Doar 81 dintre cei 733 de candidati inscrisi au fost admisi in urma desfasurarii concursului pentru ocuparea celor 159 de posturi vacante de la DGAF.
Fisierul cu rezultatele finale a fost publicat joi de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) si poate fi consultat aici (pdf). Acesta contine, de asemenea, si rezultatele obtinute de candidati la cele trei probe ale concursului: selectia dosarelor, proba scrisa si interviul.
Inscrierile s-au desfasurat intre 22 aprilie si 6 mai, iar rezultatele selectiei dosarelor au fost afisate pe 13 mai (cele ale contestatiilor, pe 15 mai).
Proba scrisa a avut loc in data de 23 mai, rezultatele acesteia fiind facute publice pe 25 mai (cele ale contestatiilor, pe 28 mai).
In fine, proba interviului a avut loc in perioada 2-5 iunie si rezultatele acesteia au fost publicate pe 8 iunie.
Nota: Pe parcursul anilor 2013 si 2014 au avut loc mai multe concursuri pentru inspectori antifrauda. Cel mai recent a avut loc la finele anului trecut.
Ce persoane se puteau inscrie in concurs
Conditiile generale pentru participarea la concurs sunt, potrivit Regulamentului aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 677/2013, cele prevazute in Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici. Astfel, au fost acceptati candidatii care:
- au cetatenie romana si domiciliul in Romania;
- cunosc limba romana (scris si vorbit);
- au cel putin 18 ani impliniti;
- au capacitate deplina de exercitiu;
- au o stare de sanatate corespunzatoare functiei publice pentru care candideaza, atestata pe baza de examen medical de specialitate;
- indeplinesc conditiile de studii prevazute de lege pentru functia publica;
- indeplinesc conditiile specifice pentru ocuparea functiei publice;
- n-au fost condamnati pentru savarsirea unei infractiuni contra umanitatii, contra statului sau contra autoritatii, de serviciu sau in legatura cu serviciul, care impiedica infaptuirea justitiei, de fals ori a unor fapte de coruptie sau a unei infractiuni savarsite cu intentie, care i-ar face incompatibili cu exercitarea functiei publice, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea;
- n-au fost destituiti dintr-o functie publica sau nu le-a incetat contractul individual de munca pentru motive disciplinare in ultimii sapte ani;
- n-au desfasurat activitate de politie politica.
In afara de conditiile generale, candidatii mai trebuiau sa aiba si vechime in specialitatea studiilor necesare exercitarii functiei publice, dupa cum urmeaza:
- pentru functia publica specifica de executie de inspector antifrauda clasa I gradul profesional superior: vechime de noua ani;
- pentru functia publica specifica de executie de inspector antifrauda clasa I gradul profesional principal: vechime de cinci ani;
- pentru functia publica specifica de executie de inspector antifrauda clasa I gradul profesional asistent: vechime de un an;
- pentru functia publica specifica de executie de inspector antifrauda clasa I gradul profesional debutant, vechimea nu-i necesara.
Pe deasupra, mai trebuiau indeplinite si conditiile specifice precizate in lista posturilor vacante (pdf).
Actele care trebuiau incluse in dosarul de concurs
Dosarul de concurs al candidatilor trebuia sa contina, conform anuntului publicat de ANAF, urmatoarele documente:
- cererea de inscriere (pdf);
- o copie a actului de identitate;
- copia certificatului de casatorie sau a altor acte (daca numele de pe actele de studii este diferit de cel de pe actul de identitate);
- copia diplomei de licenta sau echivalenta;
- copia carnetului de munca sau adeverinta doveditoare a vechimii (pdf) in specialitatea studiilor necesare exercitarii functiei publice, dupa caz;
- copia permisului de conducere, categoria B, dupa caz;
- cazierul judiciar;
- adeverinta care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare, eliberata cu cel mult trei luni anterior desfasurarii concursului de catre medicul de familie al candidatului sau de catre unitatile sanitare abilitate;
- o declaratie pe propria raspundere (pdf);
- CV-ul (pdf);
- avizul psihologic (pdf) referitor la evaluarea psihologica complexa si avizul psihologic (pdf) cu privire la aprecierea nivelului de integritate, eliberate cu cel mult trei luni anterior desfasurarii concursului. Lista furnizorilor de servicii psihologice autorizate poate fi gasita aici (pdf).
Documentele trebuiau sa fie incluse intr-un dosar cu sina cartonat, iar copiile actelor mentionate in lista de mai sus trebuiau sa fie ori legalizate, ori insotite de actele originale.