AM cumparat un autoturism de la un dealer autorizat.
Mi s-a spus ca exista un document legislativ prin care se acorda posibilitatea de a face reviziile la termen in oricare service autorizat de RAR.
Este obligatoriu sa fac reviziile la kilometrii parcursi la un service agreat de producator sau pot face aceste revizii la oricare service autorizat eventual RAR?
cititi cu atentie conditiile in care se acorda garantia, acolo se mentioneaza ce posibilitati aveti. aveti dreptul sa faceti revizia la orice service autorizat insa daca prin garantie se impune anume unitati service exista posibilitatea sa pierdeti garantia.
Producatorul nu a ami autorizat un service in orasul meu si trebuie sa parcurg 200km pt revizie.
Cei de la serviceul ce a avut autorizatia sustin ca ei fac in continuare astfel de revizii cu inscrierea in carnetul de service a acestei operatii. In acelasi timp ei tot amintesc de o lege care permite utilizatorului sa faca revizia de garantie la oricare service nu neaparat autorizat de producator.
Cei de la reprezentanta nationala imi spun ca pot face revizia doar la cei agreati de ei.
Exista aceasta reglementare legala ce permite a face revizia in afara retelei autorizate de producator si care e aceasta reglemenatre legala?
Multumesc!
Producatorul acorda in anumite conditii, cum ar fi reviziile facuta la service agreat, diverse avantaje: garantie extinsa, reduceri la anumite reparatii sau la piese si altele.
D-voastra aveti dreptul sa faceti reviziile si in alte locuri, dar nu veti beneficia de alte facilitati.
Revizia trebuie facuta doar la acele service-uri agreate de producator.
Ca sa intelegeti de ce trebuie facuta revizia doar in service-urile agreate de producator am sa exemplific mai jos.
Producatorul face traininguri cu angajatii service-urilor pentru a executa acele lucrari de service pt. anumite modele de autoturisme.
Chiar daca alt service poate schimba o roata sau un cablu nu pot efectua unele lucrari de calitatecum cere producatorul pentru o reparatie de motor.|( fiecare masina are secretele ei ).
In plus producatorul stabileste o norma tehnica de reparatie pe ora tehnologica pentru fiecare lucrare la masina.
Asta inseamna ca te duci in service si pentru o lucrare ex: schimbare bujii normata de producator ca timp de 45 minute . Chiar daca lucrarea se face de 3 insi in circca 10 minute sau 5 minute el iti va norma cat este stabilit de producator 45 minute.
Totodata lucrarea poate fi facuta de un lucrator si in 120 min. ceea ce nu te intereseaza deoarece tu platesti cat a fost normata de producator.
In acest fel producatorul automobilului se asigura ca reparatiile intr-un service autorizat de ei sunt sigure si facute sa respecte normele de calitate impuse de ei, fara a avea probleme pe viitor de imagine, calitate, etc., ceea ce un service autorizat RAR nu ar putea respecta conditiile impuse de producator deoarece nu au trainingurile necesare facute.
Multumesc pentru lamuriri domnule Maxim.
Totusi exista aceasta reglementare care "sparge" monopolul realizarii revizillor in garantie doar la service-urile agreate de producator? Care este aceasta reglementare?
Multumesc si scuze pentru insistenta!