- Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis;
- Regulamentului (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piata interna in aplicarea articolelor 107 si 108 din tratat;
- Orientarilor Comisiei Europene privind ajutoarele de stat regionale pentru perioada 2014-2020;
- art. 20 alin. (2) din Legea nr. 186/2013 privind constituirea si functionarea parcurilor industriale, in temeiul art. 12 alin. (7) din Hotararea Guvernului nr. 1/2013 privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, cu modificarile ulterioare, viceprim-ministrul, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, emite urmatorul ordin:
Art. I. - Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, nr. 2.980/2013 privind aprobarea conditiilor de acordare a masurilor de sprijin pentru investitiile realizate in parcurile industriale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 610 din 1 octombrie 2013, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La anexa nr. 1 articolul 1, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „(2) In cadrul schemei, acordarea ajutoarelor de minimis se face cu respectarea criteriilor prevazute in Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, denumit in continuare Regulament.”
2. La anexa nr. 1 articolul 3, dupa litera k se introduce o noua litera, litera l), cu urmatorul cuprins: „l) intreprindere unica - conceptul include toate intreprinderile intre care exista cel putin una dintre relatiile urmatoare: (i) o intreprindere detine majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor unei alte intreprinderi; (ii) o intreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere ori de supraveghere ale unei alte intreprinderi; (iii) o intreprindere are dreptul de a exercita o influenta dominanta asupra altei intreprinderi in temeiul unui contract incheiat cu intreprinderea in cauza sau in temeiul unei prevederi din contractul de societate ori din statutul acesteia; (iv) o intreprindere care este actionar sau asociat al unei alte intreprinderi si care controleaza singura, in baza unui acord cu alti actionari ori asociati ai acelei intreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor intreprinderii respective. Intreprinderile care intretin, cu una sau mai multe intreprinderi, relatiile la care se face referire la pct. (i)-(iv) sunt considerate intreprinderi unice.”
3. La anexa nr. 1 articolul 4 alineatul (1), litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „c) scutire de la plata impozitului pe cladiri, corespunzator cladirilor care fac parte din infrastructura parcului industrial, in conformitate cu art. 250 alin. (1) pct. 9 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Nu fac obiectul ajutorului de minimis constructiile supuse impozitarii conform titlului IX3 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.”
4. La anexa nr. 1 articolul 5 alineatul (1), litera e) se abroga.
5. La anexa nr. 1 articolul 5, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins: „(3) Un solicitant care isi desfasoara activitatea atat in sectoare/domenii eligibile, cat si in sectoare/domenii neeligibile, asa cum sunt acestea definite conform prezentei scheme, poate beneficia, pentru sectoarele eligibile, de facilitatile stabilite la art. 4, cu conditia prezentarii documentelor contabile care atesta separarea activitatilor sau o distinctie intre costuri astfel incat activitatile desfasurate in sectoarele excluse din domeniul de aplicare al prezentei scheme nu beneficiaza de ajutoare de minimis acordate in baza acesteia.”
6. La anexa nr. 1 articolul 6, literele c) si e) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: „c) valoarea totala a ajutoarelor de minimis primite pe o perioada de 3 ani fiscali consecutivi (2 ani fiscali precedenti si anul fiscal in curs) nu depaseste echivalentul in lei a 200.000 euro (100.000 euro in cazul solicitantilor care efectueaza transport de marfuri in contul tertilor sau contra cost), indiferent de sursa de finantare; in cazul in care solicitantul face parte dintr-o intreprindere unica, in sensul definitiei prevazute la art. 3 lit. l), pentru verificarea indeplinirii acestui criteriu se vor lua in considerare ajutoarele de minimis acordate intreprinderii unice...................................................................................................
e) nu intra in categoria «intreprinderilor in dificultate» potrivit prevederilor cap. 2 sectiunea 2.2 din Comunicarea Comisiei - Liniile directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea intreprinderilor non-financiare aflate in dificultate, in vigoare incepand cu 1 august 2014.”
