Mecanismul de feedback va consta in completarea de catre pacienti a unui chestionar sau transmiterea de sesizari printr-un formular online. Apoi, opiniile si reclamatiile ar urma sa ajunga la Consiliul etic al unitatii sanitare in cauza, care le va analiza si va redacta concluzii.
Concret, in acest fel se doreste definirea mai clara a drepturilor si obligatiilor pe care le au pacientii, personalul medico-sanitar si personalul din administratia sistemului si gestionarea problemelor etice din domeniul sanatatii.
Totodata, se urmareste oferirea unui instrument pentru protejarea imaginii publice a personalului medico-sanitar si a unitatilor medicale fata de abuzuri si oferirea cadrului legislativ adecvat pentru diferentierea situatiilor de malpraxis de cele referitoare la nerespectarea normelor etice/deontologice in practica medicala.
Argumente PRO
1. Deja este in curs de implementare proiectul "Buna Guvernare prin Integritate si Responsabilitate in Sistemul de Sanatate Romanesc", care este finantat din fonduri europene, astfel ca Ministerul Sanatatii este obligat sa ia masurile necesare pentru a imbunatati serviciile din unitatile sanitare. In caz contrar, se pot da sanctiuni considerabile pentru cei responsabili.
2. Imaginea profesionistilor din sistemul de sanatate este destul de deteriorata din cauza fenomenului "atentiilor" pe care pacientii se simt datori sa le ofere pentru a fi tratati asa cum trebuie. Prin urmare, mecanismul de feedback al pacientului va ajuta la reducerea platilor informale si la cresterea increderii in personalul medico-sanitar.
Argumente CONTRA
1. In proiectul mecanismului de feedback nu sunt prevazute masuri concrete de sanctionare care ar trebui luate atunci cand se constata nereguli. Astfel, probabil ca opiniile si sesizarile pacientilor vor fi tratate cu o seriozitate minima si ca in final nu se vor lua masuri cu adevarat importante in vederea imbunatatirii serviciilor oferite in unitatile medicale.
2. Momentul ales pentru implementarea mecanismului de feedback este destul de prost. Mai intai, Guvernul ar trebui sa ia toate masurile necesare pentru ca medicii buni sa ramana in tara: salarii decente, sporuri adecvate si conditii de munca la standarde (cu adevarat) europene. Abia apoi un mecanism de feedback ar putea fi util in perfectionarea serviciilor oferite in spitale.
Voi ce credeti? Mecanismul de feedback al pacientului va ajuta sau nu la imbunatatirea serviciilor oferite in spitale?
Comentarii articol (19)