Buna seara,
Aveți dreptul să mergeți în orice service autorizat RAR. Doar că intervin următoarele aspecte:
1. In cazul in care aveți o problema care face obiectul garanției, producătorul, prin dealer, are dreptul să vă ceară dovada efectuării reviziilor conform planului de revizii, inclusiv devizele de revizii in care sa se vadă că piesele înlocuite sunt originale, iar uleiul este cel recomandat de producător sau cu caracteristici identice. Un service normal nu știe care este planul de întreținere, in sensul operațiunilor ce trebuiesc efectuate, conform normelor producătorului (partea de piese ce trebuiesc înlocuite și partea de diagnoza electronică care se efectuează cu tester-ul original).
2. Unele mașini necesita o resetare de service din tester-ul original, pe care un service normal nu îl deține.
In cazul in care cele menționate la pct 1 și 2 de mai sus nu sunt conforme, producătorul poate sa va refuze remedierea in garanție a unui eventual defect sau poate sa va scoată în totalitate mașina din garanție.
3. In ultimii ani, producătorii au tot felul de buletine de service (TSB), care îmbunătățesc funcționalitățile mașinii. Aceste intervenții se fac doar in reprezentante și nu aveți acces la ele decât în momentul în care va prezentați la o revizie in service, iar dealer-ul verifica buletinul de service in sistemul producătorului. A nu se confunda buletinele de service cu campaniile de recall unde primiti acasă o scrisoare de la importatorul mărcii in Romania.
Cu alte cuvinte, dacă ați optat să vă luați o mașină nouă, care are garanția oferită de producător este necesar sa vă faceți orice intervenție (cu excepția ITP sau înlocuit anvelope) in reprezentanta. Nu vă zgârciți la faina, că o să vă scumpiți la tărâțe.
Succes și numai de bine!
~ final discuție ~