7. La anexa nr. 1, articolul 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „
Art. 11. - Acordul de principiu privind ajutorul de minimis se va comunica in scris solicitantului si va contine, cel putin, informatii cu privire la valoarea fixa maxima potentiala a ajutorului, la perioada de acordare a ajutorului si in legatura cu caracterul de minimis al acestuia, facand trimitere explicita la Regulament.”
8. La anexa nr. 1, dupa articolul 12 se introduc sase noi articole, articolele 121 - 126, cu urmatorul cuprins: „Art. 121. -
(1) Valoarea maxima a ajutorului obtinut de un solicitant, intreprindere unica, in cadrul schemei nu poate sa depaseasca echivalentul in lei a 200.000 euro pe durata a 3 ani fiscali consecutivi, inclusiv anul in curs
(2) Valoarea maxima a ajutorului obtinut de un solicitant care efectueaza transport de marfuri in contul tertilor sau contra cost nu poate sa depaseasca echivalentul in lei a 100.000 euro pe durata a 3 ani fiscali consecutivi, inclusiv anul in curs. Art. 122. - Ajutorul de minimis acordat in baza prezentei scheme poate fi cumulat cu:
a) ajutorul de minimis acordat in baza Regulamentului (UE) nr. 360/2012 al Comisiei din 25 aprilie 2012 privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene in cazul ajutoarelor de minimis acordate intreprinderilor care presteaza servicii de interes economic general, in limita plafonului de minimis prevazut in acest Regulament;
b) ajutorul de minimis acordat in baza altor regulamente de minimis, cu conditia incadrarii in plafonul prevazut la art. 121. Art. 123. - In cazul fuziunilor sau al achizitiilor, verificarea incadrarii in limita plafonului de minimis se face luand in considerare toate ajutoarele de minimis anterioare acordate tuturor intreprinderilor care fuzioneaza. Art. 124. - In cazul in care solicitantul se imparte in doua sau mai multe intreprinderi separate, ajutoarele de minimis acordate inainte de separare se aloca, in principiu, intreprinderii care preia activitatile pentru care au fost utilizate ajutoarele de minimis. In cazul in care o astfel de alocare nu este posibila, ajutoarele de minimis se aloca proportional pe baza valorii contabile a capitalului social al noilor intreprinderi la data la care separarea produce efecte. Art. 125. -
(1) Ajutorul de minimis acordat in baza prezentei scheme nu va fi cumulat cu niciun alt ajutor de stat acordat pentru aceleasi costuri eligibile (legate de acelasi proiect de investitii), in cazul in care un asemenea cumul ar duce la depasirea intensitatii maxime admise prevazute in legislatia specifica aplicabila, dupa caz
(2) In acest sens, solicitantii care beneficiaza de alt ajutor de stat pentru sustinerea cheltuielilor eligibile ale unui proiect de investitii nu pot beneficia de facilitatile prevazute la art. 4 destinate finantarii acestor cheltuieli eligibile, in cazul in care, conform contractelor incheiate, ajutorul de stat este prevazut a se acorda la nivelul intensitatii maxime mentionate de legislatia aplicabila, indiferent de stadiul incasarii efective a ajutorului. Art. 126. - Ajutorul de minimis va fi acordat numai dupa ce furnizorul a verificat respectarea regulii de cumul, pe baza declaratiei pe propria raspundere privind ajutoarele de stat acordate solicitantului pentru aceleasi cheltuieli eligibile, precum si cu privire la ajutoarele de minimis acordate intreprinderii unice in cursul anului fiscal curent si al celor 2 ani fiscali anteriori.”
9. La anexa nr. 1 articolul 13, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „
Art. 13. -
(1) La calculul ajutorului de minimis furnizorul are in vedere si valoarea scutirii la plata taxelor percepute pentru modificarea destinatiei sau pentru scoaterea din circuitul agricol a terenului aferent parcului industrial, precum si de orice alt ajutor de minimis de care a beneficiat intreprinderea.”
