Art. 1. - (1) Se aproba bugetul necesar pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerilor pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2014, in cuantumul prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare
(2) Pentru efectuarea cheltuielilor necesare in vederea pregatirii, organizarii si desfasurarii in bune conditii a alegerilor pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2014, precum si pentru operationalizarea Registrului electoral, se suplimenteaza bugetul Ministerului Afacerilor Interne, al Autoritatii Electorale Permanente, al Serviciului de Telecomunicatii Speciale, al Ministerului Afacerilor Externe, precum si al Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul National de Statistica, din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2014, cu sumele prevazute in anexa
(3) Ministerul Afacerilor Interne repartizeaza institutiilor prefectului sumele necesare pentru activitatile legate de pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerilor pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2014.
Art. 2. - (1) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru dotarea si functionarea Biroului Electoral Central se suporta din bugetul Autoritatii Electorale Permanente
(2) Sumele necesare pentru asigurarea serviciilor si echipamentelor de comunicatii suplimentare fata de cele deja existente la Serviciul de Telecomunicatii Speciale, in vederea asigurarii serviciilor de comunicatii necesare Biroului Electoral Central si birourilor electorale judetene, precum si ale birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti se suporta din bugetul Serviciului de Telecomunicatii Speciale
(3) Din bugetul Autoritatii Electorale Permanente, suplimentat conform prezentei hotarari, se asigura sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor generate de activitatile specifice Autoritatii Electorale Permanente pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2014, precum si pentru acoperirea urmatoarelor cheltuieli:
a) cheltuielile privind activitatile proprii de instruire si informare a membrilor birourilor electorale si a celorlalti participanti la procesul electoral;
b) cheltuielile pentru achizitionarea pachetului de aplicatii si/sau servicii informatice utilizate pentru centralizarea si stabilirea rezultatului alegerilor;
c) cheltuielile pentru mentenanta sistemului informatic al Registrului electoral, precum si pentru activitatile specifice de gestionare a acestuia;
d) cheltuielile privind instruirea personalului Autoritatii Electorale Permanente si a persoanelor autorizate de primari prin dispozitie pentru utilizarea Registrului electoral;
e) indemnizatiile, cheltuielile de protocol, de transport si cazare pentru membrii Biroului Electoral Central;
f) indemnizatiile si cheltuielile de protocol pentru personalul tehnic auxiliar al Biroului Electoral Central
(4) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor generate de activitatile specifice Ministerului Afacerilor Interne pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2014 se asigura din bugetul Ministerului Afacerilor Interne
(5) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru organizarea si dotarea sectiilor de votare din strainatate, precum si pentru alte materiale necesare procesului electoral la aceste sectii de votare se suporta din bugetul Ministerului Afacerilor Externe
(6) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru dotarea si functionarea biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate se suporta din bugetul Ministerului Afacerilor Externe
(7) Fondurile privind materialele necesare pentru tiparirea listelor electorale permanente si a copiilor de pe listele electorale permanente la alegerile pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2014 se asigura din bugetul Ministerului Afacerilor Interne, prin institutiile prefectului.
Art. 3. - (1) Ministerul Afacerilor Interne, prin Administratia Nationala a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale, asigura achizitionarea hartiei necesare pentru tiparirea buletinelor de vot la alegerile pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2014
(2) Cantitatea de hartie aflata in ambalaje originale intacte, ramasa neutilizata, se restituie unitatilor teritoriale ale Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale de unde a fost ridicata, in termen de cel mult 10 zile de la publicarea rezultatelor alegerilor, pe baza de proces-verbal de predare-primire
(3) Plata hartiei efectiv consumata, dupa restituirea prevazuta la alin. (2), facturata la pretul de inregistrare in contabilitate, se face de catre Ministerul Afacerilor Interne in termen de 30 de zile de la publicarea rezultatelor alegerilor
(4) Sumele necesare pentru imprimarea buletinelor de vot, pentru confectionarea stampilelor cu mentiunea „VOTAT” si pentru realizarea timbrelor autocolante se asigura din bugetul Ministerului Afacerilor Interne.
Art. 4. - Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor privind editarea si tiparirea proceselor-verbale pentru constatarea rezultatelor alegerilor si pentru dotarea cu echipamente, tehnica de calcul, consumabile si servicii necesare pentru organizarea si functionarea statiilor de prelucrare, precum si cele pentru instruirea personalului implicat in efectuarea operatiunilor tehnice privind stabilirea rezultatelor alegerilor, in statiile de prelucrare organizate la nivelul Biroului Electoral Central, al birourilor electorale judetene, ale sectoarelor municipiului Bucuresti, al biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate se suporta din bugetul Secretariatului General al Guvernului, pentru Institutul National de Statistica.
