avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1076 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Buna ziua. Daca am cumparat un autovehicul de nou in ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Buna ziua. Daca am cumparat un autovehicul de nou in Romania, ...

Buna ziua. Daca am cumparat un autovehicul de nou in Romania, am obligatia sa fac reviziile si inlocuirile periodice(nu ma refer la reparatii majore) DOAR in reprezentantele lor? Se pot face si in alte service-uri autorizate RAR, dar care nu este reprezentanta marcii masinii, fara a pierde garantia? Adesea pretul difera foarte mult. Nu am reusit sa gasesc exact informatia in legatura cu legea antitrust din Romania, dar in cea UE si normele cu care vine, este specificat clar ca se poate face in orice service autorizat fara a pierde garantia. In carnetul de service este mentionat ca doar in reprezentanta lor, totusi tot in normele legii UE, este specificat ca nu conteaza acest lucru, neputand fi ingradit dreptul de a putea merge si la alt service (concurenta). Multumesc.
Cel mai recent răspuns: ionut.nicolin89 , utilizator 22:54, 26 Ianuarie 2023
Pentru a va pastra garantia vehiculului,aveti obligatia sa executati eventuale reparatii numai la unitatile acreditate de reprezentanta marcii respective
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna seara,
Aveți dreptul să mergeți în orice service autorizat RAR. Doar că intervin următoarele aspecte:
1. In cazul in care aveți o problema care face obiectul garanției, producătorul, prin dealer, are dreptul să vă ceară dovada efectuării reviziilor conform planului de revizii, inclusiv devizele de revizii in care sa se vadă că piesele înlocuite sunt originale, iar uleiul este cel recomandat de producător sau cu caracteristici identice. Un service normal nu știe care este planul de întreținere, in sensul operațiunilor ce trebuiesc efectuate, conform normelor producătorului (partea de piese ce trebuiesc înlocuite și partea de diagnoza electronică care se efectuează cu tester-ul original).
2. Unele mașini necesita o resetare de service din tester-ul original, pe care un service normal nu îl deține.
In cazul in care cele menționate la pct 1 și 2 de mai sus nu sunt conforme, producătorul poate sa va refuze remedierea in garanție a unui eventual defect sau poate sa va scoată în totalitate mașina din garanție.
3. In ultimii ani, producătorii au tot felul de buletine de service (TSB), care îmbunătățesc funcționalitățile mașinii. Aceste intervenții se fac doar in reprezentante și nu aveți acces la ele decât în momentul în care va prezentați la o revizie in service, iar dealer-ul verifica buletinul de service in sistemul producătorului. A nu se confunda buletinele de service cu campaniile de recall unde primiti acasă o scrisoare de la importatorul mărcii in Romania.
Cu alte cuvinte, dacă ați optat să vă luați o mașină nouă, care are garanția oferită de producător este necesar sa vă faceți orice intervenție (cu excepția ITP sau înlocuit anvelope) in reprezentanta. Nu vă zgârciți la faina, că o să vă scumpiți la tărâțe.
Succes și numai de bine!
Ultima modificare: Joi, 26 Ianuarie 2023
Livius Laslau, Consilier juridic
Mulțumesc pentru răspuns!

Livius Laslau a scris:

Buna seara,
Aveți dreptul să mergeți în orice service autorizat RAR. Doar că intervin următoarele aspecte:
1. In cazul in care aveți o problema care face obiectul garanției, producătorul, prin dealer, are dreptul să vă ceară dovada efectuării reviziilor conform planului de revizii, inclusiv devizele de revizii in care sa se vadă că piesele înlocuite sunt originale, iar uleiul este cel recomandat de producător sau cu caracteristici identice. Un service normal nu știe care este planul de întreținere, in sensul operațiunilor ce trebuiesc efectuate, conform normelor producătorului (partea de piese ce trebuiesc înlocuite și partea de diagnoza electronică care se efectuează cu tester-ul original).
2. Unele mașini necesita o resetare de service din tester-ul original, pe care un service normal nu îl deține.
In cazul in care cele menționate la pct 1 și 2 de mai sus nu sunt conforme, producătorul poate sa va refuze remedierea in garanție a unui eventual defect sau poate sa va scoată în totalitate mașina din garanție.
3. In ultimii ani, producătorii au tot felul de buletine de service (TSB), care îmbunătățesc funcționalitățile mașinii. Aceste intervenții se fac doar in reprezentante și nu aveți acces la ele decât în momentul în care va prezentați la o revizie in service, iar dealer-ul verifica buletinul de service in sistemul producătorului. A nu se confunda buletinele de service cu campaniile de recall unde primiti acasă o scrisoare de la importatorul mărcii in Romania.
Cu alte cuvinte, dacă ați optat să vă luați o mașină nouă, care are garanția oferită de producător este necesar sa vă faceți orice intervenție (cu excepția ITP sau înlocuit anvelope) in reprezentanta. Nu vă zgârciți la faina, că o să vă scumpiți la tărâțe.
Succes și numai de bine!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Probleme dupa revizia auto obligatorie Vulturudac Vulturudac probleme dupa revizia auto obligatorie la masina noua de 2 ani,8000 km dupa revizie a disparut autocolant cu date identificare motor de sub capota ... (vezi toată discuția)
Este obligatoriu sa fac reviziile la un service agreat de producator sau pot face aceste revizii la oricare service autorizat eventual rar? europencil europencil AM cumparat un autoturism de la un dealer autorizat. Mi s-a spus ca exista un document legislativ prin care se acorda posibilitatea de a face reviziile la ... (vezi toată discuția)
Buna ziua! in luma aprilie am vandut o masina sh unui client. ... yxzxzy yxzxzy Buna ziua! In luma aprilie am vandut o masina SH unui client. In calitate de dealer autorizat am emis factura si certificat de garantie 12 luni. Clientul a ... (vezi toată discuția)