Trimisul special Rompres, Mariana Nica, transmite: România este reprezentatã de un numãr de 24 de firme reunite sub pavilion naþional - membre ale Asociaþiei Române pentru Industria Electronicã ºi de Software (ARIES) - la ediþia 2005 a Târgului de IT - SYSTEMS de la Munchen, care se desfãºoarã în perioada 24-28 octombrie.
România participã la târg cu cel mai mare numãr de firme de IT reunite sub pavilion naþional dintre þãrile Europei Centrale ºi de Est prezente la Systems.
Acesta este ºi unul dintre motivele pentru care doar ministrul român al comunicaþiilor este invitat, alãturi de oficialitãþile germane, sã susþinã un cuvânt de deschidere la inaugurarea oficialã a târgului, care va avea loc duminicã seara.
Din Europa Centralã ºi de Est sunt prezente în acest an la Systems, cu stand naþional, firme din Bulgaria, Croaþia, Macedonia, Federaþia Rusã, Serbia ºi Muntenegru, Republica Cehã ºi Ungaria. Cele mai mari standuri comune sunt deþinute de România cu cele 24 de firme ºi Cehia cu 16 expozanþi.
Directorul executiv al societãþii care organizeazã târgurile în Munchen, Messe Munchen International (MMI), Klaus Dittrich, îi apreciazã în mod deosebit pe oaspeþii din Europa Centralã ºi de Est.
"Suntem mândri cã ºi în acest an multe firme ºi organizaþii folosesc ºansa nu numai de a-ºi prezenta soluþiile ºi serviciile, dar mai ales pentru realizarea unor contacte de afaceri solide între Est ºi Vest, iar Systems este cea mai bunã platformã-târg din acest punct de vedere", a spus Dittrich.
Cu ocazia manifestãrii, de "Ziua României" la târg, 26 octombrie, atât România cât ºi firmele de IT se vor prezenta în calitate de partener pentru outsourcing, cooperãri ºi investiþii, ministrul român al comunicaþiilor, Zsolt Nagy, fiind cel care va deschide aceastã manifestare - a cincea de acest gen organizatã la Systems.
Informaþii referitoare la posibilele parteneriate precum ºi facilitãþile legale ºi fiscale pentru firmele din sectorul IT vor fi prezentate publicului de specialitate interesat de condiþiile din România. La acestea se vor adãuga ºi informaþii furnizate de firmele germane care au investit în România.
"Systems este o excelentã oportunitate de prezentare a României drept cea mai importantã piaþã pentru investiþii ºi comerþ în IT din Europa de Est", a declarat pentru Rompres preºedintele ARIES, Alexandru Borcea.
Printre motivele acestei evoluþii se numãrã prezenþa unui numãr mare de absolvenþi de universitãþi cu profil politehnic, investiþiile strãine derulate de o serie de nume importante din industria IT precum Oracle, Freescale, Alcatel ºi Siemens, la care se adaugã o evoluþie explozivã a pieþei interne. Potrivit European IT Observatory (EITO), în 2004 cererea României de produse servicii IT a atins valoarea de 3,6 miliarde euro, în creºtere cu 20 de procente comparativ cu anul precedent, un ritm de creºtere dublu comparativ cu nivelul înregistrat la nivel european.
Pavilionul României de la Systems a fost organizat de ARIES, asociaþie care reuneºte peste 380 de membri din industria româneascã de IT, în colaborare cu Ministerul Economiei ºi Comerþului (MEC), Departamentul pentru Comerþ Exterior, GTZ ºi Centrul de Promovare a Comerþului Exterior. Standul României se gãseºte în pavilionul A3, standul 454, lângã compania IBM, spaþiul ocupat anul acesta de România fiind de 200 mp, mai mare cu 40 mp decât în 2004.
Guvernul României a sprijinit în 2005 participarea firmelor la Systems, prin MEC, suportând 100 la sutã din închirierea ºi amenajarea standului României ºi 50 la sutã din cazarea ºi transportul unei persoane/firmã. Efortul bugetar în 2005 pentru participarea firmelor româneºti la acest târg se ridicã la 3,5 miliarde lei faþã de aproximativ trei miliarde lei în 2004. Pentru 2006 este prevãzutã în bugetul MEC o sumã de 5,5 miliarde lei numai pentru Systems.
Potrivit MMI, avantajele participãrii la acest târg se pot sintetiza în peste 65.000 de vizitatori (94 la suta din specialitate), 1.230 de expozanþi ºi teme precum securitatea datelor, managementul documentelor, outsourcing, soluþii mobile, e-business, dezvoltare software, ERP-CRM-SCM.
Comentarii articol (0)