Directia Generala Antifrauda Fiscala este o directie infiintata recent in cadrul ANAF, prin OUG nr. 74/2013, in vigoare din luna iulie 2013. Numirea personalului, adica a inspectorilor antifrauda, se face pe baza de concurs sau examen, ocuparea functiilor publice fiind facuta in urma promovarii evaluarilor psihologice complexe, organizate prin intermediul unitatilor specializate acreditate in conditiile legii si a evaluarilor de integritate.
Prin urmare, un nou concurs pentru ocuparea de posturi la Directia generala antifrauda fiscala s-a desfasurat in data de 29 martie 2014. Aceasta in conditiile in care un astfel de concurs s-a incheiat tot in luna martie.
De aceasta data, insa, pentru concursul ce a avut loc la sfarsitul lunii martie, a fost vorba de un numar de 286 de posturi, disponibile doar in cadrul structurilor DGAF, nu si la Directia de combatere a fraudelor. Pentru aceste posturi, s-au inscris aproape 1200 de candidati ce au sustinut proba scrisa si, ulterior, interviul, in perioada 9-15 aprilie.
In urma celor doua probe, Fiscul a publicat recent si rezultatele finale ale concursului, ce pot fi consultate AICI. Concret, din cei 1192 de candidati, doar 174 au fost declarati admisi.
Atentie! Pe langa acest concurs, un altul va avea loc in data de 17 mai, despre care AvocatNet.ro a scris aici.
Cine a putut participa la concurs?
Regulamentul de desfasurare a concursului sau examenului pentru ocuparea functiei publice specifice de inspector antifrauda in cadrul Fiscului a fost aprobat in 9 septembrie 2013, prin HG nr. 677/2013. Documentul stabileste ca la concurs poate participa orice persoana care indeplineste conditiile prevazute de Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici:
- are cetatenia romana si domiciliul in Romania;
- cunoaste limba romana, scris si vorbit;
- are varsta de minimum 18 ani impliniti;
- are capacitate deplina de exercitiu;
- are o stare de sanatate corespunzatoare functiei publice pentru care candideaza, atestata pe baza de examen medical de specialitate;
- indeplineste conditiile de studii prevazute de lege pentru functia publica;
- indeplineste conditiile specifice pentru ocuparea functiei publice;
- nu a fost condamnata pentru savarsirea unei infractiuni contra umanitatii, contra statului sau contra autoritatii, de serviciu sau in legatura cu serviciul, care impiedica infaptuirea justitiei, de fals ori a unor fapte de coruptie sau a unei infractiuni savarsite cu intentie, care ar face-o incompatibila cu exercitarea functiei publice, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea;
- nu a fost destituita dintr-o functie publica sau nu i-a incetat contractul individual de munca pentru motive disciplinare in ultimii 7 ani;
- nu a desfasurat activitate de politie politica, astfel cum este definita prin lege.
In plus, conform anuntului ANAF, candidatii trebuie sa aiba vechime in specialitatea studiilor necesare in executarea functiei, dupa cum urmeaza:
- pentru functia publica de executie de inspector antifrauda clasa I gradul profesional superior, vechimea trebuie sa fie de 9 ani;
- pentru functia publica de executie de inspector antifrauda clasa I gradul profesional principal, vechimea trebuie sa fie de 5 ani;
- pentru functia publica de executie de inspector antifrauda clasa I gradul profesional asistent, vechimea trebuie sa fie de 1 an;
- pentru functia publica de executie de inspector antifrauda clasa I gradul profesional debutant, vechimea nu este necesara.
In ce a constat concursul?
Potrivit regulamentului de concurs, odata finalizata selectia dosarelor de inscriere, concursul sau examenul a constat in 2 etape, proba scrisa si interviul.
Proba scrisa
In aceasta sesiune de examen, proba scrisa s-a desfasurat in data de 29 martie 2104.
Conform Regulamentului, proba a constat in rezolvarea unor teste-grila. "Prin proba scrisa se testeaza cunostintele teoretice necesare ocuparii functiei publice pentru care se organizeaza concursul", se arata in documentul citat.
* Subiectele pentru proba scrisa se stabilesc pe baza bibliografiei de concurs (disponibila AICI), astfel incat sa asigure capacitatea de analiza si sinteza a candidatilor, in concordanta cu nivelul si specificul functiilor publice pentru care se organizeaza concursul.
Pentru proba scrisa a concursului, punctajul a fost de maximum 100 de puncte. Au fost declarati admisi la proba scrisa candidatii care au obtinut:
- minimum 50 de puncte, in cazul concursurilor organizate pentru ocuparea functiilor publice de executie;
- minimum 70 de puncte, in cazul concursurilor organizate pentru ocuparea functiilor publice de conducere.
Atentie! La urmatoarea etapa, interviul, s-au prezentat doar candidatii declarati admisi la proba scrisa.
Interviul
Interviul in fata membrilor comisiilor de examinare si evaluare a putut fi sustinut doar de catre acei candidati declarati admisi la proba scrisa, care au fost evaluati in baza calificativelor "admis" sau "respins". In cadrul interviului s-a testat abilitatile impuse de functie, aptitudinile si cunostintele profesionale ale candidatilor, planul de interviu fiind intocmit in prealabil de comisia de concurs.
"Interviul se sustine, de regula, intr-un termen de doua zile lucratoare de la solutionarea contestatiilor la proba scrisa", se mai precizeaza in Regulament.