In temeiul Deciziei Comisiei Europene C (2014) 2240 final, al art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al dispozitiilo r art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de sta t, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 137/2007, avand in vedere prevederile Regulamentului (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piata comuna in aplicarea art. 87 si 88 din tratat (Regulament general de exceptare pe cat egorii de ajutoare),
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Regiunea | Nivelul maxim al ajutorului de stat | |
2014-2017 | 2018-2020 | |
Regiunea Bucuresti | echivalentul in lei a 11,25 milioane euro | echivalentul in lei a 7,5 milioane euro |
Regiunile Vest si Ilfov | echivalentul in lei a 26,25 milioane euro | |
Regiunile Nord-Vest, Centru, Nord-Est, Sud-Est, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia |
echivalentul in lei a 37,5 milioane euro |
Regiunea | Intensitatea maxima a ajutorului de stat | |
2014-2017 | 2018-2020 | |
Regiunea Bucuresti | 15% | 10% |
Regiunile Vest si Ilfov | 35% | |
Regiunile Nord-Vest, Centru, Nord-Est, Sud-Est, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia |
50% |
Nr. crt. | Cod CAEN | Denumire cod CAEN |
SECTIUNEA A - AGRICULTURA, SILVICULTURA SI PESCUIT | ||
1 | 01 | Agricultura, vanatoare si servicii anexe |
2 | 02 | Silvicultura si exploatare forestiera |
3 | 03 | Pescuitul si acvacultura |
SECTIUNEA B - INDUSTRIA EXTRACTIVA | ||
4 | 05 | Extractia carbunelui superior si inferior |
5 | 06 | Extractia petrolului brut si a gazelor naturale |
6 | 071 | Extractia minereurilor feroase |
7 | 0892 | Extractia si aglomerarea turbei |
8 | 091 | Activitati de servicii anexe extractiei petrolului brut si gazelor naturale |
9 | 099 | Activitati de servicii anexe pentru extractia mineralelor |
SECTIUNEA C - INDUSTRIA PRELUCRATOARE | ||
10 | 102 | Prelucrarea si conservarea pestelui, crustaceelor si molustelor |
11 | 1101 | Distilarea, rafinarea si mixarea bauturilor alcoolice |
12 | 1102 | Fabricarea vinurilor din struguri |
13 | 1103 | Fabricarea cidrului si a altor vinuri din fructe |
14 | 1104 | Fabricarea altor bauturi nedistilate, obtinute prin fermentare |
15 | 1105 | Fabricarea berii |
16 | 1106 | Fabricarea maltului |
17 | 12 | Fabricarea produselor din tutun |
18 | 131 | Pregatirea fibrelor si filarea fibrelor textile |
19 | 19 | Fabricarea produselor de cocserie si a produselor obtinute din prelucrarea titeiului |
20 | 2014 | Fabricarea altor produse chimice organice de baza |
21 | 2051 | Fabricarea explozivelor |
22 | 206 | Fabricarea fibrelor sintetice si artificiale |
23 | 24 | Industria metalurgica |
24 | 254 | Fabricarea armamentului si munitiei |
25 | 2591 | Fabricarea de recipiente, containere si alte produse similare din otel |
26 | 301 | Constructia de nave si barci |
27 | 304 | Fabricarea vehiculelor militare de lupta |
28 | 33 | Repararea, intretinerea si instalarea masinilor si echipamentelor |
SECTIUNEA D - PRODUCTIA SI FURNIZAREA DE ENERGIE ELECTRICA SI TERMICA, GAZE, APA CALDA SI AER CONDITIONAT |
||
29 | 35 | Productia si furnizarea de energie electrica si termica, gaze, apa calda si aer conditionat |
„Conform cu originalul”, stampila intreprinderii si semnatura persoanei autorizate sa reprezinte legal intreprinderea.
