Noile conditii privind aplicarea pentru obtinerea finantarii
Spre deosebire de variantele initiale ale Ghidului Solicitantului privind acordarea ajutorului de minimis, proiectul Ghidului Solicitantului aduce urmatoarele actualizari cu privire la conditiile de eligibilitate si la documentele anexa ale Cererii de acord pentru finantare:
In ceea ce priveste achizitia de active corporale, softurile aferente echipamentelor tehnologice si echipamentelor IT sunt considerate cheltuieli eligibile doar in situatia in care sunt incluse in valoarea echipamentelor si sunt absolut necesare functionarii acestora, mentiune care nu figura in variantele vechi ale Ghidului Solicitantului. De asemenea, se specifica clar faptul ca nu se vor putea achizitiona mai multe echipamente IT, din fiecare tip, decat numarul total de angajati dupa implementarea proiectului cu componenta nerambursabila.
Un alt aspect important de mentionat este acela ca beneficiarii schemei de ajutor de minimis nu pot schimba, la achizitionare, activele pentru care au primit acordul de finantare. Nu se admit compensari intre valorile unitare ale activelor cuprinse in acordul de finantare si nici modificarea procentului de finantare sau a sumei solicitate in formularul de inscriere.
Pentru realizarea de constructii, in cazul contractelor care atesta dreptul de folosinta al terenului/cladirii unde urmeaza a se realiza investitia (contract de locatiune, asociatiune in participatie si orice alt contract care transmite, in conditiile legii, dreptul de folosinta), este necesara existenta unei clauze conform careia contractul nu poate fi reziliat in perioada implementarii proiectului de investitii si minimum 3 ani de la finalizarea investitiei.
In cazul achizitionarii de constructii, Solicitantul nu va fi nevoit sa prezinte la depunerea Cererii de acord pentru finantare Extrasul de carte funciara valabil, in original, din care sa reiasa faptul ca activul achizitionat si terenul aferent constructiei sunt libere de orice sarcini, ci la momentul depunerii Cererii de plata.
Depunerea Cererii de acord pentru Finantare si a documentelor justificative
Dupa inregistrarea on-line, Cererea de acord pentru finantare completata, insotita de documente justificative, se depune sau se transmite prin posta sau alte servicii de curierat la Oficiul Teritorial pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si cooperatie din raza teritoriala a sediului social al intreprinderii solicitante in 2 exemplare (un original si o copie certificata), spre deosebire de varianta initiala in care se solicita transmiterea unui singur exemplar al dosarului de finantare.
La depunere cererea de acord pentru finantare va fi insotita de Scrisoarea de instiintare privind inregistrarea in Registru si numarul de inregistrare RUE, obtinut in urma sesiunii de inregistrare on-line, fiind atribuit in ordinea punctajului obtinut dupa criteriile de departajare stabilite. Cererile de acord vor fi verificate, in limita bugetului anual alocat schemei,in functie de acest numar RUE (numar in Registrul Unic Electronic).
Documente suplimentare solicitate
Potrivit ghidului publicat, situatiile financiare incheiate si aprobate solicitate reprezinta ultimul bilant contabil incheiat la 31.12.2012, balanta de verificare la 31.12.2012, Notele explicative, Raportul de gestiune/administratorului/comisiei de cenzori, Proces verbal al Adunarii generale a asociatilor, ceea ce inseamna ca se cer documente suplimentare fata de cerintele initiale ale schemei, inclusiv dovada depunerii bilantului.
Plata ajutorului de minimis se va realiza pe parcursul anilor 2014 si 2015, in trei transe anuale, prima transa reprezentand minim 50% din valoarea cheltuielilor eligibile aprobate pe anul respectiv. Referitor la contributia proprie de 10% din valoarea proiectului, la emiterea Acordului de finantare se va face dovada privind capacitatea de co-finantare prin prezentarea unei scrisori de confort (angajanta)/ extras de cont care sa demonstreze ca beneficiarul dispune de suma necesara cofinantarii /contract/ linie de credit, emise de o institutie financiara bancara din Romania.
Prin completarea formularului de mai jos, cei interesati pot intra in legatura cu un consultant specializat in accesarea ajutorului de minimis.