Consiliul Concurentei si Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din România (APIA) au dezbatut, prevederile noului Regulament privind aplicarea Legii concurentei în cazul întelegerilor verticale din sectorul autovehiculelor, se arata într-un comunicat remis Rompres.
Consiliul Concurentei si Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din România (APIA) au dezbatut, prevederile noului Regulament privind aplicarea Legii concurentei în cazul întelegerilor verticale din sectorul autovehiculelor, se arata într-un comunicat remis Rompres.
Potrivit acestui regulament, începând cu 1 ianuarie 2006, toate contractele de distributie încheiate pe piata automobilelor noi si a serviciilor post-vânzare (piese de schimb si serviciile de reparatie si întretinere) vor fi evaluate, din punctul de vedere al concordantei lor cu prevederile Legii Concurentei.
"Implementarea corecta a noilor prevederi, precum si colaborarea viitoare dintre Consiliul Concurentei si APIA vor fi în beneficiul ambelor parti, al concurentei pe piata auto si, în final, al consumatorilor", a precizat presedintele Consiliului Concurentei, Mihai Berinde.
Particularitatile si specificul pietei autovehiculelor determina necesitatea existentei, pe de o parte, a unor întelegeri verticale între actorii ce opereaza pe niveluri diferite ale lantului de productie sau distributie de autovehicule, piese de schimb si servicii post vânzare si, pe de alta parte, a unor reguli mai stricte decât cele generale, aplicabile în evaluarea întelegerilor verticale.
Pentru respectarea acestor conditii, producatorii si dealerii vor trebui sa modifice contractele dintre ei, acolo unde este cazul, prin introducerea sau eliminarea unor clauze. Avantajul pentru acestia consta în faptul ca respectarea conditiilor din regulament creaza, în favoarea lor, premisa concordantei contractelor cu Legea Concurentei.
Obiectivele noului regulament vizeaza, în principal, întarirea concurentei pe piata distributiei de autovehicule noi si a serviciilor post-vânzare, prin mai buna pozitionare a dealerilor în raport cu producatorii. Ceea ce se urmareste este cresterea libertatii de miscare pe piata a distribuitorilor de autovehicule noi si a reparatorilor (autorizati si independenti), fapt ce se va reflecta în îmbunatatirea mediului concurential.
Noul regulament al Consiliului Concurentei preia în mod explicit prevederile Regulamentului Comisiei nr. 1400/2002 si instituie, dupa modelul european, reguli mai stricte în sectorul autovehiculelor decât cele prevazute de reglementarea anterioara. Adoptarea acestuia marcheaza armonizarea deplina a legislatiei românesti cu cea europeana, în ceea ce priveste concurenta pe piata auto.
Comentarii articol (0)