Anexa 2
Art. 1. - In sensul prezentei hotarari, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
a) activitate identica sau similara - activitatea care face parte din aceeasi clasa, respectiv cod numeric de 4 cifre, conform Ordinului presedintelui Institutului National de Statistica nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN;
b) ajutor pentru exploatare - ajutorul pentru reducerea cheltuielilor curente ale unei intreprinderi, care nu are legatura cu o investitie initiala. Aceste cheltuieli cuprind categorii de costuri precum cheltuielile cu personalul, materialele, serviciile contractate, comunicatiile, energia, intretinerea, chiria, administrarea si altele asemenea, dar nu cuprind costurile de amortizare si costurile de finantare in cazul in care acestea au fost incluse in costurile eligibile la acordarea ajutorului pentru investitii;
c) angajator - intreprinderea care solicita ajutor de stat pentru locurile de munca nou-create in baza prezentei scheme;
d) cost salarial - valoarea totala care trebuie platita efectiv de beneficiarul ajutorului pentru locul de munca respectiv, cuprinzand, pentru o perioada de timp definita, salariul brut si contributiile obligatorii ale angajatorului aferente salariului brut, conform reglementarilor legale in vigoare;
e) crearea de locuri de munca - cresterea neta a numarului de locuri de munca create direct de intreprinderea beneficiara de ajutor de stat, in raport cu media celor 12 luni precedente lunii in care se inregistreaza cererea de acord pentru finantare, dupa deducerea din numarul aparent de locuri de munca create a locurilor de munca desfiintate fata de medie;
f) demararea investitiei - fie demararea lucrarilor de constructie aferente investitiei, fie primul angajament cu caracter juridic obligatoriu de comanda de echipamente sau orice contract prin care investitia devine ireversibila, oricare dintre acestea se efectueaza mai intai, excluzandu-se lucrarile pregatitoare; cumpararea de terenuri si lucrarile pregatitoare, cum ar fi obtinerea autorizatiilor si realizarea studiilor de fezabilitate, nu sunt considerate ca marcand demararea lucrarilor;
g) desfasoara activitate economica - obtine venituri din activitatea realizata;
h) exercitiu financiar incheiat - exercitiul financiar pentru care intreprinderea are situatii financiare depuse si aprobate conform prevederilor legale in vigoare;
i) imobilizari corporale - activele constand in terenuri, cladiri si instalatii, masini si echipamente;
j) imobilizari necorporale - activele dobandite in urma unui transfer de tehnologie;
k) investitia initiala - investitia in imobilizari corporale si necorporale legate de infiintarea unei unitati noi, extinderea capacitatii unei unitati existente, diversificarea productiei unei unitati existente sau o schimbare fundamentala in procesul general de productie din cadrul unei unitati existente; (i) infiintarea unei unitati noi - infiintarea unei intreprinderi noi care realizeaza un proiect de investitii independent de alte proiecte; (ii) extinderea capacitatii unei unitati existente - marirea capacitatii de productie datorata existentei unei cereri neonorate; (iii) diversificarea productiei unei unitati existente-obtinerea de produse care nu erau realizate anterior in unitatea respectiva; (iv) schimbare fundamentala in procesul general de productie - achizitionarea de active a caror valoare contabila depaseste amortizarea, calculata in cursul celor 3 exercitii financiare precedente, a activelor legate de activitatea care trebuie modernizata;
l) investitia initiala in favoarea unei noi activitati economice-investitia in imobilizari corporale si necorporale legate de infiintarea unei unitati noi;
m) intreprindere - orice entitate cu personalitate juridica infiintata in scopul de a realiza venituri din desfasurarea unei activitati economice;
n) intreprindere in activitate - intreprinderea care desfasoara activitate economica si are situatii financiare anuale aprobate corespunzatoare ultimului exercitiu financiar incheiat;
o) intreprindere nou-infiintata - intreprinderea infiintata in anul inregistrarii cererii de acord pentru finantare sau intreprinderea care nu a desfasurat activitate economica, dar nu mai mult de 3 ani fiscali consecutivi inainte de data inregistrarii cererii;
