Art. I. - Ordinul ministrului delegat pentru intreprinderi mici si mijlocii, mediul de afaceri si turism nr. 473/2014 privind aprobarea procedurilor de implementare a Programului de dezvoltare si modernizare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata, a Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului la finantare - START, a Programului national multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor manager din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii, a Programului national multianual pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului si a Programului national multianual de infiintare si dezvoltare de incubatoare tehnologice si de afaceri, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 138 si 138 bis din 25 februarie 2014, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La Procedura de implementare a Programului de dezvoltare si modernizare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata, la punctul 9, subpunctele 9.4 si 9.5 vor avea urmatorul cuprins: „9.4. Beneficiarii sunt obligati sa efectueze activitatile pentru care au solicitat finantare si sa depuna cererea-tip de eliberare AFN la OTIMMC, in termen de maximum 30 de zile lucratoare de la data semnarii contractului de finantare de catre beneficiar, dar nu mai tarziu de 1 noiembrie 2014. Nerespectarea termenului de 30 de zile lucratoare mentionat mai sus atrage decaderea solicitantului din dreptul de a beneficia de prevederile prezentului program. OTIMMC - UMCR va efectua vizite de certificare a cheltuielilor. In situatia neefectuarii cheltuielilor sau in cazul in care cheltuielile nu corespund cu elementele de cost aprobate prin notificarea initiala ori nu sunt noi si puse in functiune, beneficiarul este respins de la finantare. Termenul de 30 de zile lucratoare se poate prelungi o singura data, numai la solicitarea beneficiarului, urmata de propunerea UPSEC OTIMMC si cu acordul Directiei implementare programe pentru intreprinderi mici si mijlocii din cadrul Departamentului pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism pentru situatii exceptionale (de exemplu, intarzieri la transportul sau livrarea echipamentelor din motive independente de beneficiarul AFN), prin depunerea de catre aplicant a unei cereri de prelungire cu cel putin 10 zile calendaristice inaintea expirarii termenului prevazut in contract.
9.5. Durata prelungirii termenului prevazut la pct. 9.4 nu poate depasi termenul-limita de efectuare a cheltuielilor, adica 1 noiembrie 2014. Solicitarile pentru prelungirea termenului de depunere a cererii-tip de eliberare, aprobate cu termen-limita pana cel tarziu 1 septembrie 2014, se prelungesc automat pana la data de 1 noiembrie 2014, fara indeplinirea altor formalitati de catre solicitanti.”
2. La Procedura de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului la finantare - START, la punctul 6, subpunctele 6.10, 6.11 si 6.17 vor avea urmatorul cuprins: „6.10
(1) in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii Scrisorii de acceptare de principiu pentru finantare in limita bugetului, beneficiarii vor semna la sediul OTIMMC Contractul de finantare (anexa nr. 9 la prezenta procedura). Pentru intocmirea contractelor de finantare, beneficiarii trebuie sa prezinte dovezi certe privind capacitatea de cofinantare a proiectului, respectiv prezentarea de: scrisoare de confort (angajanta)/extras de cont care sa demonstreze ca beneficiarul dispune de suma necesara cofinantarii/contract/linie de credit, emise de o institutie financiara bancara din Romania, si care vor acoperi cel putin valoarea finantarii proprii a proiectului, respectiv procentul de cofinantare din cheltuielile eligibile. Dovada capacitatii de finantare/cofinantare a proiectului va fi prezentata la sediul OTIMMC la momentul semnarii contractului de finantare de catre parti
(2) in maximum 60 de zile lucratoare de la semnarea contractului, beneficiarul este obligat sa efectueze cheltuielile si sa depuna documentatia de decont la sediul OTIMMC. OTIMMC - UMCR va efectua vizite de certificare a cheltuielilor. in situatia neefectuarii cheltuielilor sau in cazul in care cheltuielile nu corespund cu elementele de cost aprobate prin notificarea initiala ori nu sunt noi si puse in functiune, beneficiarul este respins de la finantare.
6.11. Termenul de 60 de zile se poate prelungi doar cu acordul DIMMMAT-DIPIMM la propunerea OTIMMC pentru situatii exceptionale (de exemplu, intarzieri la transportul sau livrarea echipamentelor din motive independente de beneficiarul AFN). Prelungirea se acorda o singura data, pe baza unei cereri depuse de catre solicitant la sediul OTIMMC cu cel putin 10 zile inainte de expirarea termenului-limita de depunere a decontului, fara a depasi termenul-limita de 28 noiembrie 2014...................................................................................................
6.17. Dupa efectuarea cheltuielilor aprobate, beneficiarul va prezenta OTIMMC formularul de decont (anexa nr. 12), in vederea aprobarii de catre UPSEC si UMCR din cadrul OTIMMC, si facturile fiscale originale. Pentru platile efectuate in valuta, conversia se face utilizandu-se cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a procedurii de implementare a programului. Termenul maxim de depunere a formularului de decont (anexa nr. 12) este 28 noiembrie 2014.”
3. La Procedura de implementare a Programului national multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor manager din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii, la punctul 8, subpunctul 8.3 va avea urmatorul cuprins: „8.3. Beneficiarii sunt obligati sa efectueze activitatile pentru care au solicitat finantare si sa depuna cererea-tip de eliberare AFN la OTIMMC, in termen de maximum 30 de zile lucratoare de la data semnarii contractului de finantare de catre beneficiar, dar nu mai tarziu de 1 noiembrie 2014. Nerespectarea termenului de 30 de zile lucratoare mentionat mai sus atrage decaderea solicitantului din dreptul de a beneficia de prevederile prezentului program. OTIMMC-UMCR va efectua vizite de certificare a cheltuielilor. in situatia neefectuarii cheltuielilor sau in cazul in care cheltuielile nu corespund cu elementele de cost aprobate prin notificarea initiala ori nu sunt noi si puse in functiune, beneficiarul este respins de la finantare. Termenul de 30 de zile lucratoare se poate prelungi o singura data, numai la solicitarea beneficiarului, urmata de propunerea UPSEC OTIMMC si cu acordul Directiei implementare programe pentru intreprinderi mici si mijlocii din cadrul Departamentului pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism pentru situatii exceptionale (de exemplu, intarzieri la transportul sau livrarea echipamentelor din motive independente de beneficiarul AFN), prin depunerea de catre aplicant a unei cereri de prelungire cu cel putin 10 zile calendaristice inaintea expirarii termenului prevazut in contract. Durata prelungirii termenului initial de 30 de zile nu poate depasi data-limita de efectuare a cheltuielilor, adica 1 noiembrie 2014.”
Art. II. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul delegat pentru intreprinderi mici si mijlocii, mediul de afaceri si turism, Florin Nicolae Jianu
Bucuresti, 20 august 2014.
Nr. 782.
Comentarii articol (0)