Art. I. - Regulamentul de ordine interioara al parchetelor, aprobat prin Ordinul ministrului justitiei nr. 2.632/C/2014, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 623 si 623 bis din 26 august 2014, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 7 punctul A, dupa litera h) se introduce o noua litera, litera h1), cu urmatorul cuprins: „h1) specialist;”.
2. Articolul 17 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 17. Structura Sectiei de urmarire penala si criminalistica In cadrul Sectiei de urmarire penala si criminalistica functioneaza:
A. Serviciul de urmarire penala:
a) Biroul de urmarire penala;
b) Biroul de criminalistica;
B. Serviciul pentru coordonarea activitatii Ministerului Public in domeniul drepturilor de proprietate intelectuala.”
3. Articolul 22 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 22. Atributii si conducere (1) Procurorii din cadrul Serviciului pentru coordonarea activitatii Ministerului Public in domeniul drepturilor de proprietate intelectuala au urmatoarele atributii:
A. Atributii de combatere a infractiunilor in domeniul drepturilor de proprietate intelectuala:
a) efectueaza urmarirea penala in cauzele penale avand ca obiect infractiuni vizand drepturile de proprietate intelectuala savarsite de persoanele a caror calitate atrage competenta Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, precum si in alte cauze penale, potrivit competentei stabilite de lege;
b) efectueaza urmarirea penala in cauzele penale cu acelasi obiect, preluate de la alte parchete, in conditiile prevazute de lege;
c) exercita atributiile prevazute in art. 20 alin. (1) lit. c) si d) in cauzele de competenta proprie;
d) monitorizeaza cauzele penale initiate prin actiuni comune cu alte institutii, pe baza informarilor periodice transmise de procurorii anume desemnati de la parchetele din teritoriu, cu privire la masurile dispuse si la stadiul solutionarii acestora;
e) evalueaza activitatea in domeniul drepturilor de proprietate intelectuala;
f) exercita orice alte atributii prevazute de lege si regulamente sau stabilite prin dispozitia procurorului ierarhic superior.
B. Atributii de coordonare a activitatii in domeniul drepturilor de proprietate intelectuala:
a) asigura coordonarea activitatii institutiilor competente in protectia drepturilor de proprietate intelectuala pentru eficientizarea combaterii criminalitatii in domeniu;
b) examineaza solutiile dispuse de parchete in cauzele penale avand ca obiect incalcarea drepturilor de proprietate intelectuala, in vederea uniformizarii practicii judiciare;
c) coordoneaza activitatea de specializare a procurorilor desemnati cu solutionarea cauzelor penale avand ca obiect protectia drepturilor de proprietate intelectuala;
d) elaboreaza buletinul jurisprudentei in domeniu;
e) intocmesc evaluarea anuala si semestriala a starii infractionale in domeniul protectiei drepturilor de proprietate intelectuala;
f) elaboreaza metodologii privind tehnicile si metodele specifice de investigare a infractiunilor in acest domeniu;
g) asigura difuzarea catre parchete a materialelor elaborate;
h) participa la intocmirea si dezbaterea proiectelor de modificare a actelor normative in domeniul drepturilor de proprietate intelectuala;
i) formuleaza propuneri catre conducerea Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie in vederea eficientizarii aplicarii legislatiei in domeniu;
j) exercita orice alte atributii prevazute de lege si regulamente sau stabilite prin dispozitia procurorului ierarhic superior
(2) Serviciul pentru coordonarea activitatii Ministerului Public in domeniul drepturilor de proprietate intelectuala este condus de un procuror sef serviciu.”
4. Articolele 23 si 24 se abroga.
5. Articolul 33 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 33. Structura Sectiei de resurse umane si documentare In cadrul Sectiei de resurse umane si documentare functioneaza:
A. Serviciul de documentare si statistica judiciara;
B. Serviciul de organizare si resurse umane;
C. Serviciul de registratura generala, grefa, arhiva si relatii cu publicul.”
6. La articolul 34, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „(5) Procurorul sef serviciu exercita in mod corespunzator atributiile prevazute la art. 18 alin. (5).”