p) intreprinderi mici si mijlocii - acele intreprinderi care au mai putin de 250 de angajati si care fie au o cifra de afaceri anuala neta care nu depaseste echivalentul in lei a 50 de milioane euro, fie detin active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 de milioane euro si se clasifica, in conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
- (i) intreprindere mijlocie, din cadrul categoriei de IMM, este intreprinderea care are intre 50 si 249 de salariati si realizeaza o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 de milioane euro, echivalent in lei, sau detine active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 de milioane euro;
- (ii) intreprindere mica, din cadrul categoriei de IMM, este intreprinderea care are intre 10 si 49 de salariati si realizeaza o cifra de afaceri anuala neta sau detine active totale de pana la 10 milioane euro, echivalent in lei;
- (iii) microintreprindere, din cadrul categoriei de IMM, este intreprinderea care are pana la 9 salariati si realizeaza o cifra de afaceri anuala neta sau detine active totale de pana la 2 milioane euro, echivalent in lei;
q) intreprindere mare - intreprinderea care nu indeplineste criteriile pentru incadrarea in categoria IMM-urilor;
r) intreprindere asociata - intreprinderea care detine singura, in baza unui acord cu alti actionari sau asociati ai celeilalte intreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau asociatilor intreprinderii respective;
s) locatia realizarii investitiei - sediul social sau unul dintre punctele de lucru ale intreprinderii, inregistrate la oficiul registrului comertului, unde se realizeaza investitia;
t) locuri de munca create direct de un proiect de investitii-locurile de munca legate de activitatea care face obiectul investitiei, inclusiv locurile de munca create in urma unei cresteri a ratei de utilizare a capacitatii create de investitie, ocupate de persoane angajate in baza unui contract de munca pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga;
u) lucrator defavorizat - orice persoana care se afla in una dintre urmatoarele situatii:
- (i) nu a avut un loc de munca remunerat in ultimele 6 luni;
- (ii) are varsta cuprinsa intre 15 si 24 de ani;
- (iii) are varsta peste 50 de ani;
- (iv) nu a absolvit o forma de invatamant liceal sau nu detine o calificare profesionala (ISCED 3) ori se afla in primii 2 ani de la absolvirea unui ciclu de invatamant cu frecventa si nu a avut inca niciun loc de munca remunerat;
- (v) provine din familie monoparentala, avand in intretinerea sa una sau mai multe persoane;
- (vi) este membru al unei minoritati etnice si are nevoie sa isi dezvolte competentele lingvistice, formarea profesionala sau experienta in munca, pentru a-si spori sansele de a obtine un loc de munca stabil;
- (vii) este recunoscuta ca persoana cu handicap conform legislatiei nationale;
v) numar de salariati - numarul de unitati de munca anuale, denumite in continuare UMA, si anume numarul de persoane angajate cu norma intreaga pe parcursul unui an; persoanele care isi desfasoara activitatea cu norma redusa si persoanele care desfasoara o munca sezoniera sunt contabilizate ca fractiuni din UMA;
w) planul de afaceri - document din care rezulta eficienta economica a intreprinderii si viabilitatea proiectului de investitii, vizand cel putin urmatoarele aspecte: descrierea afacerii, locatia realizarii investitiei, prezentarea proiectului de investitii, planul de investitii, fundamentarea planului de creare a locurilor de munca, analiza pietei relevante pe care intreprinderea solicita finantare, fundamentarea cifrei de afaceri, situatia financiara actuala si proiectii financiare. In document se fundamenteaza: incadrarea investitiei in categoria investitiei initiale, efectul stimulativ al ajutorului de stat, modul de indeplinire a indicatorilor cantitativi si calitativi prevazuti in modelul de plan de afaceri din anexa nr. 7. Planul de afaceri are anexate documente justificative necesare fundamentarii acestuia. Planul de afaceri este elaborat pentru perioada implementarii investitiei si 5 ani de la data ocuparii ultimului loc de munca, respectiv 3 ani in cazul IMM-urilor;
