Legitimatiile de inspectie fiscala au fost modificate, incepand cu 11 martie 2014, cand a fost publicat Ordinul ANAF nr. 353/2014, in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 172.
Schimbarea legitimatiilor a fost facuta ca urmare a reorganizarii ANAF incepand cu 1 august 2013, implementat prin HG nr. 520/2013.
Pentru a fi eliberate, noile legitimatii de inspectie fiscala vor fi semnate de catre directorul general al fiecarui organul fiscal, conform Ordinului ANAF nr. 353/2014. In plus, eliberarea se va face pe baza unei evidente nominale.
Potrivit recentului act normativ, numerotarea legitimatiilor de inspectie fiscala se face de catre ANAF, prin repartizarea unei plaje de numere fiecarui organ fiscal, in urmatoarea ordine:
- Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, 1 - 1000;
- Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Bucuresti, 1001 - 2000;
- Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Iasi, 2001 - 3000;
- Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Galati, 3001 - 4000;
- Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Ploiesti, 4001 - 5000;
- Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiova, 5001 - 6000;
- Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Timisoara, 6001 - 7000;
- Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Cluj-Napoca, 7001 - 8000;
- Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov, 8001 - 9000.
"Pierderea sau furtul legitimatiei de inspectie fiscala se publica in presa si se anunta la organul fiscal care a eliberat legitimatia, in termen de 48 de ore", conform Ordinului adoptat recent.
In plus, la data incetarii activitatii, titularul legitimatiei de inspectie fiscala trebuie sa depuna legitimatia la organul fiscal care a eliberat acest documentul, in vederea anularii si consemnarii in evidenta.
Sorin Biban, senior tax consultant in cadrul casei de avocatura Biris Goran, a declarat, intr-un articol mai vechi publicat de AvocatNet.ro, ca desi ANAF s-a reorganizat, iar inspectorii antifrauda din cadrul noii Directii Generale Antifrauda Fiscala au preluat vechile atributii ale inspectorilor din fosta Garda financiara, totusi inspectia fiscala va fi efectuata in continuare de inspectorii fiscali, atributiile privind derularea inspectiilor fiscale ramanand in sarcina Directiilor Generale Regionale.
Opt directii regionale au preluat activitatea a 42 de directii judetene
Reorganizarea ANAF a inceput in luna iunie 2013, cand Guvernul a aprobat OUG nr. 74/2013 care prevede desfiintarea celor 42 de directii judetene ale finantelor publice si infiintarea in locul acestora a unor directii regionale ale finantelor publice, institutii publice cu personalitate juridica, a caror arie de competenta corespunde celor opt regiuni de dezvoltare ale Romaniei. Mai exact, noile directii regionale au fost infiintate prin transformarea directiilor generale a finantelor publice dintr-un judet, prin fuziunea prin absorbtie a celorlalte directii generale judetene ale finantelor publice din aria de competenta.
Astfel, orasele in care au sediile directiilor generale regionale ale finantelor publice sunt Iasi, Galati, Ploiesti, Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca, Brasov si Bucuresti.
Pe langa desfiintarea finantelor publice locale, conform OUG nr. 74/2013, Garda Financiara si Autoritatea Nationala a Vamilor au fost reorganizate ca structuri fara personalitate juridica in cadrul ANAF, atributiile celor doua structuri fiind preluate de un nou organism, Directia Generala Antifrauda Fiscala.
Conform unui comunicat de presa emis de Ministerul Finantelor Publice, in iulie 2013, sediile structurilor regionale antifrauda sunt la Suceava, Constanta, Alexandria, Targu-Jiu, Deva, Oradea, Sibiu, Bucuresti, deoarece aceste localitati fac parte din zone care prezinta riscuri ridicate de evaziune fiscala sau sunt zone limitrofe frontierelor.
Dupa adoptarea ordonantei, pentru a implementa restructurarea ANAF, guvernantii au adoptat HG nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF, prin care fostul cadru de organizare si functionare a Fiscului a fost corelat cu dispozitiile OUG nr. 74/2013.
ANAF are o sigla noua de la inceputul anului
Ca urmare a reorganizarii, ANAF are o noua sigla de la 1 ianuarie 2014, iar structurile subordonate, infiintate in urma reorganizarii incepute in iunie 2013 au sigle specifice. Este vorba despre Directia Generala Antifrauda Fiscala (care a absorbit Garda financiara si Autoritatea Nationala a Vamilor), Directia Generala a Vamilor si Directiile Generale Regionale.
In plus, unitatile administrativ-teritoriale arondate unitatilor fiscale, care functioneaza in subordinea directiilor generale regionale ale finantelor publice Ploiesti, Timisoara, Cluj-Napoca, Brasov si Galati, au fost reorganizate din 1 martie 2014, potrivit Ordinului ANAF nr. 200/2014
In fisierele atasate puteti consulta noile modele ale legitimatiilor de inspectie fiscala.
Comentarii articol (4)