Regulamentul de ordine interioara al parchetelor, aprobat prin Ordinul ministrului justitiei nr. 529/C/2007, a fost abrogat, fiind inlocuit cu unul nou.
Mai precis, prin Ordinul Ministerului Justitiei nr. 2632/2014, publicat in Monitorul Oficial, nr. 623 din 26 august, a fost aprobat un nou regulament al parchetelor ce a intrat deja in vigoare.
Publicarea vine la aproximatix 4 luni de cand Ministerul Justitiei a lansat proiectul de regulament in dezbatere publica.
Conform institutiei, modificarile aduse actualei reglementari constituie o evolutie normativa, fiind in principal o dezvoltare a actualelor dispozitii si o structurare mai amanuntita si mai precisa a partilor actului normativ, precum si a atributiilor compartimentelor si functiilor prevazute.
Astfel, explica sursa citata, au fost detaliate dispozitiile privind ierarhia functiilor administrative pentru toate categoriile de personal, precum si atributiile procurorilor generali, prim-procurorilor si ale adjunctilor acestora, ale procurorilor sefi si ale procurorilor, precum si ale celorlalte categorii de personal.
De asemenea, au fost operate modificari si completari si in ce priveste modul de organizare, functionarea si atributiile compartimentelor auxiliare de specialitate ale parchetelor (Titlul VII), fiind cuprinse atributiile fiecarei functii de grefier si atributiile compartimentelor auxiliare, astfel cum sunt prevazute in Legea nr. 304/2004.
Au fost precizate si detaliate organizarea (la nivel de serviciu, birou sau compartiment) si atributiile compartimentelor de documente clasificate la fiecare parchet.
Totodata, au fost introduse noi dispozitii, privind: repartizarea lucrarilor, audientele, controlul activitatii de gestionare a corpurilor delicte, pastrarea unor registre si altor documente, compartimentul de protectie a muncii, comitetul de securitate si sanatate in munca.
Pe de alta parte, adauga institutia, noile dispozitii au avut in vedere si includerea unor norme interne minime in materie de disciplina muncii (Titlul IX – Disciplina muncii) si drepturile si obligatiile angajatilor in raporturile de munca, acestea din urma aplicabile personalului contractual: abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile, reguli referitoare la procedura disciplinara, modalitatile de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice in materie de dreptul muncii (Titlul X – Drepturile si obligatiile personalului contractual).
In ce priveste organizarea parchetelor, in cea mai mare parte au fost pastrate actualele structuri.
--
Puteti consulta noul regulament de ordine interioara al parchetelor, in forma supusa dezbaterii publice de Ministerul Justitiei, in fisierul atasat. Documentul este disponibil, in forma finala, si in Monitorul Oficial, nr. 623bis, ce poate fi achizitionat de la Centrul pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, Bucuresti, ºos. Panduri nr. 1.
Comentarii articol (0)