x) planul de creare a locurilor de munca - document care cuprinde calendarul crearii si mentinerii locurilor de munca aferente investitiei, precum si structura organizatorica;
y) proiect mare de investitii - o investitie initiala cu costuri eligibile care depasesc 50 de milioane euro, valoare calculata la cursul de schimb stabilit de Banca Nationala a Romaniei, valabil la data elaborarii acordului pentru finantare;
z) proiect unic de investitii - orice investitie initiala demarata de acelasi beneficiar sau intreprinderi asociate intr-un interval de 3 ani de la data initierii lucrarilor la o alta investitie care beneficiaza de ajutor in aceeasi regiune NUTS 3;
aa) productie primara de produse agricole - activitati care au ca scop obtinerea produselor enumerate in anexa 1 la Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, respectiv activitati legate de cresterea animalelor si/sau cultivarea produselor agricole;
bb) prelucrarea produselor agricole - orice operatiune efectuata asupra unui produs agricol care are drept rezultat un produs care este, de asemenea, un produs agricol, cu exceptia activitatilor desfasurate in exploatatiile agricole, necesare in vederea pregatirii unui produs de origine animala sau vegetala pentru prima vanzare;
cc) salariu brut - suma veniturilor realizate de salariat in intreprindere inainte de impozitare pana la limita salariului mediu brut pe economie aprobat prin legea anuala a bugetului asigurarilor sociale de stat, valabil pentru anul inregistrarii cererii de acord pentru finantare;
dd) sursa de finantare - resursele financiare ale intreprinderii destinate realizarii planului de investitii, obtinute din surse proprii, respectiv majorare de capital subscris si varsat, profit reinvestit, imprumut intragrup sau credit bancar.
Art. 2. - (1) Pentru a beneficia de ajutor de stat, intreprinderea solicitanta trebuie sa obtina un acord pentru finantare din partea Ministerului Finantelor Publice
(2) Inregistrarea cererilor de acord pentru finantare se realizeaza in sesiuni de 20 de zile lucratoare, cu posibilitatea prelungirii. Perioada de inregistrare a cererilor este comunicata de Ministerul Finantelor Publice pe site-ul sau, conform art. 17 din hotarare
(3) Cererile de acord pentru finantare inregistrate in afara sesiunilor se restituie intreprinderilor.
Art. 3. - (1) In cadrul sesiunii de inregistrare, intreprinderea solicitanta transmite la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice, prin posta cu confirmare de primire, urmatoarele documente necesare primei etape de evaluare:
a) cerere de acord pentru finantare, potrivit formularului prevazut in anexa nr. 1;
b) declaratie privind incadrarea intreprinderii in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, potrivit formularului prevazut in anexa nr. 2, dupa caz;
c) certificat constatator, in original, emis de oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul unde isi are sediul intreprinderea, in care sa se mentioneze cel putin urmatoarele informatii: datele de identificare, codul unic de inregistrare, asociatii si reprezentantii legali ai intreprinderii, domeniul de activitate principal si toate domeniile secundare de activitate, punctele de lucru ale intreprinderii si data ultimei mentiuni inscrise in registru si obiectul acesteia;
d) situatii financiare anuale aprobate corespunzatoare ultimului exercitiu financiar incheiat, in copie, dupa caz;
e) plan de creare a locurilor de munca;
f) certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata catre bugetul de stat, fara debite restante, in original sau in copie legalizata;
g) certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata catre bugetul local, inclusiv pentru punctele de lucru, fara debite restante, in original sau in copie legalizata;
h) imputernicire semnata si stampilata de reprezentantul legal al intreprinderii solicitante, in cazul in care o alta persoana decat acesta semneaza cererea de acord pentru finantare;
i) act de identitate al persoanei autorizate sa reprezinte legal intreprinderea, in copie;
j) opis cu documentele transmise in prima etapa de evaluare
(2) Documentul mentionat la alin. (1) lit. e) se transmite si in format electronic.
Art. 4. - (1) Ministerul Finantelor Publice verifica indeplinirea conditiilor de conformitate si a criteriilor de eligibilitate prevazute in anexele nr. 3 si 4.
