„O parte din companiile care au bugete ramase neutilizate la final de an aleg sa-si recompenseze angajatii sau partenerii de business oferindu-le posibilitatea de a-si alege singuri cadourile preferate, in cazul tichetelor de cadou, sau de a merge intr-o vacanta in Romania. Observam ca aceasta tendinta este in crestere in acest an, intrucat cu 8% mai multe companii au optat pana acum pentru recompensarea angajatilor cu tichete in perioada Sarbatorilor de iarna, comparativ cu aceeasi perioada din 2012”, a declarat Jean Istasse, CEO Sodexo Romania.
Sodexo precizeaza ca pentru sumele acordate in limita plafonului stabilit prin lege sub forma tichetelor de vacanta sau cadou, angajatorii sunt scutiti de la plata taxelor salariale (C.A.S., contributii, concedii si indemnizatii, contributia la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale, fondul de sanatate, fondul de somaj, fondul de asigurare accidente), iar angajatul plate?te numai impozitul pe venit de 16%.
Valea Prahovei, statiunile balneo si nordul Moldovei, destinatii de top in sezonul de iarna
Aproximativ 34% dintre beneficiarii tichetelor de vacanta au mers in statiuni, pe locul secund se situeaza turismul urban (27%), iar pe a treia pozitie - Valea Prahovei si Brasov (21%). Urmeaza statiunile de pe Litoral (13%) si manastirile (4%). „In sezonul de iarna, destinatiile preferate de turistii romani care beneficiaza de tichete de vacanta sunt Valea Prahovei, statiunile balneoclimaterice si, o tendinta interesanta inregistrata in ultimii doi ani, Nordul Moldovei (Suceava, Neamt) si Maramuresul”, spune Jean Istasse, CEO Sodexo Romania.
Pe parcursul lui 2013, aproximativ 60% dintre companiile care au acordat tichete de vacanta sau tichete cadou angajatilor lor au peste 1.000 de angajati. Cea mai mare cerere a venit din industria chimica si metalurgica (82%), auto (5,6%) si alte servicii (3,3%). Tichetele de vacanta beneficiaza in prezent de cea mai importanta facilitate fiscala din categoria beneficiilor extrasalariale, de 4.800 de lei/an/angajat.
70% din cosurile cadou sunt vandute in perioada Craciunului
Si tichetele cadou Cadou Pass se afla in topul preferintelor pentru aceasta perioada a anului. Companiile care ofera tichete Cadou Pass beneficiaza de deductibilitatea contravalorii in limita plafonului de 2% din valoarea cheltuielilor cu salariile personalului. „Tichetele cadou ofera angajatilor nu doar un beneficiu extrasalarial, ci si libertatea de a alege exact cadoul care li se potriveste dintr-o retea de 60.000 de locatii. Prin tichetele cadou pot primi, de fapt, de la imbracaminte, cosmetice, papetarie sau articole pentru copii, pana la telefoane mobile, mobilier sau combustibili. Pentru 2014, estimam o crestere de 5% pe acest segment”, spune Jean Istasse.
In perioada Sarbatorilor de iarna, cosurile Cadou Pak reprezinta o alternativa eleganta pentru companii de a ura Sarbatori Fericite partenerilor de afaceri. Si in cazul acestora, companiile beneficiaza de 100% deductibilitate si neimpozitare in conditiile stabilite prin Codul Fiscal. „Aproximativ 70% din vanzarile de cosuri Cadou PAK au loc in perioada Craciunului”, declara Jean Istasse, CEO Sodexo Romania.
Valoarea medie a cosurilor cadou oferite in acest an de firmele din Romania a fost de 300 de lei/partener.