Conform informatiilor publicate recent pe pagina de internet a ANAF, s-au afisat rezultatele finale ale concursului pentru ocuparea posturilor de inspector antifrauda.
Concursul a fost organizat de ANAF pentru ocuparea a 355 posturi la Directia generala antifrauda fiscala. Dintre acestea, 71 de posturi sunt in cadrul Directiei de combatere a fraudelor.
In ce a constat concursul?
Potrivit regulamentului de concurs, odata finalizata selectia dosarelor de inscriere, concursul sau examenul a constat in 2 etape, proba scrisa si interviul.
In aceasta sesiune de examen, proba scrisa s-a desfasurat in data de 4 octombrie 2014.
Conform Regulamentului, proba a constat in rezolvarea unor teste-grila. "Prin proba scrisa se testeaza cunostintele teoretice necesare ocuparii functiei publice pentru care se organizeaza concursul", se arata in documentul citat.
Pentru proba scrisa a concursului, punctajul a fost de maximum 100 de puncte si au fost declarati admisi la proba scrisa candidatii care au obtinut:
- minimum 50 de puncte, in cazul concursurilor organizate pentru ocuparea functiilor publice de executie;
- minimum 70 de puncte, in cazul concursurilor organizate pentru ocuparea functiilor publice de conducere.
La urmatoarea etapa, interviul, s-au prezentat doar candidatii declarati admisi la proba scrisa.
Cine a putut participa la concurs?
Conform Regulamentului de desfasurare a concursului, a putut participa la concurs orice persoana care a indeplinit conditiile prevazute de Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici:
- are cetatenia romana si domiciliul in Romania;
- cunoaste limba romana, scris si vorbit;
- are varsta de minimum 18 ani impliniti;
- are capacitate deplina de exercitiu;
- are o stare de sanatate corespunzatoare functiei publice pentru care candideaza, atestata pe baza de examen medical de specialitate;
- indeplineste conditiile de studii prevazute de lege pentru functia publica;
- indeplineste conditiile specifice pentru ocuparea functiei publice;
- nu a fost condamnata pentru savarsirea unei infractiuni contra umanitatii, contra statului sau contra autoritatii, de serviciu sau in legatura cu serviciul, care impiedica infaptuirea justitiei, de fals ori a unor fapte de coruptie sau a unei infractiuni savarsite cu intentie, care ar face-o incompatibila cu exercitarea functiei publice, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea;
- nu a fost destituita dintr-o functie publica sau nu i-a incetat contractul individual de munca pentru motive disciplinare in ultimii 7 ani;
- nu a desfasurat activitate de politie politica, astfel cum este definita prin lege.
In plus, conform anuntului ANAF, candidatii trebuiau sa aiba vechime in specialitatea studiilor necesare in executarea functiei, dupa cum urmeaza:
- pentru functia publica de executie de inspector antifrauda clasa I gradul profesional superior, vechimea trebuie sa fie de 9 ani;
- pentru functia publica de executie de inspector antifrauda clasa I gradul profesional principal, vechimea trebuie sa fie de 5 ani;
- pentru functia publica de executie de inspector antifrauda clasa I gradul profesional asistent, vechimea trebuie sa fie de 1 an;
- pentru functia publica de executie de inspector antifrauda clasa I gradul profesional debutant, vechimea nu este necesara.
De asemenea, au existat si unele conditii specifice pe care candidatii trebuiau sa le indeplineasca, in functie de Directia pentru care au candidat. Acestea sunt detaliate aici si aici.
Ce trebuia sa contina dosarul de inscriere?
Pentru a participa la concurs, candidatii trebuiau sa depuna un dosar de inscriere care sa contina in mod obligatoriu urmatoarele documente:
- cererea de inscriere privind participarea la concurs;
- copia actului de identitate;
- copia certificatului de casatorie sau a altor acte, in cazul in care numele de pe actele de studii este diferit de cel de pe actul de identitate;
- copia diplomei de licenta sau echivalenta;
- copia carnetului de munca sau adeverinta doveditoare a vechimii in specialitatea studiilor necesare exercitarii functiei publice, dupa caz;
- copia permisului de conducere, categoria B, dupa caz;
- cazierul judiciar;
- adeverinta care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare, eliberata cu cel mult 3 luni anterior desfasurarii concursului de catre medicul de familie al candidatului sau de catre unitatile sanitare abilitate; adeverinta trebuie sa contina, in clar, numarul, data, numele emitentului si calitatea acestuia;
- o declaratie pe propria raspundere;
- curriculum vitae, potrivit modelului comun european;
- documentele care atesta promovarea evaluarilor psihologice complexe si a celor de integritate, eliberate cu cel mult 3 luni anterior desfasurarii concursului.
Documentele componente ale dosarului de concurs trebuiau indosariate intr-un dosar cu sina (cartonat).
Atentie! Copiile de pe actele mentionate trebuiau legalizate sau insotite de documentele originale, care se certificau pentru conformitatea cu originalul de catre secretarul tehnic al comisiei de examinare si evaluare. Cererea de inscriere a fost pusa la dispozitia candidatilor de catre Agentie, prin grija secretarului tehnic al comisiei de examinare si evaluare.
--
Amintim ca, pe parcursul anului 2014, s-au desfasurat deja 3 astfel de concursuri, in 1 martie, 29 martie si in 17 mai. Primul concurs pentru ocuparea posturilor de inspectori antifrauda s-a desfasurat in octombrie 2013, atunci cand s-a si infiintat Directia Generala Antifrauda Fiscala.
Comentarii articol (437)