Evaluarile care se fac in premiera anul acesta la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a se vor desfasura intre 28 mai si 6 iunie, a declarat recent Remus Pricopie, ministrul Educatiei, citat de agentia de presa Mediafax.
Initial, evaluarile erau programate sa aiba loc in perioada 6-29 mai, insa startul a fost amanat pentru sfarsitul lunii mai.
Pricopie a anuntat recent noul calendar al evaluarilor asa cum a fost adoptat de Ministerul Educatiei Nationale, dupa dezbaterile publice. Astfel, primii testati vor fi elevii de clasa a IV-a, urmati de cei de a II-a si apoi de cei din clasa a VI-a, mentioneaza sursa citata.
Calendarul evaluarilor este urmatorul:
Clasa a IV-a
- 28 mai proba de Limba romana
- 29 mai proba de Matematica
- 30 mai proba de Limba materna
Clasa a II-a
- 2 iunie proba de Limba romana (scris si citit)
- 3 iunie proba de Limba materna (scris si citit)
- 4 iunie proba de Matematica.
Clasa a VI-a
- 5 iunie proba de Limba si comunicare
- 6 iunie proba de Matematica si stiinte ale naturii.
Conform Mediafax, evaluarea se va desfasura in timpul orelor de curs, in functie de programul fiecarei unitati de invatamant, iar timpul alocat pentru fiecare proba va fi diferit de la o clasa la alta, fiind de 25 de minute la clasa a II-a si de o ora la clasele a IV-a si a VI-a. Calificativele obtinute de catre elevi la evaluare nu vor fi trecute in catalog.
Testele pentru EN-2014 sunt elaborate de Centrul National de Evaluare si Examinare, fiind formulate clar, precis si in stricta concordanta cu programele scolare in vigoare pentru fiecare disciplina de studiu, astfel incat sa permita administrarea in cate doua secvente de evaluare, se mentioneaza intr-un anunt al Ministerului Educatiei, postat recent pe pagina sa de internet. Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemanator cu cel al evaluarilor internationale administrate elevilor in varsta de 10-12 ani. Nivelul de dificultate al testelor va fi mediu.
"Rezultatele obtinute la EN-2014 nu se inregistreaza in catalogul clasei si sunt valorificate la nivelul unitatii de invatamant prin elaborarea planurilor individualizate de invatare, consemnarea in portofoliul educational al elevului, respectiv informarea parintilor/reprezentantilor legali ai elevului asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate", mentioneaza sursa citata.
Responsabilitatea administrarii la clasa a evaluarilor nationale apartine administratorului de test, care poate fi invatatorul/institutorul/profesorul de la clasa. Pe toata durata evaluarii, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu are ore la acea clasa, desemnat de presedintele comisiei de organizare si de administrare a EN-2014 din unitatea de invatamant.
Conform Ministerul Educatiei, cadrele didactice evaluatoare sunt selectate de la alte unitati scolare decat cele din care provin elevii ale caror teste sunt evaluate. Fiecare test este evaluat de catre doua cadre didactice, pentru fiecare disciplina in parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum si alte informatii referitoare la evaluare, sunt cuprinse in Caietul cadrului didactic.Evaluarea fiecarui test se face cu respectarea stricta a baremului si a precizarilor din Caietul cadrului didactic.
Puteti consulta AICI modele de subiecte pentru evaluarea elevilor din clasele a II-a, a IV-a si a VI-a.
Comentarii articol (4)