(2) Pentru intreprinderile care indeplinesc conditiile mentionate la alin. (1), Ministerul Finantelor Publice calculeaza un punctaj, potrivit criteriilor prevazute in anexa nr. 5
(3) In vederea incadrarii in bugetul alocat schemei, selectarea intreprinderilor se face in ordinea descrescatoare a punctajului obtinut.
Art. 5. - In urma procesului de evaluare a cererilor de acord pentru finantare, Ministerul Finantelor Publice:
a) publica pe site-ul sau rezultatele obtinute;
b) transmite prin posta cu confirmare de primire o scrisoare de instiintare cu privire la rezultatele primei etape de evaluare, punctajul obtinut in cazul intreprinderilor care indeplinesc conditiile de conformitate si criteriile de eligibilitate, prevazute in anexele nr. 3 si 4, si documentatia necesara in a doua etapa de evaluare, in cazul intreprinderilor care se incadreaza in bugetul alocat.
Art. 6. - Ministerul Finantelor Publice finalizeaza prima etapa de evaluare a cererilor de acord pentru finantare in termen de maximum 30 de zile lucratoare de la data incheierii sesiunii.
Art. 7. - (1) Intreprinderea selectata in prima etapa de evaluare transmite la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice, prin posta cu confirmare de primire, in maximum 30 de zile lucratoare de la data primirii scrisorii de instiintare, urmatoarele documente necesare etapei a doua de evaluare:
a) plan de afaceri din care sa rezulte viabilitatea proiectului de investitii si eficienta economica a intreprinderii;
b) documente justificative pentru fundamentarea planului de afaceri;
c) opis cu documentele transmise in a doua etapa de evaluare
(2) Documentul mentionat la alin. (1) lit. a) se transmite si in format electronic.
Art. 8. - (1) Ministerul Finantelor Publice verifica conformitatea documentelor transmise si analizeaza viabilitatea proiectului de investitii si eficienta economica a intreprinderii, avand in vedere prevederile anexelor nr. 6 si 7
(2) In urma procesului de evaluare a cererii de acord pentru finantare, Ministerul Finantelor Publice transmite intreprinderilor solicitante, dupa caz:
a) acord pentru finantare, daca sunt indeplinite conditiile si criteriile de eligibilitate conform prevederilor prezentei scheme;
b) solicitare de informatii si/sau documente pentru completarea cererii de acord pentru finantare, in cazul in care: (i) exista neconcordante in informatiile furnizate; (ii) se constata necesitatea unor documente suplimentare in vederea solutionarii cererii. In acest caz, termenul de evaluare a cererii de acord pentru finantare, prevazut la art. 9, curge de la data la care cererea este considerata completa in sensul prevederilor prezentei scheme. Intreprinderea solicitanta transmite completarea documentatiei in termen de maximum 10 zile lucratoare de la primirea solicitarii de informatii si/sau documente pentru completarea cererii de acord pentru finantare;
c) scrisoare de respingere a cererii de acord pentru finantare, in cazul in care: (i) cererea de acord pentru finantare nu este insotita de documentele prevazute la art. 7; (ii) nu sunt indeplinite criteriile de eligibilitate prevazute la art. 16 din hotarare; (iii) intreprinderea nu respecta termenul de maximum 30de zile lucratoare de la data primirii scrisorii de instiintare pentru transmiterea documentelor necesare in a doua etapa de evaluare; (iv) intreprinderea nu respecta termenul de maximum 10 zile lucratoare de la primirea solicitarii de informatii si/sau documente pentru completarea cererii de acord pentru finantare.
Art. 9. - Ministerul Finantelor Publice finalizeaza a doua etapa de evaluare in termen de maximum 30 de zile lucratoare de la data la care intreaga documentatie este considerata completa in sensul prevederilor prezentei scheme.
Art. 10. - Documentele transmise de intreprinderea solicitanta din propria initiativa in vederea completarii cererii de acord pentru finantare nu se iau in considerare.
