ACCES GRATUIT
MEC a alocat 150 miliarde lei pentru sprijinirea companiilor românesti care doresc sa participe la târguri internationale de profil Bucuresti
Ministerul Economiei si Comertului (MEC) a alocat pentru 2005 aproximativ 150 de miliarde lei pentru sprijinirea companiilor românesti care doresc sa participe la târguri internationale de profil, cu 40 de miliarde mai mult decât în 2004, potrivit datelor furnizate de MEC.
Articolul continuă mai jos
Daca anul trecut a fost alocata o suma de 110 miliarde lei pentru pentru participarea la 34 de târguri, în 2005 cele 150 miliarde lei au fost distribuite pentru sustinerea participarii companiilor românesti la 36 de târguri. Târgurile sunt un instrument de promovare a exporturilor românesti pe piata externa si fac parte dintr-un program mai amplu de promovare a exporturilor care foloseste si alte instrumente, bugetul total alocat acestui program cifrându-se la 184 de miliarde de lei, a declarat pentru Rompres Iuliu Winkler, ministru delegat pentru comert. "În conditiile în care deficitul comercial a crescut în ultimii ani, banii alocati Programului pentru sustinerea si promovarea exporturilor au fost folositi în proportie de doar 50 la suta atât în 2003, cât si în 2000. Aceste fonduri trebuie sa fie utilizate în totalitate pentru ca înseamna mai mult decât promovare, înseamna contracte pentru firmele românesti care participa la aceste evenimente. Implicit, asta înseamna o crestere a exportului de produse românesti. Îmi exprim convingerea ca pâna la sfârsitul anului gradul de utilizare a fondurilor destinate promovarii exporturilor se va apropia de 100 la suta", a precizat Iuliu Winkler.
Programul MEC de sprijinirea firmelor în vederea participarii la târguri prevede suportarea integrala a cheltuielilor legate de organizarea standului, de transport, formalitati si taxe vamale. De asemenea, pentru un delegat din partea fiecarei firme participante cheltuielile de transport si cazare pe perioada târgului vor fi asigurate în proportie de 50 la suta. "Având în vedere contextul economic global, concurenta tot mai acerba si apropierea momentului aderarii României la Uniunea Europeana, trebuie sa acordam o atentie sporita construirii brand-ului de tara, iar agentii economici trebuie sa investeasca în promovarea imaginii produselor pe care doresc sa le exporte. Fondurile pe care noi le asiguram pentru participarea la expozitii si târguri internationale, organizarea de misiuni economice sau elaborarea de materiale publicitare sunt menite sa completeze actiunile concrete ale agentilor economici de promovare a propriilor produse si îmbunatatirea imaginii acestora", a subliniat ministrul delegat pentru comert. Principalele activitati ale "Programului de sustinere si promovare a exporturilor" constau în participarea la târguri si expozitii internationale, elaborarea unor studii de piata, a unor cataloage si a unor buletine de export precum si organizarea unor misiuni economice. În acest an firmele românesti au fost sprijinite sa participe la sapte târguri tehnice specializate, sase târguri tehnice generale, patru târguri de IT, opt târguri pentru industria textile si confectii, sase târguri de produse lemn si mobila, trei în domeniul vinurilor si produselor alimentare si câte un târg din domeniile sticlarie, portelan, faianta si cosmetice. În ceea ce priveste sectorul ITC, în anul 2005 firmele românesti au participat la patru târguri specializate pentru care s-a alocat suma de 17 miliarde de lei, cu peste sapte miliarde lei mai mult decât în 2004, când pentru participarea la trei astfel de evenimente suma alocata a fost de 9,8 miliarde lei vechi. Numai pentru târgul Systems 2005 de la Munchen (24 - 28 octombrie) au fost alocate 3,5 miliarde lei, România participând în acest an cu 24 firme reunite sub pavilion national. MEC a suportat 100 la suta cheltuielile privind standul României si a celor privind transportul exponatelor si 50 la suta din cheltuielile privind transportul li cazarea pentru un delegat din partea unei firme participante la târg.
Din datele MEC reiese ca anul cel mai bun din istoria participarii firmelor românesti la Târgul IT Systems desfasurat la Munchen a fost 2004, când cele 24 de firme participante au stabilit 636 contacte economice si angajamente de export în valore de 3,1 milioane euro. În anul 2001 au participat sub pavilion national la acest târg 10 firme care au reusit sa încheie 401 contacte cu specialisti în domeniu, angajamentele de export fiind cifrate la 1,2 milioane dolari. În 2002 numarul firmelor participante a crescut la 15, exitând circa 600 contacte economice si 1,3 milioane dolari valoarea angajamentelor de export. În 2003, cele 21 de firme de IT au încheiat 933 contacte economice si angajamente de export de un milion de euro. Potrivit MEC, în 2006 sumele estimate a fi alocate pentru sprijinirea firmelor românesti care participa la târguri internationale aprobate de Consiliul de Export se ridica la 186 miliarde lei, pentru 33 de actiuni, din care mai putin de 10 la suta (17,5 miliarde lei) se adreseaza pentru trei actiuni din domeniul IT, Systems beneficiind de 5,5 miliarde lei în 2006, cu 2 miliarde de lei mai mult decât în acest an.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)