10. La anexa nr. 1 articolul 14, dupa alineatul (2) se introduc doua noi alineate, alineatele (3) si (4), cu urmatorul cuprins: „(3) In cazul in care se constata ca au fost incalcate conditiile prevazute de legislatia in domeniul ajutorului de minimis, furnizorul va lua toate masurile necesare pentru recuperarea sumelor acordate
(4) Ajutorul de minimis care trebuie rambursat sau recuperat include si dobanda aferenta, datorata de la data platii pana la data recuperarii sau a rambursarii.”
11. La anexa nr. 1 articolul 15, alineatele (1)-(3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: „
Art. 15. -
(1) Prezenta schema de ajutor de minimis se aplica de la data intrarii in vigoare pana la data de 31 decembrie 2020
(2) Bugetul maxim al schemei de ajutor de minimis este de 200.000 mii lei
(3) Numarul estimat de intreprinderi beneficiare de ajutor de minimis este de 450.”
12. La anexa nr. 2 articolul 1 alineatul (2), dupa litera b) se introduce o noua litera, litera c), cu urmatorul cuprins: „c) ajutoare regionale individuale pentru investitii realizate de o intreprindere care a inchis aceeasi activitate sau o activitate similara in Spatiul Economic European in cei 2 ani care au precedat depunerea cererii sale pentru acordarea de ajutoare regionale de investitii sau care, in momentul depunerii cererii de ajutor, are planuri concrete de a inchide o astfel de activitate intr-o perioada de 2 ani dupa finalizarea investitiei initiale pentru care solicita ajutoare, in zona in cauza.”
13. La anexa nr. 2 articolul 1, alineatele (3) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: „(3) Sunt eligibile in cadrul prezentei scheme intreprinderile care isi desfasoara activitatea in toate sectoarele, cu exceptia urmatoarelor:
a) sectoarele pescuitului si acvaculturii, reglementate de Regulamentul (UE) nr. 1.379/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind organizarea comuna a pietelor in sectorul produselor pescaresti si de acvacultura de modificare a regulamentelor (CE) nr. 1.184/2006 si (CE) nr. 1.224/2009 ale Consiliului si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 104/2000 al Consiliului;
b) productia primara de produse agricole, astfel cum sunt enumerate in anexa I la Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, denumit in continuare Tratat;
c) prelucrarea si comercializarea produselor agricole, astfel cum sunt enumerate in anexa I la Tratat, atunci cand valoarea ajutorului este stabilita pe baza pretului sau a cantitatii produselor in cauza achizitionate de la producatorii primari ori introduse pe piata de intreprinderile in cauza;
d) prelucrarea si comercializarea produselor agricole, astfel cum sunt enumerate in anexa I la Tratat, atunci cand ajutorul este conditionat de transferarea lui partiala sau integrala catre producatorii primari.
e) sectorul carbunelui;
f) sectorul siderurgic;
g) sectorul constructiilor navale;
h) sectorul fibrelor sintetice;
i) sectorul transporturilor si al infrastructurii conexe;
j) sectorul producerii si distributiei de energie si al infrastructurii pentru aceasta
(4) Acordarea ajutoarelor de stat regionale pentru investitii initiale realizate in parcurile industriale in cadrul schemei se va face cu respectarea prevederilor privind ajutorul de stat regional din Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piata interna in aplicarea articolelor 107 si 108 din tratat si este exceptata de la obligatia notificarii catre Comisia Europeana.”