Art. 11. - (1) Ajutorul de stat se plateste intreprinderilor care au primit acord pentru finantare, dupa efectuarea partiala sau totala a cheltuielilor eligibile, conform acordului pentru finantare, in limita creditelor bugetare anuale aprobate
(2) Prima plata a ajutorului de stat este conditionata de crearea a minimum 20 de noi locuri de munca pentru aceeasi locatie a realizarii investitiei, dintre acestea minimum 3 locuri de munca pentru lucratori defavorizati.
Art. 12. - (1) In vederea platii ajutorului de stat, intreprinderea transmite la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice, prin posta cu confirmare de primire, cel putin urmatoarele documente:
a) cerere de plata a ajutorului de stat insotita de documentele justificative, potrivit formularului prevazut in anexa nr. 8;
b) stadiul crearii si mentinerii locurilor de munca, potrivit formularului prevazut in anexa nr. 9;
c) declaratie pe propria raspundere privind realizarea investitiei, potrivit formularului prevazut in anexa nr. 10;
d) stadiul mentinerii investitiei initiale, potrivit formularului prevazut in anexa nr. 11, dupa caz;
e) situatii financiare anuale aprobate, corespunzatoare ultimului exercitiu financiar incheiat, in copie, dupa caz;
f) certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata catre bugetul de stat, fara debite restante, in original sau in copie legalizata;
g) certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata catre bugetul local, inclusiv pentru punctele de lucru, fara debite restante, in original sau in copie legalizata;
h) confirmarea de la Agentia Nationala de Administrare Fiscala - Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica in a carei raza isi are domiciliul fiscal intreprinderea a deschiderii contului pentru cod IBAN 50.70 „Disponibil din subventii si transferuri”, in copie;
i) opis cu documentele transmise in vederea platii ajutorului de stat.
(2) Intr-un an calendaristic, intreprinderea poate transmite maximum 4 cereri de plata a ajutorului de stat.
Art. 13. - (1) Ministerul Finantelor Publice verifica conformitatea documentelor transmise si indeplinirea conditiilor prevazute de prezenta schema in vederea efectuarii platii.
(2) In cazul in care se constata lipsa unor documente sau neconcordante intre datele si informatiile transmise, Ministerul Finantelor Publice transmite o solicitare de completare a cererii de plata a ajutorului de stat.
Art. 14. - (1) Ministerul Finantelor Publice, in calitate de furnizor de ajutor de stat, isi rezerva dreptul de a verifica oricand la fata locului, notificand in prealabil, in perioada implementarii si monitorizarii investitiei si locurilor de munca nou-create, veridicitatea si conformitatea documentelor privind realizarea investitiei si efectuarea cheltuielilor eligibile aferente locurilor de munca nou-create.
(2) Pe durata efectuarii verificarii la fata locului, intreprinderea are obligatia de a permite accesul echipei de control, in conditiile legii, la activele aferente investitiei initiale si la toate documentele in original, care atesta indeplinirea conditiilor impuse de prezenta hotarare.
Art. 15. - (1) Plata ajutorului de stat nu poate face obiectul unor plati compensatorii.
(2) Virarea efectiva a ajutorului de stat se face de catre Ministerul Finantelor Publice, in termen de maximum 45 de zile lucratoare de la data la care cererea de plata a ajutorului de stat este considerata completa in sensul prevederilor prezentei scheme, in contul 50.70 „Disponibil din subventii si transferuri”, deschis la unitatea Trezoreriei Statului in a carei raza isi are domiciliul fiscal intreprinderea beneficiara de ajutor de stat.
Art. 16. - (1) Intreprinderile care au primit acord pentru finantare au obligatia sa demareze investitia conform planului de afaceri si sa informeze Ministerul Finantelor Publice in acest sens.
(2) Intreprinderile care au primit acord pentru finantare si nu realizeaza investitia au obligatia sa informeze Ministerul Finantelor Publice in cel mai scurt timp posibil, fara a depasi 10 zile lucratoare de la data estimata a demararii investitiei prevazuta in cererea de acord pentru finantare.
