Calendarul si metodologia de inscriere a copiilor in invatamantul primar, pentru anul scolar 2015-2016, sunt incluse in Ordinul Ministerului Educatiei si Cercetarii Stiintifice nr. 3171/2015, care a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 103 din 9 februarie si a intrat in vigoare la aceeasi data.
In urma celor doua etape de inscriere in clasa pregatitoare, pentru anul scolar 2015-2016, MECS a inregistrat in total 177.331 de cereri valide, potrivit unui comunicat de presa recent. Dintre acestea, un numar de 169.129 de cereri (95,38%) au fost admise in prima etapa, iar 8.038 de cereri (4,53%) au fost admise in etapa a doua.
"Din totalul celor 169.129 de cereri validate in prima etapa, 145.325 de cereri au fost admise la scoala de circumscriptie, iar 23.804 cereri la alta scoala decat cea de circumscriptie. Precizam ca dupa a doua etapa de inscriere (24 martie - 3 aprilie) au fost introduse in baza de date 8.202 cereri valide, repartizate astfel: 7.449 (90,8%) de cereri cu o singura optiune, 376 (4,6%) de cereri cu doua optiuni si 377 (4,6%) de cereri cu trei optiuni. In final, au fost admise 8.038 (98,0%) de cereri, repartizate dupa cum urmeaza: 7.969 (99,1%) la prima optiune, 52 (0,6%) la a doua optiune si 17 (0,2%) la a treia optiune", scrie in anuntul publicat de minister.
Totusi, in urma celor doua etape de inscriere au ramas nesolutionate 772 de cereri. 164 au fost respinse din cauza ca nu aveau optiuni suficiente sau din cauza ca nu existau locuri libere in scolile vizate, iar 608 au fost respinse inca din prima etapa.
Conform metodologiei de inscriere, inspectoratele scolare se ocupa de centralizarea si solutionarea cererilor in perioada 14-17 aprilie, astfel ca pana maine copiii ramasi vor fi inscrisi in unitati de invatamant.
"In situatia in care mai exista copii care nu au fost inca inscrisi la nicio unitate de invatamant, inspectoratul scolar centralizeaza si solutioneaza cererile parintilor acestor copii. Comisia judeteana/a municipiului Bucuresti asigura cuprinderea in clasa pregatitoare a copiilor care nu au fost inca inscrisi la nicio unitate de invatamant, in conformitate cu prevederile prezentei metodologii, in functie de optiunile parintilor, de numarul de locuri disponibile si de criteriile de departajare anuntate conform prezentei metodologii. Pentru rezolvarea situatiilor mentionate (...), comisia judeteana/a municipiului Bucuresti utilizeaza locurile disponibile (...)", scrie in metodologie.
Astfel, locurile sunt ocupate in ordinea stabilita prin aplicarea criteriilor generale si specifice de departajare, dar, in situatii exceptionale, se poate decide repartizarea copiilor in clase cu depasirea numarului maxim de elevi stabilit prin lege.
"Comisia judeteana/a municipiului Bucuresti asigura informarea publicului interesat referitor la procedurile ce trebuie aplicate si la calendarul depunerii si solutionarii cererilor de inscriere ale parintilor (...). Comisiile/Comisia judetene/a municipiului Bucuresti rezolva, in a doua etapa de inscriere, precum si ulterior prevederilor Calendarului, orice alta situatie referitoare la inscrierea in invatamantul primar, avand in vedere, cu prioritate, interesul educational al copilului", mai prevede documentul.
In prima etapa, parintii au putut completa cererile de inscriere in perioada 23 februarie - 13 martie, iar in etapa a doua -- in perioada 24 martie - 3 aprilie. A doua etapa a fost organizata pentru copiii care n-au participat la prima etapa sau care n-au fost repartizati la finalul acesteia.
Validarea cererilor de inscriere a fost obligatorie si s-a putut face la secretariatul scolii la care parintii au vrut sa-si inscrie copiii. La scoala, la momentul completarii cererii sau la momentul validarii acesteia, parintii au avut nevoie de o copie a actului de identitate propriu si o copie a certificatului de nastere al copilului. Daca a fost cazul, parintii au avut nevoie si de o copie a documentului cu rezultatul pozitiv al evaluarii dezvoltarii psihosomatice a copilului.
Listele finale cu copiii inscrisi au fost afisate de inspectoratele scolare in data de 10 aprilie.
Important! Pana maine functioneaza un telverde prin intermediul caruia parintii pot sa obtina gratuit informatii referitoare la inscrierea copiilor in invatamantul primar. Numarul este 0 800 816 xyz (unde "xyz" este indicativul fiecarui judet). Datele de contact ale inspectoratelor scolare teritoriale pot fi gasite aici.
Comentarii articol (17)