14. La anexa nr. 2 articolul 2, literele j), k), m), n) si p) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: „j) demararea investitiei - fie demararea lucrarilor de constructii in cadrul investitiei, fie primul angajament cu caracter juridic obligatoriu de comanda pentru echipamente sau oricare alt angajament prin care investitia devine ireversibila, in functie de care are loc primul. Cumpararea de terenuri si lucrarile pregatitoare, cum ar fi obtinerea permiselor si realizarea studiilor de fezabilitate, nu sunt considerate drept demarare a lucrarilor. In cazul preluarilor de intreprinderi, «demararea lucrarilor» corespunde datei dobandirii activelor direct legate de unitatea preluata.
k) investitia initiala inseamna: (i) o investitie in active corporale si necorporale legata de demararea unei unitati noi, extinderea capacitatii unei unitati existente, diversificarea productiei unei unitati prin produse care nu au fost fabricate anterior in unitate sau o schimbare fundamentala a procesului general de productie al unei unitati existente; (ii) o achizitie de active legate direct de o unitate, cu conditia ca unitatea sa fi fost inchisa daca nu ar fi fost achizitionata si cumparata de un investitor care nu are legatura cu vanzatorul si exclude simpla achizitionare a actiunilor unei intreprinderi................................................................................................
m) active corporale - active precum terenuri, cladiri si instalatii, utilaje si echipamente;
n) active necorporale - active care nu au o concretizare fizica sau financiara, precum brevete, licente, know-how ori alte drepturi de proprietate intelectuala;................................................................................................
p) proiect mare de investitii - o investitie initiala cu costuri eligibile care depasesc 50 de milioane euro, echivalent in lei, calculata la tarifele si cursul de schimb de la data acordarii ajutorului.”
15. La anexa nr. 2 articolul 2, dupa litera q) se introduc sapte noi litere, literele r), s), t), u), v), w) si x), cu urmatorul cuprins: „r) prelucrarea produselor agricole - orice operatiune efectuata asupra unui produs agricol ce are drept rezultat un produs care este tot un produs agricol, cu exceptia activitatilor desfasurate in exploatatiile agricole, necesare in vederea pregatirii unui produs de origine animala sau vegetala pentru prima vanzare;
s) comercializarea produselor agricole - detinerea ori expunerea unui produs agricol in vederea vanzarii, a punerii in vanzare, a livrarii sau a oricarei alte forme de introducere pe piata, cu exceptia primei vanzari de catre un producator primar catre revanzatori ori prelucratori si a oricarei alte activitati de pregatire a produsului pentru aceasta prima vanzare; o vanzare efectuata de un producator primar catre consumatorii finali este considerata comercializare in cazul in care se desfasoara in localuri distincte, rezervate acestei activitati;
t) productia agricola primara - productia de produse ale solului si ale cresterii animalelor, enumerate in anexa I la tratat, fara a se mai efectua o alta operatiune de modificare a naturii produselor respective;
u) produse agricole - produsele enumerate in anexa I la tratat, cu exceptia produselor obtinute din pescuit si din acvacultura enumerate in anexa I la Regulamentul (UE) nr. 1.379/2013;
v) intreprindere in dificultate - o intreprindere care se afla in cel putin una dintre situatiile urmatoare: (i) in cazul unei societati comerciale cu raspundere limitata (alta decat un IMM care exista de cel mult 3 ani), atunci cand mai mult de jumatate din capitalul sau social subscris a disparut din cauza pierderilor acumulate. Aceasta situatie survine atunci cand deducerea pierderilor acumulate din rezerve (si din toate celelalte elemente considerate in general ca facand parte din fondurile proprii ale societatii) conduce la un rezultat negativ care depaseste jumatate din capitalul social subscris. In sensul acestei scheme, «societate cu raspundere limitata» se refera in special la tipurile de societati mentionate in anexa I la Directiva 2013/34/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 26 iunie 2013 privind situatiile financiare anuale, situatiile financiare consolidate si rapoartele conexe ale anumitor tipuri de intreprinderi, de modificare a Directivei 2006/43/CE a Parlamentului European si a Consiliului si de abrogare a Directivelor 78/660/CEE si 83/349/CEE ale Consiliului, iar «capital social» include, daca