Art. 1. - (1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei decizii se infiinteaza Comitetul interministerial pentru implementarea prioritatilor, denumit in continuare Comitetul
(2) Scopul Comitetului este de a sprijini activitatea Unitatii de implementare a prioritatilor (Delivery Unit - DU), infiintata in cadrul Cancelariei Primului-Ministru, ca parte a unui sistem de implementare a prioritatilor, in baza unui proiect finantat din fonduri europene care vizeaza obtinerea de rezultate de politici publice intr-un numar restrans de sectoare prioritare, respectiv energie, achizitii publice, locuri de munca, taxe si impozite, precum si dezvoltarea pe domeniile prioritare stabilite a unui mecanism de interventie rapida la nivelul intregului Guvern, prin transfer de expertiza facilitat de Banca Mondiala, ce va permite implementarea cu celeritate a obiectivelor majore stabilite.
Art. 2. - (1) Comitetul este condus de seful Unitatii de implementare a prioritatilor, secretar de stat din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, care are calitatea de presedinte
(2) Comitetul este alcatuit din cate un reprezentant la nivel de secretar de stat sau conducator de institutie/autoritate publica din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Fondurilor Europene, Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, Ministerului pentru Societatea Informationala, Departamentului pentru Energie, Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice
(3) In termen de 5 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei decizii, conducatorii entitatilor prevazute la alin. (2) desemneaza, prin ordin, reprezentantii in cadrul Comitetului
(4) La nivel tehnic, pentru fiecare dintre cele 4 domenii prioritare, se infiinteaza cate un grup tehnic de lucru, a caror activitate va fi coordonata la nivel tehnic de Cancelaria Primului-Ministru, iar la nivel operativ de catre Comitet. in acest sens, institutiile mentionate la alin. (2) desemneaza, in cadrul fiecarui grup tehnic, cel putin doua persoane responsabile pe domeniu, care sa poata furniza expertiza si sprijinul necesare realizarii obiectivelor fiecarui grup tehnic
(5) Actiunile prioritare ce urmeaza sa fie implementate in cadrul celor 4 domenii mentionate, termenele aferente acestora, precum si principalele institutii implicate sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta decizie. Comitetul poate decide actualizarea anexei, la propunerea grupurilor de lucru, cu respectarea calendarului de implementare a proiectului
(6) Comitetul si grupurile tehnice de lucru vor elabora planuri de actiuni detaliate pentru fiecare domeniu prioritar, care vor cuprinde masurile preconizate, indicatorii si termenele aferente, precum si mecanismul de monitorizare si evaluare a acestor planuri
(7) Comitetul asigura corelarea masurilor stabilite in planurile de actiuni cu celelalte angajamente asumate de Guvern in domeniile prioritare.
Art. 3. - (1) Comitetul se intruneste lunar sau ori de cate ori este necesar
(2) Stadiul progreselor realizate in implementarea planurilor de actiuni este prezentat periodic prim-ministrului.
Art. 4. - (1) Secretariatul tehnic al Comitetului este asigurat de catre Unitatea de implementare a prioritatilor din cadrul Cancelariei Primului-Ministru
(2) La propunerea oricarui membru al Comitetului, in cadrul grupurilor tehnice de lucru pot fi cooptati si reprezentanti ai altor entitati publice, desemnati prin ordin al conducatorului de institutie/autoritate publica
(3) In cadrul primei reuniuni a Comitetului, acesta aproba, prin hotarare, propriul regulament de organizare si functionare.
Prim-Ministrul Victor-Viorel Ponta
Secretarul general al Guvernului, Ion Moraru
Bucuresti, 29 mai 2014.
Nr. 207.
Comentarii articol (1)