Art. 5. - Sumele necesare pentru inchirierea de la operatorii publici a circuitelor telefonice si conexiunilor locale de comunicatii de date, in vederea asigurarii serviciilor de telefonie speciala si de comunicatii de date necesare Biroului Electoral Central, birourilor electorale judetene si ale sectoarelor municipiului Bucuresti se asigura din bugetul Serviciului de Telecomunicatii Speciale, buget ce va cuprinde si:
a) cheltuielile privind asigurarea serviciilor de telefonie si comunicatii intre birourile electorale ale sectiilor de votare si birourile electorale judetene sau ale sectoarelor municipiului Bucuresti pe raza carora isi desfasoara activitatea, in zonele in care autoritatile locale nu pot asigura mijloace de comunicatii din surse proprii;
b) sumele necesare organizarii unui sistem informatic care sa furnizeze, in ziua alegerilor, date privind prezenta populatiei la vot, pe baza datelor transmise de catre birourile electorale ale sectiilor de votare cuprinse intr-un esantion reprezentativ la nivel judetean si national.
Art. 6. - (1) Institutiile prefectului asigura confectionarea stampilelor birourilor electorale judetene, ale sectoarelor municipiului Bucuresti si a stampilelor de control ale sectiilor de votare organizate in tara. Confectionarea stampilei biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate, precum si a stampilelor de control ale sectiilor de votare din strainatate se asigura de Institutia Prefectului Municipiului Bucuresti
(2) Institutiile prefectului asigura achizitionarea tusului, tusierelor si a celorlalte materiale necesare votarii.
Art. 7. - (1) In cadrul bugetului aprobat, efectuarea cheltuielilor pentru organizarea si desfasurarea alegerilor pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2014 se va realiza de catre ordonatorii de credite, cu informarea Comisiei pentru transparenta
(2) Comisia prevazuta la alin. (1) se compune dintr-un reprezentant al Autoritatii Electorale Permanente, din cate un reprezentant al partidelor politice parlamentare, din 2 reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale si 2 reprezentanti ai Clubului Roman de Presa
(3) Componenta nominala a comisiei prevazuta la alin. (1) se stabileste de catre presedintele Comisiei tehnice centrale, pe baza propunerilor formulate de Autoritatea Electorala Permanenta, partidele politice parlamentare, organizatiile neguvernamentale si Clubul Roman de Presa
(4) Comisia prevazuta la alin. (1) isi desemneaza
presedintele dintre membrii nominalizati potrivit alin. (3)
(5) Comisia prevazuta la alin. (1) isi desfasoara activitatea pe langa Comisia tehnica centrala.
Art. 8. - Pentru reducerea cheltuielilor necesare in vederea desfasurarii procesului electoral, primarii vor utiliza bunurile materiale recuperate de la alegerile anterioare si aflate in stare buna. Acolo unde bunurile materiale necesare dotarii materiale corespunzatoare a sectiilor de votare nu se pot recupera, se vor achizitiona unele noi de catre institutiile prefectului, in baza centralizarii necesarului si in limita fondurilor alocate.
Art. 9. - (1) Pe toata perioada exercitarii atributiilor privind organizarea si desfasurarea alegerilor pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2014, institutiile la care sunt angajati membrii birourilor electorale, statisticienii, informaticienii si personalul tehnic auxiliar le asigura acestora drepturile salariale cuvenite, potrivit legii
(2) Pentru membrii Biroului Electoral Central, incepand cu data incheierii procesului-verbal de investire, se acorda o indemnizatie de 85 de lei pe zi de activitate
(3) Statisticienii, informaticienii si personalul tehnic auxiliar care participa la executarea operatiunilor generate de activitatea de la Biroul Electoral Central vor primi o indemnizatie de 65 de lei pe zi de activitate
(4) Membrii birourilor electorale judetene, ai birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, precum si cei ai biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate beneficiaza de o indemnizatie de 85 de lei pe zi de activitate. Statisticienii, informaticienii si personalul tehnic auxiliar care participa la efectuarea operatiunilor generate de activitatea acestor birouri electorale, primesc o indemnizatie de 65 de lei pe zi de activitate
(5) Presedintii birourilor electorale ale sectiilor de votare si loctiitorii acestora beneficiaza de o indemnizatie de 85 de lei pe zi de activitate, dar nu mai mult de 5 zile. Ceilalti membri ai birourilor electorale ale sectiilor de votare beneficiaza de o indemnizatie de 65 de lei pe zi de activitate, dar nu mai mult de 3 zile
(6) Membrilor Biroului Electoral Central, statisticienilor, informaticienilor si personalului tehnic auxiliar al acestuia, care participa la realizarea operatiunilor legate de desfasurarea alegerilor pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2014, precum si personalului Ministerului Afacerilor Interne, care aplica masuri de mentinere si asigurare a ordinii si linistii publice sau care este in misiune de paza la acest birou, li se asigura in fiecare zi de activitate 10 lei de persoana pentru bauturi racoritoare, cafea si gustari
(7) Membrilor birourilor electorale judetene, ai birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti si ai biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate, precum si statisticienilor, informaticienilor si personalului tehnic auxiliar al acestora, care participa la realizarea operatiunilor legate de desfasurarea alegerilor pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2014, precum si personalului Ministerului Afacerilor Interne care aplica masuri de mentinere si asigurare a ordinii si linistii publice sau care este in misiune de paza la aceste birouri, li se asigura in fiecare zi de activitate 10 lei de persoana pentru bauturi racoritoare, cafea si gustari
