Doar 168 dintre cei 1150 de candidați înscriși au fost admiși în urma desfășurării concursului pentru ocuparea celor 271 de posturi vacante de la DGAF.
Fișierul cu rezultatele finale a fost publicat astăzi de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și poate fi consultat aici (pdf). Acesta conține, de asemenea, și rezultatele obținute de candidați la cele trei probe ale concursului: selecția dosarelor, proba scrisă și interviul.
624 de candidați au trecut de proba scrisă
La proba scrisă, care a avut loc pe 5 martie, la sediul Universității Politehnica din București, au fost înscriși 1049 de candidați, dintre care 624 au fost declarați admiși, 362 au fost respinși, iar 63 nu s-au prezentat, potrivit listei publicate de Fisc.
Candidaţii nemulţumiţi au putut formula contestaţii, în termen de două zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor, sub sancţiunea decăderii din acest drept. Găsiți lista cu rezultatele contestațiilor formulate la proba scrisă, aici.
De asemenea, potrivit unui comunicat al Fiscului, comitetul de organizare a concursului de ocupare a posturilor vacante pentru inspectori antifraudă a descoperit că două întrebări folosite în cadrul probei scrise nu au constituit „parte integrantă a bibliografiei publicate pe site-ul oficial al ANAF” . În consecință, toți candidații au primit „punctajul corespunzător unui răspuns corect la aceste întrebări, respectiv 2,5 puncte”; situația privind recorectarea lucrărilor scrise ale candidaților înscriși pentru Direcția Generală Antifraudă Fiscală-Direcția de Cooperare Interinstituțională și Direcțiile Regionale Antifraudă Fiscală-Compartimentele de Cooperare Interinstituțională poate fi consultată aici.
Proba scrisă a concursului pentru ocuparea acestor posturi a constat în rezolvarea unor teste-grilă. Potrivit unui comunicat publicat de ANAF, prin proba scrisă s-a urmărit testarea cunoștințelor teoretice necesare ocupării funcțiilor publice pentru care a fost organizat concursul.
La proba interviului au participat 612 candidați
Cea de-a treia probă a concursului, interviul, a avut loc în perioada 15 - 18 martie, la sediul Direcției Generale de Integritate din cadrul ANAF, din strada Splaiul Independenței, nr. 202A, etaj 6, sector 6, București.
Recent, Fiscul a făcut publică lista cu rezultatele probei de interviu. Astfel, dintr-un total de 627 de persoane, doar 179 au fost declarate admise, în timp ce 433 au fost respinse și 15 nu s-au prezentat.
Întrebări interzise la interviu
Potrivit instrucțiunilor publicate de Fisc, accesul candidaţilor în clădire şi, ulterior, în sălile în care se susţine interviul s-a făcut numai pe baza buletinului/cărţii de identitate sau, în lipsa acestuia, în baza paşaportului, aflate în termen de valabilitate, în ordinea de listele nominale.
Candidaţii nu au putut deţine asupra lor, pe durata susţinerii interviului, cărţi, caiete, dosare sau orice alte materiale de documentare şi nici echipamente electronice. De asemenea, a fost interzisă folosirea telefoanelor mobile şi a altor mijloace tehnice de comunicare sau înregistrare.
În cadrul probei de interviu au fost testate abilitățile impuse de funcție, precum și aptitudinile și cunoștințele profesionale.
Concret, în timpul interviului, membrii comisiei de examinare şi evaluare au adresat întrebări candidaţilor, pe baza planului de interviu afişat la locul de desfăşurare a probei înainte de susţinerea interviului de către primul candidat. Nu au fost adresate întrebări referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, starea materială sau familială, originea socială ori care puteau constitui discriminare pe criterii de sex.
Întrebările şi răspunsurile la interviu au fost consemnate în scris de către secretarul tehnic al comisiei de examinare şi evaluare şi semnate de membrii acestei comisii şi de candidat. În final, interviul a fost evaluat cu calificativul "admis" sau "respins".
La proba scrisă au participat 1.049 de candidați
Potrivit instituției, s-au înscris în total 1.150 de candidați, iar după selecția dosarelor au mai rămas înscrise 1.049 de persoane, potrivit listei de pe site-ul ANAF.
Bibliografia pentru concursul organizat în vederea ocupării funcțiilor publice specifice vacante de execuție de inspector antifraudă din cadrul ANAF - DGAF poate fi consultată AICI, iar bibliografia pentru concursul organizat la nivelul structurilor Direcția de cooperare interinstituțională - structura centrală și Compartimente cooperare interinstituțională din cadrul Direcțiilor regionale antifraudă fiscală se găsește AICI.
Ce persoane s-au putut înscrie în concurs
Condițiile pentru participarea la concurs sunt, potrivit Regulamentului aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 677/2013, cele prevăzute în Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici. Astfel, au fost acceptați candidații care:
- au cetățenia română și domiciliul în România;
- cunosc limba română, scris și vorbit;
- au cel puțin 18 ani împliniți;
- au o capacitate deplină de exercițiu;
- au o stare de sănătate corespunzătoare funcției publice pentru care candidează, atestată pe bază de examen medical de specialitate;
- îndeplinesc condițiile de studii prevăzute de lege pentru funcția publică;
- îndeplinesc condițiile specifice pentru ocuparea funcției publice;
- nu au fost condamnați pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
- nu au fost destituiți dintr-o funcție publică sau nu le-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
- nu au desfășurat activitate de poliție politică.
În afară de condițiile generale, candidații mai trebuiau să aibă și vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice, după cum urmează:
- pentru funcția publică specifică de execuție de inspector antifraudă clasa I gradul profesional superior – vechime de nouă ani;
- pentru funcția publică specifică de execuție de inspector antifraudă clasa I gradul profesional principal – vechime de cinci ani;
- pentru funcția publică specifică de execuție de inspector antifraudă clasa I gradul profesional asistent – vechime de un an;
- pentru funcția publică specifică de execuție de inspector antifraudă clasa I gradul profesional debutant – vechimea nu este necesară.
De asemenea, mai trebuiau să fie îndeplinite și condițiile specifice precizate în listele posturilor vacante (pdf 1 și pdf 2).