este cazul, orice capital suplimentar; (ii) in cazul unei societati comerciale in care cel putin unii dintre asociati au raspundere nelimitata pentru creantele societatii (alta decat un IMM care exista de cel mult 3 ani), atunci cand mai mult de jumatate din capitalul propriu, asa cum reiese din contabilitatea societatii, a disparut din cauza pierderilor acumulate. In sensul prezentei scheme, «o societate comerciala in care cel putin unii dintre asociati au raspundere nelimitata pentru creantele societatii» se refera in special la acele tipuri de societati mentionate in anexa II la Directiva 2013/34/UE; (iii) atunci cand intreprinderea face obiectul unei proceduri colective de insolventa sau indeplineste criteriile prevazute in dreptul intern pentru ca o procedura colectiva de insolventa sa fie deschisa la cererea creditorilor sai; (iv) atunci cand intreprinderea a primit ajutor pentru salvare si nu a rambursat inca imprumutul ori nu a incetat garantia sau a primit ajutoare pentru restructurare si face inca obiectul unui plan de restructurare; (v) in cazul unei intreprinderi care nu este un IMM, atunci cand, in ultimii 2 ani, raportul datorii/capitaluri proprii al intreprinderii este mai mare de 7,5 si capacitatea de acoperire a dobanzilor calculata pe baza EBITDA se situeaza sub valoarea 1,0;
w) intreprinderi mici si mijlocii - intreprinderile definite conform prevederilor Regulamentului (UE) nr. 651/2014;
x) intreprinderi mari - intreprinderi care nu indeplinesc conditiile pentru a fi considerate intreprinderi mici si mijlocii.”
16. La anexa nr. 2 articolul 3 alineatul (1), litera c) se completeaza si va avea urmatorul cuprins: „c) scutire de la plata impozitului pe cladiri, corespunzator cladirilor care fac parte din infrastructura parcului industrial, in conformitate cu art. 250 alin. (1) pct. 9 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Nu fac obiectul ajutorului regional constructiile supuse impozitarii conform titlului IX3 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.”
17. La anexa nr. 2 articolul 4 alineatul (1), litera f) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „f) nu au solicitat/primit alte tipuri de ajutor de stat/ajutoare de minimis pentru costurile eligibile pentru care solicita ajutor de stat in baza prezentei scheme.”
18. La anexa nr. 2 articolul 7, alineatele (1)-(3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: „
Art. 7. -
(1) Schema se aplica in urmatoarele regiuni de dezvoltare din Romania, ce au caracter de zona asistata potrivit alin. (2) al art. 14 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014:
a) Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest, care grupeaza judetele Bihor, Bistrita-Nasaud, Cluj, Salaj, Satu Mare si Maramures;
b) Regiunea de Dezvoltare Centru, care grupeaza judetele Alba, Brasov, Covasna, Harghita, Mures si Sibiu;
c) Regiunea de Dezvoltare Nord-Est, care grupeaza judetele Bacau, Botosani, Iasi, Neamt, Suceava si Vaslui;
d) Regiunea de Dezvoltare Sud-Est, care grupeaza judetele Braila, Buzau, Constanta, Galati, Vrancea si Tulcea;
e) Regiunea de Dezvoltare Sud-Muntenia, care grupeaza judetele Arges, Calarasi, Dambovita, Giurgiu, Ialomita, Prahova si Teleorman;
f) Regiunea de Dezvoltare Sud-Vest Oltenia, care grupeaza judetele Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt si Valcea;
g) Regiunea de Dezvoltare Vest, care grupeaza judetele Arad, Caras-Severin, Hunedoara si Timis;
h) Regiunea de Dezvoltare Bucuresti-Ilfov, care grupeaza municipiul Bucuresti si judetul Ilfov
(2) Intensitatea ajutorului de stat regional pentru sprijinirea investitiilor initiale realizate in parcurile industriale in echivalent subventie bruta actualizata nu va depasi plafonul ajutorului regional in vigoare la momentul acordarii ajutorului, plafon aferent regiunii in care se realizeaza investitia, asa cum este stabilit in Harta nationala a ajutoarelor de stat regionale, respectiv:
a) 50% in cazul regiunilor de dezvoltare prevazute la alin. (1) lit. a)-f), respectiv 35% in cazul regiunii de dezvoltare prevazute la alin. (1) lit. g) si al judetului Ilfov, pentru perioada 1 iulie 2014-31 decembrie 2020;
b) 15% in perioada 1 iulie 2014-31 decembrie 2017, respectiv 10% in perioada 1 ianuarie 2018-31 decembrie 2020, pentru municipiul Bucuresti
(3) Intensitatile maxime ale ajutoarelor de stat prevazute la alin. (2) pot fi majorate cu pana la 20 de puncte procentuale pentru intreprinderile mici sau cu pana la 10 puncte procentuale pentru intreprinderile mijlocii.”