(8) Membrilor birourilor electorale ale sectiilor de votare si personalului Ministerului Afacerilor Interne care aplica masuri de mentinere si asigurare a ordinii si linistii publice sau care este in misiune de paza la aceste birouri, li se asigura in ziua votarii 10 lei de persoana pentru bauturi racoritoare, cafea si gustari
(9) Plata indemnizatiilor prevazute la alin. (2)-(5) se face pe baza listelor de prezenta avizate de presedintii birourilor electorale
(10) Veniturile din indemnizatiile prevazute la alin. (2)-(5) se impoziteaza conform prevederilor legale in vigoare
(11) Prin zi de activitate se intelege munca desfasurata pe parcursul unei zile calendaristice, indiferent de numarul de ore prestate, dar nu mai putin de 6 ore pe zi
(12) Pe langa drepturile prevazute la alin. (2)-(8), membrii birourilor electorale care domiciliaza in alte localitati beneficiaza de indemnizatia de delegare, precum si de decontarea cheltuielilor de transport si cazare, potrivit reglementarilor in vigoare care stabilesc aceste drepturi pentru personalul din institutiile publice
(13) Plata indemnizatiilor prevazute la alin. (4), (5) si (12) si a cheltuielilor de protocol prevazute la alin. (7) si (8) se asigura din bugetele institutiilor prefectului, iar pentru biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate si pentru sectiile de votare din strainatate plata indemnizatiilor si a cheltuielilor de protocol se asigura din bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
Art. 10. - Cheltuielile pentru materialele necesare tiparirii listelor electorale speciale si suplimentare, precum si a celorlalte tipizate se asigura de institutiile prefectului.
Art. 11. - (1) Cheltuielile necesare in vederea transportului si distribuirii materialelor, documentelor si a tipizatelor prevazute de lege pentru desfasurarea procesului electoral se asigura de institutiile prefectului, iar cele pentru transportul si distribuirea materialelor, documentelor si tipizatelor repartizate sectiilor de votare din strainatate se asigura din bugetul Ministerului Afacerilor Externe
(2) Pentru organizarea si desfasurarea procesului electoral, consumul de carburanti si cheltuielile cu telefoanele efectuate de autoritatile administratiei publice implicate in organizarea alegerilor se suplimenteaza cu 50% fata de normativele in vigoare, in perioada martie-mai 2014.
Art. 12. - Ministerul Afacerilor Interne va repartiza stampilele cu mentiunea „Votat”, buletinele de vot si timbrele autocolante institutiilor prefectului, respectiv Ministerului Afacerilor Externe care, impreuna cu primarii, respectiv reprezentantele diplomatice ale Romaniei in strainatate, le vor distribui birourilor electorale ale sectiilor de votare.
Art. 13. - (1) Sumele puse la dispozitia Ministerului Afacerilor Interne, Autoritatii Electorale Permanente, Serviciului de Telecomunicatii Speciale, Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul National de Statistica si Ministerului Afacerilor Externe si ramase neutilizate se vor restitui in vederea reintregirii Fondului de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, in termen de 60 de zile de la data publicarii rezultatului alegerilor in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I
(2) Sumele puse la dispozitia Autoritatii Electorale Permanente pentru operationalizarea Registrului electoral, prevazute in anexa la punctul III.3, nu fac obiectul restituirii prevazute de alin. (1)
(3) Ordonatorii de credite raspund de utilizarea corespunzatoare a sumelor puse la dispozitie pentru desfasurarea procesului electoral.
Art. 14. - (1) Sumele alocate Ministerului Afacerilor Interne, pentru institutiile prefectului, din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, pentru desfasurarea procesului electoral, se vor vira cu aceasta destinatie in bugetul fiecarei institutii a prefectului, iar decontarea cheltuielilor respective va fi efectuata cu respectarea prevederilor legale
(2) In termen de cel mult 10 de zile de la expirarea termenului prevazut la art. 13 alin. (1), autoritatile administratiei publice centrale si institutiile prefectului, carora le-au fost alocate fonduri potrivit anexei, comunica Autoritatii Electorale Permanente situatia sumelor alocate si cheltuielilor efectuate, separat pe cheltuieli de personal, materiale si de capital.
Art. 15. - Ministerul Finantelor Publice va introduce modificarile ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei hotarari in structura bugetului de stat pe anul 2014 si in volumul si structura bugetului Ministerului Afacerilor Interne, al Autoritatii Electorale Permanente, al Serviciului de Telecomunicatii Speciale, al Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul National de Statistica si al Ministerului Afacerilor Externe.
Prim-Ministru Victor-Viorel Ponta
Contrasemneaza:
Viceprim-ministru, ministrul interimar al afacerilor interne, Gabriel Oprea
Presedintele Autoritatii Electorale Permanente, Ana Maria Patru
Viceprim-ministru, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, Nicolae-Liviu Dragnea
p. Viceprim-ministru, ministrul finantelor publice, Dan Manolescu, secretar de stat
Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea
Secretarul general al Guvernului, Ion Moraru
Ministrul afacerilor externe, Titus Corlatean
Bucuresti, 19 februarie 2014.
Nr. 103.
Comentarii articol (0)