Art. I. - Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.031/2014 privind emiterea certificatelor tehnice pentru vehiculele rutiere care efectueaza transport rutier international de marfuri in vederea acordarii si utilizarii autorizatiilor CEMT, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 491 din 2 iulie 2014, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 3, dupa prima liniuta se introduce o noua liniuta, cu urmatorul cuprins: „- certificat CEMT de conformitate cu cerintele tehnice si de siguranta pentru un autovehicul (autoutilitara) cu masa totala maxima autorizata (MTMA) mai mare de 3,5 tone si care nu depaseste 6 tone «EURO IV/4 sigur», «EURO V/5 sigur», «EEV sigur» sau «EURO VI/6 sigur»;”.
2. La articolul 3, dupa a doua liniuta se introduce o noua liniuta, cu urmatorul cuprins: „- certificat CEMT de conformitate cu cerintele tehnice de siguranta pentru o remorca/semiremorca cu masa totala maxima autorizata (MTMA) care nu depaseste 3,5 tone;”.
3. La articolul 4, dupa alineatul (4) se introduc patru noi alineate, alineatele (5)-(8), cu urmatorul cuprins: „(5) Certificatul CEMT de conformitate cu cerintele tehnice si de siguranta pentru un autovehicul (autoutilitara) cu masa totala maxima autorizata (MTMA) mai mare de 3,5 tone si care nu depaseste 6 tone «EURO IV/4 sigur», «EURO V/5 sigur», «EEV sigur» sau «EURO VI/6 sigur», al carui model este prevazut in anexa nr. 1e, este emis de catre R.A.R. numai in cazul in care el nu a fost emis de catre fabricantul autovehiculului sau reprezentantul autorizat al acestuia in Romania ori in cazul in care fabricantul nu are reprezentant autorizat in Romania si numai daca R.A.R. detine sau are acces la documentele tehnice necesare emiterii lui
(6) In cazul in care nu toate echipamentele autovehiculului sunt montate de fabricantul acestuia, certificatul mentionat la alin. (5) este emis de catre R.A.R., cu conditia prezentarii de catre detinatorul autovehiculului a acceptului fabricantului cu privire la modificarile constructive efectuate ulterior fabricarii autovehiculului, precum si a documentelor tehnice de omologare/certificare privitoare la aceste modificari
(7) Certificatul mentionat la alin. (5) va fi imprimat fata/verso pe hartie verde pal si completat in limba romana, fiind eliberat impreuna cu cel putin doua formulare necompletate ale acestuia traduse in limbile franceza, engleza sau germana si al caror model este prevazut in anexele nr. 1f-1h
(8) Certificatul mentionat la alin. (5) este emis o singura data pentru autovehicul si nu trebuie sa fie reinnoit decat daca datele de baza mentionate in certificat, pentru orice tip de emisie, se modifica.”
4. La articolul 5, dupa alineatul (3) se introduc trei noi alineate, alineatele (4)-(6), cu urmatorul cuprins: „(4) Certificatul CEMT de conformitate cu cerintele tehnice de siguranta pentru o remorca/semiremorca cu masa totala maxima autorizata (MTMA) care nu depaseste 3,5 tone, al carui model este prevazut in anexa nr. 2e, este emis de catre R.A.R. numai in cazul in care el nu a fost emis de catre fabricantul vehiculului sau reprezentantul autorizat al acestuia in Romania ori in cazul in care fabricantul nu are reprezentant autorizat in Romania si numai daca R.A.R. detine sau are acces la documentele tehnice necesare emiterii lui
(5) In cazul in care nu toate echipamentele vehiculului sunt montate de fabricantul acestuia, certificatul mentionat la alin. (4) este emis de catre R.A.R., cu conditia prezentarii de catre detinatorul vehiculului a acceptului fabricantului cu privire la modificarile constructive efectuate ulterior fabricarii vehiculului, precum si a documentelor tehnice de omologare/certificare privitoare la aceste modificari
(6) Certificatul mentionat la alin. (4) va fi imprimat pe hartie galben pal si completat in limba romana, fiind eliberat impreuna cu cel putin doua formulare necompletate ale acestuia traduse in limbile franceza, engleza sau germana si al caror model este prevazut in anexele nr. 2f-2h.”
5. La anexa nr. 1a (fata), la rubrica „PUTEREA MOTORULUI”, sintagma „Directiva 1999/99/EC” se inlocuieste cu sintagma „Directiva 1999/99/CE”.
6. La anexa nr. 1a (fata), la rubrica „CERINTE PRIVIND ZGOMOTUL SI EMISIILE POLUANTE”, in primul paragraf, sintagma „Directiva 1999/101/CEE” se inlocuieste cu sintagma „Directiva 1999/101/CE”.
7. La anexa nr. 1a (verso), rubrica „CERINTE PRIVIND SIGURANTA”, in al saselea paragraf, sintagma „Directiva 76/756/EEC” se inlocuieste cu sintagma „Directiva 76/756/CEE”.
8. La anexa nr. 1a (verso), rubrica „CERINTE PRIVIND SIGURANTA”, al saptelea si al optulea paragraf se modifica si vor avea urmatorul cuprins: „ EURO V sau EEV: Instalare dispozitive iluminare si semnalizare luminoasa, conform cu Regulamentul CEE - ONU R48.02 sau cu amendamentele ulterioare ori cu Directiva 76/756/CEE, modificata prin Directiva 97/28/CE, sau cu amendamentele ulterioare. EURO VI: Instalare dispozitive iluminare si semnalizare luminoasa, conform cu Regulamentul CEE - ONU R48.03 sau cu amendamentele ulterioare ori cu Directiva 76/756/CEE, modificata prin Directiva 2007/35/CE, sau cu amendamentele ulterioare.”
9. Dupa anexa nr. 1d se introduc 4 noi anexe, anexele nr. 1e—1h, avand cuprinsul prevazut in anexele nr. 1—4.
10. La anexa nr. 2d, titlul certificatului „Nachweis der Übereinstimmung eines Anhängers1 mit den technischen” va avea urmatorul cuprins: „Nachweis der Übereinstimmung eines Anhängers1 mit den technischen Sicherheitsanforderungen”.
11. Dupa anexa nr. 2d se introduc 4 noi anexe, anexele nr. 2e—2h, avand cuprinsul prevazut in anexele nr. 5—8.
Art. II. — Anexele nr. 1—8*) fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. III. — Regia Autonoma „Registrul Auto Roman” va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. IV. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare la data publicarii.
p. Ministrul transporturilor, Iulian-Ghiocel Matache, secretar de stat
Bucuresti, 25 martie 2015.
Nr. 497.
Comentarii articol (0)