Mecanismul de feedback va consta in completarea de catre pacienti a unui chestionar sau transmiterea de sesizari printr-un formular online. Apoi, opiniile si reclamatiile ar urma sa ajunga la Consiliul etic al unitatii sanitare in cauza, care le va analiza si va redacta concluzii.
Concret, in acest fel se doreste definirea mai clara a drepturilor si obligatiilor pe care le au pacientii, personalul medico-sanitar si personalul din administratia sistemului si gestionarea problemelor etice din domeniul sanatatii.
Totodata, se urmareste oferirea unui instrument pentru protejarea imaginii publice a personalului medico-sanitar si a unitatilor medicale fata de abuzuri si oferirea cadrului legislativ adecvat pentru diferentierea situatiilor de malpraxis de cele referitoare la nerespectarea normelor etice/deontologice in practica medicala.
Argumente PRO
1. Deja este in curs de implementare proiectul "Buna Guvernare prin Integritate si Responsabilitate in Sistemul de Sanatate Romanesc", care este finantat din fonduri europene, astfel ca Ministerul Sanatatii este obligat sa ia masurile necesare pentru a imbunatati serviciile din unitatile sanitare. In caz contrar, se pot da sanctiuni considerabile pentru cei responsabili.
2. Imaginea profesionistilor din sistemul de sanatate este destul de deteriorata din cauza fenomenului "atentiilor" pe care pacientii se simt datori sa le ofere pentru a fi tratati asa cum trebuie. Prin urmare, mecanismul de feedback al pacientului va ajuta la reducerea platilor informale si la cresterea increderii in personalul medico-sanitar.
Argumente CONTRA
1. In proiectul mecanismului de feedback nu sunt prevazute masuri concrete de sanctionare care ar trebui luate atunci cand se constata nereguli. Astfel, probabil ca opiniile si sesizarile pacientilor vor fi tratate cu o seriozitate minima si ca in final nu se vor lua masuri cu adevarat importante in vederea imbunatatirii serviciilor oferite in unitatile medicale.
2. Momentul ales pentru implementarea mecanismului de feedback este destul de prost. Mai intai, Guvernul ar trebui sa ia toate masurile necesare pentru ca medicii buni sa ramana in tara: salarii decente, sporuri adecvate si conditii de munca la standarde (cu adevarat) europene. Abia apoi un mecanism de feedback ar putea fi util in perfectionarea serviciilor oferite in spitale.
Voi ce credeti? Mecanismul de feedback al pacientului va ajuta sau nu la imbunatatirea serviciilor oferite in spitale?
Comentarii articol (19)
De acord, ar putea apare câteva impresii anonime care să aparțină concurenței. Dar mai bine câteva de acest fel decât mulți pacienți distruși pe viață sau morți cu zile.
Atunci la medicii valoroși și omenoși vor fi mulți pacienți iar la alții nu.
Se știe, "FRICA PĂZEȘTE PEPENII". Dacă nu de frica unei posibile greșeli sau nu de frica a nu fi omenos va apărea FRICA DE LIPSĂ DE BANI !!!, iar medicii poate își vor schimba atitudinea și îmbunătăți cunoștințele.
Există așa ziși pacienți care provoacă la discuții de la om la om, pacient la pacient, apoi să vezi atenție din partea medicilor!
nici o sanasă dimpotriva iti faci singur necazuri daca ii reclami
singura care poate face ordine este DNA care sa trimita ofiteri sub acoperire in spitale si apoi sa faca dosare spagarilor pe care sa ii trimita la Rahova cu catuse la labe!
Nu cred ca spaga va dispare atata timp cat salariile medicilor sunt atat de mici.
In cursul celor 11 ani cat a fost tata bolnav, iar apoi sotul meu, nu am intalnit decat 2 medici care sa-mi refuze categoric o atentie ce am vrut sa le-o ofer, iar personalul mediu m-a secat !
Atata timp cat personalul din sistemul de sanatate nu este perfect constient de Juramantul lui Hipocrat, deci sa faca TOTUL pentru a salva viata unui om, orice feedback este frectie la picior de lemn. Ba te mai alegi si cu bila neagra, ce este transmisa cumva intre membrii !
E un inceput...