Avand in vedere prevederile art. 351 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 12 alin. (7) din Hotararea Guvernului nr. 1/2013 privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, cu modificarile ulterioare, si ale art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, si ministrul finantelor publice emit urmatorul ordin:
PROCEDURA DE FINANTARE
a proiectelor propuse de catre autoritatile administratiei publice locale din Republica Moldova, in baza acordurilor de finantare incheiate cu autoritatile administratiei publice locale din Romania
Art. 1. - Autoritatile administratiei publice locale din Romania pot finanta din bugetele locale proiecte propuse de catre autoritatile administratiei publice locale din Republica Moldova, in baza acordurilor de finantare incheiate, in conditiile legii.
Art. 2. - (1) Acordurile de finantare trebuie sa vizeze finantarea proiectelor, obiectivelor si actiunilor prevazute la art. 351 alin. (1) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, si sa respecte formatul-cadru prevazut in anexa nr. 1
(2) Autoritatile administratiei publice locale din Romania pot incheia acordurile de finantare prevazute la alin. (1) doar daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) intre unitatea administrativ-teritoriala din Romania si cea din Republica Moldova este incheiat un acord de infratire/cooperare potrivit art. 15 alin. (5) din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) unitatea administrativ-teritoriala din Republica Moldova a transmis unitatii administrativ-teritoriale din Romania o solicitare scrisa care cuprinde: proiectele ce se propun a se finanta, insotite de decizia/dispozitia (dupa caz) autoritatii competente, conform prevederilor legale, in vigoare, in Republica Moldova privind aprobarea acestor proiecte, necesarul de finantare din partea unitatii administrativ-teritoriale din Romania, responsabilitatile partilor, termene de realizare, persoane responsabile;
c) adoptarea, de catre autoritatile deliberative ale unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale din Romania a hotararii de finantare a proiectului propus de catre unitatea administrativ-teritoriala din Republica Moldova, cuantumului finantarii, responsabilitatile partii romane si responsabilitatile partii moldovene
(3) Autoritatile administratiei publice locale din Romania si autoritatile administratiei publice locale din Republica Moldova incheie cate un acord de finantare pentru fiecare proiect propus.
Art. 3. - (1) Pentru plata cheltuielilor aferente proiectului, autoritatea administratiei publice locale din Republica Moldova intocmeste cereri de plata, intermediare si/sau finale, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2
(2) in baza cererilor prevazute la alin. (1) si a prevederilor din acordurile de finantare, partea romana efectueaza plati in conturile indicate de partea moldoveana
(3) Cheltuielile efectuate de catre unitatile administrativ-teritoriale din Romania pentru finantarea actiunilor prevazute in acorduri se reflecta in bugetul local la titlul VII „Alte transferuri”, cod indicator 55.02.04 „Alte transferuri curente in strainatate”.
Art. 4. - (1) in termen de 10 zile de la finalizarea tuturor actiunilor din proiect, autoritatea administratiei publice locale din Republica Moldova transmite autoritatii administratiei publice locale din Romania un raport de justificare a cheltuielilor aferente proiectului si de realizare a activitatilor cuprinse in acordul de finantare
(2) in cazul in care proiectul se deruleaza pe durata mai multor ani, pana la 30 noiembrie a fiecarui an, autoritatea administratiei publice locale din Republica Moldova transmite autoritatii administratiei publice locale din Romania un raport intermediar de progres privind cheltuielile si actiunile realizate in anul financiar respectiv
(3) Rapoartele prevazute la alin. (1) si (2), insotite de un raport al ordonatorului principal de credite, se prezinta autoritatii deliberative din unitatea administrativ-teritoriala din Romania, in termen de maximum 30 de zile de la primire
(4) Rapoartele prevazute la alin. (1) si (2) cuprind cel putin: descrierea activitatilor desfasurate pentru implementarea proiectului si detalierea pe capitole a cheltuielilor aferente proiectului.
Art. 5. - Ordonatorii principali de credite ai unitatilor administrativ-teritoriale din Republica Moldova raspund de modul de utilizare, in conformitate cu dispozitiile legale si acordurile de finantare, a sumelor alocate de unitatile administrativ-teritoriale din Romania potrivit art. 3 alin. (2), precum si fata de terti, inclusiv in cazul prejudiciilor materiale sau morale de orice natura, produse ca urmare a implementarii acordului de finantare.
Art. 6. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta procedura.
Puteti consulta anexele nr. 1 si 2 in documentul atasat.
Comentarii articol (0)