (REACH), de infiintare a Agentiei Europene pentru Produse Chimice, de modificare a Directivei 1999/45/CE si de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 793/93 al Consiliului si a Regulamentului (CE) nr. 1.488/94 al Comisiei, precum si a Directivei 76/769/CEE a Consiliului si a Directivelor 91/155/CEE, 93/67/CEE, 93/105/CE si 2000/21/CE ale Comisiei
- Termenul de intrare in vigoare: 6 noiembrie 2013
Comentarii articol (0)