19. La anexa nr. 2 articolul 7, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu urmatorul cuprins: „(31) Costurile eligibile sunt actualizate la valoarea lor la data acordarii ajutorului de stat regional pentru sprijinirea investitiilor initiale realizate in parcurile industriale. Rata de actualizare este rata de referinta in vigoare la data acordarii acestuia, care se stabileste periodic de catre Comisia Europeana pe baza criteriilor obiective si care se publica in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene si pe internet. Ajutoarele fiscale platibile in mai multe transe sunt actualizate pe baza ratelor de referinta aplicabile la momentele in care avantajele fiscale devin efective.”
20. La anexa nr. 2 articolul 7, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu urmatorul cuprins: „(41) Orice investitie initiala demarata de acelasi beneficiar (la nivel de grup) intr-un interval de 3 ani de la data de incepere a lucrarilor la o alta investitie care beneficiaza de ajutor in aceeasi regiune de nivel 3 din Nomenclatorul comun al unitatilor teritoriale de statistica este considerata ca facand parte dintr-un proiect unic de investitii. In cazul in care un astfel de proiect unic de investitii este un proiect mare de investitii, se aplica prevederile alin. (4).”
21. La anexa nr. 2 articolul 7, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „(5) Cheltuielile cu activele corporale considerate eligibile pentru ajutorul de stat regional pentru sprijinirea investitiilor initiale realizate in parcurile industriale in cadrul prezentei scheme sunt aferente achizitiei de teren, precum si costurilor activelor sub forma de cladiri, utilaje si instalatii, suportate de beneficiar, in legatura cu proiectul. Activele achizitionate trebuie sa fie noi, cu exceptia celor pentru intreprinderi mici si mijlocii si pentru achizitionarea unei unitati.”
22. La anexa nr. 2 articolul 7, dupa alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (71), cu urmatorul cuprins: „(71) Activele necorporale sunt eligibile pentru calculul costurilor de investitii daca indeplinesc urmatoarele conditii:
a) trebuie sa fie utilizate exclusiv in cadrul unitatii care primeste ajutorul;
b) trebuie sa fie amortizabile;
c) trebuie sa fie achizitionate in conditiile pietei de la terti care nu au legaturi cu cumparatorul; si
d) trebuie sa fie incluse in activele intreprinderii care beneficiaza de ajutor si trebuie sa ramana asociate proiectului pentru care s-a acordat ajutorul pe o perioada de minimum 5 ani sau de 3 ani in cazul intreprinderilor mici si mijlocii.”
23. La anexa nr. 2, articolul 9 se abroga.
24. La anexa nr. 2 articolul 11, alineatul (8) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „(8) Acordul de principiu privind acordarea ajutorului de stat face trimitere explicita la Regulamentul (UE) nr. 651/2014 si prevede in mod expres care este valoarea cheltuielilor eligibile, facilitatile de care va beneficia intreprinderea solicitanta, durata acestora, intensitatea aprobata a ajutorului, obligatiile beneficiarului, conditiile de monitorizare a ajutorului, precum si mentiunea ca, sub rezerva unor verificari detaliate, proiectul indeplineste conditiile schemei.”
