De multe ori m-am intrebat cum de unii oameni reusesc sa isi imparta perfect timpul intr-o zi, pe cand altii mereu se plang ca au prea multe de facut, dar prea putin timp la dispozitie.
Reteta universala de time management pentru oricine si pentru orice problema nu exista. Punctul de plecare in incercarea de a utiliza timpul mai eficient este sa constientizam cum ne petrecem, de fapt, timpul. Unde se duc orele in realitate... nu unde credem ca se duc.
Si tu poti afla cum iti folosesti timpul daca esti in cautarea unor raspunsuri care sa te ajute sa il gestionezi mai bine. E nevoie de perseverenta si de o mica investitie de timp. Si folosesc cuvantul "investitie" in mod intentionat, pentru ca deseori participantii la cursul de Time Management ii spun "cheltuiala" sau timp pierdut.
Ca sa intelegi cum iti folosesti timpul, monitorizeaza-ti in scris activitatile timp de minimum doua saptamani. De ce in scris? Ca sa iti ramana o evidenta clara si exacta de unde sa poti trage niste concluzii relevante. De ce doua saptamani? Pentru ca activitatile sa aiba timp sa reapara, sa poti identifica posibile tipare legate de productivitate, de task-urile pe care ai tendinta sa le amani sau de pauze si intreruperi.
Ca format, poti folosi fie un tabel pe calculator, fie poti sa scrii de mana. Efortul va fi suficient de mare oricum, asa ca iti recomand sa alegi modalitatea care ti-e mai comoda.
Ca structura a tabelului, gandeste-te care sunt activitatile recurente, reprezentative pentru job-ul tau. Un format de baza ar putea fi: e-mail-uri, intalniri/sedinte programate, intalniri neprogramate, rapoarte, pauze, intreruperi, internet si social media.
Odata stabilite categoriile de activitati, incepe sa notezi timpul petrecut cu ele de fiecare data cand apar. La sfarsit de zi/saptamana, fa un total pentru fiecare coloana ca sa vezi cat timp ai alocat fiecarui tip de activitate. La ce concluzii ajungi?
Fii sincer cu tine. Nu faci tabelul pentru ochii altcuiva, ci pentru binele tau. E posibil sa nu iti placa ce vei descoperi. Intre cum credeai tu ca ti-ai consumat timpul, asa... in gand, si intre ce vei vedea scris negru pe alb pot exista diferente foarte mari.
Gandeste-te insa ca, oricat de incomod ar fi in cele din urma, vei avea niste indicii clare si pretioase despre cum ai putea face rost de timpul la care visai.
Succes!
Articol preluat de pe www.portalhr.ro. Puteti citi aici articolul original.
Comentarii articol (0)