Totodata Dan Manolescu a facut cateva precizari referitoare la impozitul pe venit, in special in zona veniturilor din investitii.
“Avem inca anumite aspecte ramase deschise legate de impozitul pe venit, in special in zona veniturilor din investitii (…) Am avut discutii in grupurile de lucru privind veniturile pe piata de capital, propuneri venite de la Asociatia Romana a Bancilor vis-à-vis de incadrarea anumitor tipuri de venituri specifice”, a declarat acesta.
Manolescu a concluzionat ca “in cazul impozitelor si taxelor locale exista si un proiect de reasezare a platii impozitului pe cladiri in functie de destinatia cladirii, si aici iarasi vom avea discutii pentru a definitiva aceste lucruri. Speram ca in luna mai, iunie, sa fie promovat spre Parlament”.
Conferinta care a avut loc luni, 31 martie a cuprins trei sesiuni de discutii despre noutatile fiscale ale anului 2014 si noutatile aduse de Noul Cod al Insolventei. Printre vorbitorii invitati in panelul de discutii s-a aflat si Mariana Vizoli, director general adjunct, directia de legislatie cod fiscal si reglementari vamale la Ministerul de Finante, care a prezentat principalele modificari in materie de TVA intrate in vigoare la inceputul acestui an. Printre schimbarile analizate de catre reprezentantul Ministerului de Finante s-au aflat implementatea sistemului optional de TVA la incasare si conditiile noi pentru rambursarea TVA catre nerezidenti.
Adrian Luca, director al firmei de consultanta Transfer Prices Services, a vorbit despre modalitatile prin care companiile pot controla potentialele riscuri generate de catre preturile de transfer. El a afirmat ca persoanele juridice care nu au un dosar al preturilor de transfer vor primi amenzi intre 12.000-14.000 lei, iar un dosar de preturi de transfer incomplet poate atrage ajustari de ordinul milioanelor sau zecilor de milioane de euro.
“Noul principiu in domeniul preturilor de transfer este ca profiturile trebuie taxate unde se creeaza valoarea”, a afirmat Luca.
In sesiunea a doua de discutii s-a atins subiectul nou introdusului impozit pe constructii. Aceasta masura va avea un impact major asupra companiilor din sectoare importante pentru economie precum industria de petrol si gaze si cea a telecomunicatiilor, potrivit Emiliei Moise, Head of Tax Department la Grant Thornton Romania.
“Exista neclaritati in aplicarea taxei pentru eoliene si panouri solare. Ar fi avut mai mult sens economic sa se taxeze astfel de constructii”, a spus Moise.
Plata pentru impozitul de 1,5% se face in doua rate egale, pana la datele de 25 mai si 25 septembrie inclusiv.
Tot in cadrul conferintei a fost invitata si Luisiana Dobrinescu, avocat in cadrul Dobrinescu Dobrev, care a prezentant modificarile recente ale normelor de procedura fiscala si impactul lor asupra contribuabililor. Ea a explicat ca deconturile cu sume negative de rambursat mai mici de 45.000 lei, aferente perioadelor care se incheie dupa 1 martie 2014, se vor solutiona cu control ulterior, cu doua exceptii: contribuabilul are inscrise fapte in cazierul fiscal, sanctionate ca infractiuni sau organul fiscal detine informatii conform carora exista riscul unei rambursari necuvenite.
Ultima sesiune de discutii a conferintei organizate de Business Review a inclus o dezbatere despre plusurile si minusurile proaspatului Cod al Insolventei.
Pe aceasta tema a vorbit Simona Milos, presedinte al Institutului National pentru Pregatirea Practicienilor in Insolventa (INPPI), care este de parere ca:
“La nivel European sunt foarte putine tari care acorda prioritati creantelor bugetare. Suntem printre putinele tari care lasa Fiscul in adormire, in schimb dam vina pe rata redusa de recuperare si pe practicianul in insolventa” .
Milos si-a exprimat speranta ca noul cod ar putea sa fie votat in Parlament pana in 20 Aprilie.
Noutatile din Noul Cod al Insolventei, care urmaresc sa eficientizeze procedura si sa ii mareasca rata de success, au fost punctate si de catre Stan Tirnoveanu, co-managing partner la ZRP Insolvency. Acesta a precizat ca noul cod include parghii suplimentare care contribuie la cresterea oportunitatilor de finantare pentru companie si la deblocarea si fluentizarea procedurii.
Comentarii articol (0)