25. La anexa nr. 2, dupa articolul 11 se introduce un nou articol, articolul 111, care va avea urmatorul cuprins: „Art. 111. -
(1) Furnizorii vor publica pe un site:
a) fisa de informatii transmisa la Comisia Europeana prin intermediul sistemului de notificare electronica (SARI) sau un link catre acesta;
b) textul integral al fiecarei masuri de ajutor sau un link care ofera acces la textul integral;
c) informatiile mentionate in anexa III a Regulamentului (UE) nr. 651/2014, in cazul fiecarui ajutor individual care depaseste 500.000 euro, valoarea nominala a acestuia fiind mentionata ca apartinand unuia dintre urmatoarele intervale (in milioane euro): (i) 0,5-1; (ii) 1-2; (iii) 2-5; (iv) 5-10; (v) 10-30; si (vi) 30 si peste aceasta valoare
(2) Informatiile mentionate la alin. (1) lit. (c) sunt organizate si sunt accesibile intr-un mod standardizat, conform descrierii din anexa III, si fac posibila executarea functiilor de cautare si descarcare in mod eficace
(3) Informatiile mentionate la alin. (1) se publica in termen de un an de la data la care trebuie depusa declaratia fiscala si sunt disponibile timp de cel putin 10 ani de la data la care s-a acordat ajutorul.”
26. La anexa nr. 2 articolul 15, alineatele (1)-(3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: „
Art. 15. -
(1) Prezenta schema de ajutor de stat regional se aplica, de la data intrarii in vigoare, pana la data de 31 decembrie 2020
(2) Bugetul maxim estimat al schemei de ajutor de stat regional este de 250.000 mii lei
(3) Numarul estimat de intreprinderi beneficiare de ajutor de stat regional este de 210.”
27. La anexa nr. 2, articolul 16 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „
Art. 16. - Cu exceptie de la prevederile art. 4 alin. (1) lit. f) si alin. (2), ajutoarele de stat regionale pentru sprijinirea investitiilor initiale realizate in parcurile industriale prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) si c) se pot acorda, in limita maxima a intensitatii, si pentru o investitie care a demarat inainte de intrarea in vigoare a prezentei scheme, daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) investitia se realizeaza intr-un parc industrial al carui titlu a fost acordat prin ordin;
b) investitia a fost demarata in baza acordului de principiu privind eligibilitatea proiectului si a investitiilor;
c) pentru investitia in cauza, beneficiarul a fost scutit de la plata impozitului pe teren si a impozitului pe cladiri, anterior intrarii in vigoare a prezentei scheme, in baza unor scheme de ajutor de stat sau de minimis asigurandu-se astfel, prin intermediul prezentei scheme, continuitate in aplicarea facilitatilor fiscale acordate pentru investitiile din parcurile industriale;
d) sunt indeplinite conditiile de eligibilitate ale proiectului si ale beneficiarului, prevazute in prezenta schema.”
Art. II. -
(1) Modificarile si completarile intervenite asupra Schemei privind acordarea ajutoarelor de minimis pentru investitiile realizate in parcurile industriale, aprobata prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, nr. 2.980/2013 privind aprobarea conditiilor de acordare a masurilor de sprijin pentru investitiile realizate in parcurile industriale, potrivit prezentului ordin, se transmit spre informare Consiliului Concurentei in termen de 15 zile lucratoare de la data adoptarii acestuia, conform art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 137/2007
(2) Modificarile si completarile intervenite asupra Schemei de ajutor de stat regional pentru sprijinirea investitiilor initiale realizate in parcurile industriale se comunica de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, prin Consiliul Concurentei, in vederea informarii Comisiei Europene, in termen de 20 de zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, pentru publicarea acesteia in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 117/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 137/2007
(3) Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice va furniza Consiliului Concurentei toate informatiile solicitate de Comisia Europeana cu privire la schemele prevazute la alin. (1) si (2), pentru a fi transmise acesteia, in termen de 20 de zile lucratoare de la primirea solicitarii.
Art. III. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Viceprim-ministru, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, Nicolae-Liviu Dragnea
Bucuresti, 7 august 2014.
Nr. 1.451.
Comentarii articol (0)