Art. 17. - (1) Pe parcursul realizarii investitiei si crearii locurilor de munca si pe o perioada de 5 ani de la data la care posturile au fost ocupate prima data, respectiv 3 ani in cazul IMM-urilor, orice modificare a adresei locatiei unde este efectuata investitia se notifica Ministerului Finantelor Publice printr-o adresa insotita de certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului, in care se mentioneaza noua locatie, codul CAEN aferent activitatii pentru care s-a obtinut finantare la noua locatie, actul de detinere a locatiei, precum si valabilitatea acestuia
(2) Mutarea locatiei intr-o regiune in care intensitatea maxima a ajutorului de stat este mai mica decat cea aferenta regiunii in care intreprinderea a beneficiat de ajutor de stat atrage revocarea acordului pentru finantare si recuperarea ajutorului de stat acordat.
Art. 18. - (1) Intreprinderea are obligatia de a mentine fiecare loc de munca nou-creat pentru o perioada de cel putin 5 ani de la data la care acesta a fost ocupat prima data, respectiv 3 ani in cazul IMM-urilor
(2) Intreprinderea are obligatia de a mentine in stare de functionare investitia initiala realizata, pentru o perioada de cel putin 5 ani de la data finalizarii acesteia, respectiv 3 ani in cazul IMM-urilor
(3) In cazul in care, in termenul prevazut la alin. (2), se constata uzura fizica sau morala a activelor aferente investitiei initiale realizate, este permisa inlocuirea acestora, in vederea asigurarii continuitatii activitatii finantate.
Art. 19. - In perioada de monitorizare, anual pana la data de 30 iunie, intreprinderea transmite la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice, pe baza situatiilor financiare anuale aprobate, corespunzatoare ultimului exercitiu financiar incheiat, informatii privind mentinerea investitiei initiale si a locurilor de munca, potrivit formularelor prevazute in anexele nr. 11 si 12.
Art. 20. - (1) Ministerul Finantelor Publice aplica masurile privind revocarea acordului pentru finantare in situatia in care intreprinderea:
a) nu a demarat investitia conform planului de afaceri si nu a informat Ministerul Finantelor Publice in acest sens;
b) nu mentine numarul minim de locuri de munca prevazut la art. 16 lit. b) din hotarare;
c) intra in procedura de faliment sau isi suspenda activitatea;
d) nu respecta obligatia prevazuta la art. 14 alin. (2);
e) muta locatia realizarii investitiei intr-o regiune in care intensitatea maxima a ajutorului de stat este mai mica decat cea aferenta regiunii in care a beneficiat de ajutor de stat.
(2) In situatiile prevazute la alin. (1), Ministerul Finantelor Publice transmite intreprinderii o scrisoare de revocare a acordului pentru finantare.
(3) Revocarea acordului pentru finantare in situatiile prevazute la alin. (1) lit. b)-e) determina aplicarea masurilor necesare in vederea recuperarii totale a ajutorului de stat platit.
(4) Ajutorul de stat platit se recupereaza proportional cu gradul de nerealizare in urmatoarele situatii:
a) intreprinderea nu respecta conditia privind mentinerea locurilor de munca prevazuta la art. 18 alin. (1);
b) intreprinderea nu respecta conditia privind mentinerea investitiei initiale prevazuta la art. 18 alin. (2).
(5) Recuperarea ajutorului de stat se realizeaza conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 137/2007.
(6) Ajutorul de stat care trebuie recuperat include si dobanda aferenta, datorata de la data platii pana la data recuperarii. Rata dobanzii aplicabile este cea stabilita potrivit prevederilor Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului din 22 martie 1999 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seriaL, nr. 83 din 27 martie 1999, cu modificarile ulterioare.
Art. 21. - Anexele nr. 1-12 fac parte integranta din prezenta procedura.
In fisierele atasate puteti consulta anexele prezentei hotarari.
Comentarii articol (1)