In mod traditional, specialistii in resurse umane din Romania se ocupau in principal de aspecte privind recrutarea si administrarea de personal. In prezent insa, in conditiile in care ei trebuie sa tina cont si de implicatiile fiscale in munca lor, colaborarea cu departamentul de taxe al companiei sau cu un consultat extern devine o necesitate, pentru buna si completa gestionare a personalului detasat. Iar acest lucru presupune numeroase detalii, de la pregatirea unui pachet salarial pe perioada detasarii pentru angajatii proprii, pana la aspectele practice de avut in vedere la primirea ca si companie-gazda a unei persoane detasate din strainatate.
“Experiența ultimilor ani a aratat ca « detasarea transnationala » este un concept viu, ce trebuie sa se adapteze continuu atat nevoilor de business, cat si repetatelor modificari ale prevederilor legale aplicabile la nivel national, al UE sau chiar in context international. Este nevoie sa aducem « la viata » concepte tehnice fiscale aplicabile in cazul detasarilor, dar si sa atragem atentia asupra variatelor interpretari si perspective pe care le pot avea diversele autoritati romane implicate in acest proces”, a menționat Claudia Sofianu, liderul diviziei de Impozit pe Venit si Contribuții Sociale din cadrul EY Romania.
Aceste aspecte au fost analizate de Claudia Sofianu, Corina Mindoiu si Dorina Marcu – specialistii EY Romania din cadrul diviziei de Impozit pe Venit si Contributii Sociale a departamentului de Asistenta fiscala in cadrul seminarului “Detasari internationale”, organizat de EY pe 28 aprilie la Bucuresti. Treizeci de directori, manageri si specialisti in resurse umane din companii romanesti si multinationale au participat la dezbateri, pentru a identifica pasii de urmat pentru respectarea legislatiei in vigoare si pentru planificarea eficienta a detasarilor in context local si european.
“In contextul economic actual este important ca specialistii de resurse umane sa planifice detasarile transnationale, astfel incat sa respecte prevederile fiscale nationale, dar si sa ia in considerare cerintele internationale. Acestia au nevoie sa cunoasca foarte bine implicatiile politicilor de mobilitate existente la nivel de organizatie, dar si diversele aspecte practice pentru ca o detasare sa se finalizeze cu un angajat motivat si un angajator ce si-a indeplinit astfel obiectivele de business”, precizeaza Corina Mindoiu, Senior Manager EY Romania.
Comentarii articol (0)