7. Articolul 35 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 35. Atributii si conducere (1) Procurorii din cadrul Serviciului de documentare si statistica judiciara au urmatoarele atributii:
A. Atributii de documentare:
a) studiaza modul de aplicare a legii in domeniile de competenta structurilor de parchet din cadrul Ministerului Public, identifica situatiile de aplicare gresita sau neunitara a unor dispozitii legale, elaboreaza note de studiu cu privire la problemele de drept controversate si formuleaza propuneri de solutionare a acestora, pe care le prezinta conducerii sectiei si a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
b) elaboreaza lucrari cu caracter teoretic si practic si acorda sprijinul stiintific necesar directiilor, sectiilor, serviciilor si birourilor din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, precum si parchetelor din subordinea acestuia;
c) editeaza trimestrial revista «Pro Lege» si asigura difuzarea acesteia la toate parchetele si institutiile interesate, din tara si din strainatate;
d) colaboreaza cu Serviciul de cooperare judiciara internationala, relatii internationale si programe pentru cunoasterea legislatiei si a sistemelor judiciare ale altor tari, in special ale celor din Uniunea Europeana, si intocmeste lucrari de sinteza privind rolul, atributiile si perspectivele Ministerului Public in contextul european;
e) elaboreaza proiectul Regulamentului de ordine interioara al parchetelor si propun, cand este cazul, modificarea si completarea acestuia, potrivit normelor de tehnica legislativa;
f) elaboreaza proiectele ordinelor cu caracter normativ ale procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si ale altor acte normative si propun, cand este cazul, modificarea, completarea si abrogarea acestora, potrivit normelor de tehnica legislativa;
g) tin evidenta ordinelor cu caracter normativ ale procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si le comunica Consiliului Superior al Magistraturii;
h) elaboreaza observatii si propuneri la proiectele de legi si alte acte normative in legatura cu activitatea Ministerului Public;
i) propun procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie criteriile care trebuie sa stea la baza constituirii sistemului informational din cadrul Ministerului Public si masuri pentru actualizarea acestuia, atunci cand se impune;
j) coordoneaza activitatea de documentare juridica la nivelul Ministerului Public;
k) studiaza cauzele care genereaza sau favorizeaza criminalitatea si prezinta conducerii Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie propuneri in vederea eliminarii acestora, precum si pentru modificarea legislatiei in domeniu;
l) intocmesc anual analiza principalilor indicatori de calitate ai activitatii Ministerului Public, pe baza informarilor primite de la structura competenta din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si de la parchetele de pe langa curtile de apel;
m) asigura difuzarea catre toate structurile de parchet a materialelor realizate in indeplinirea activitatilor prevazute in aceasta sectiune, inclusiv publicarea pe site-ul Ministerului Public;
n) asigura publicarea pe site-ul Ministerului Public a materialelor de interes pentru activitatea parchetelor realizate si de alte structuri ale Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
o) indeplinesc orice alte atributii prevazute in legi speciale sau stabilite prin dispozitia procurorului ierarhic superior.
B. Atributii de statistica judiciara:
a) centralizeaza, prelucreaza si arhiveaza informatiile si datele statistice privind activitatea parchetelor;
b) stabileste, in colaborare cu alte structuri din cadrul Ministerului Public, Ministerului Justitiei si Consiliului Superior al Magistraturii, indicatorii statistici privind activitatea parchetelor si nomenclatorul de infractiuni, elaboreaza proiectul formularelor statistice privind activitatea parchetelor si pe cel al ghidului de completare a formularelor statistice, pe care le supune spre aprobare Consiliului Superior al Magistraturii;
c) indruma activitatea de statistica judiciara a parchetelor din cadrul Ministerului Public;
d) asigura documentarea si instruirea personalului Ministerului Public in domeniul statisticii judiciare;
e) furnizeaza datele statistice si materialele de specialitate solicitate de structurile din cadrul Ministerului Public, Ministerului Justitiei si Consiliului Superior al Magistraturii;
f) furnizeaza date statistice Institutului National de Statistica, autoritatilor si institutiilor publice nationale ori altor organisme interne si internationale interesate;
g) furnizeaza rapoarte statistice pentru intocmirea proiectului Raportului anual de activitate al Ministerului Public;
h) intocmeste semestrial si anual Analiza indicatorilor statistici privind activitatea Ministerului Public, documentarul indicatorilor statistici ai activitatii Ministerului Public si documentarul starii infractionale;
i) exercita orice alte atributii prevazute de lege si regulamente sau stabilite prin dispozitia procurorului ierarhic superior
(2) Serviciul de documentare si statistica judiciara este condus de un procuror sef serviciu
(3) In cadrul Serviciului de documentare si statistica judiciara functioneaza biblioteca. Personalul din cadrul bibliotecii organizeaza si gestioneaza fondul documentar al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, potrivit dispozitiilor Legii bibliotecilor nr. 334/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale regulamentului propriu, aprobat prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie
(4) Personalul din cadrul bibliotecii se subordoneaza procurorului sef al Serviciului de documentare si statistica judiciara.”
8. Articolele 36-38 se abroga.
9. Articolul 48 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 48. Atributiile si conducerea Serviciului de cooperare judiciara internationala, relatii internationale si programe (1) Serviciul de cooperare judiciara internationala, relatii internationale si programe functioneaza in subordinea directa a procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si indeplineste activitatile legate de relatiile externe ale Ministerului Public, precum si activitatea de protocol
(2) Procurorii din cadrul Serviciului de cooperare judiciara internationala, relatii internationale si programe au urmatoarele atributii:
A. Atributii in domeniul cooperarii judiciare internationale:
a) controleaza si coordoneaza efectuarea lucrarilor si indeplinirea obligatiilor ce revin Ministerului Public in domeniul cooperarii judiciare internationale, potrivit legii si conventiilor internationale la care tara noastra este parte;
b) indeplinesc rolul de autoritate centrala in domeniul cooperarii judiciare internationale in materie penala, in conditiile legii si ale normelor de drept international;
c) asista parchetele competente, atunci cand este cazul, la formularea si solutionarea cererilor de cooperare judiciara internationala in materie penala din faza de urmarire penala si sprijina, in masura posibilitatilor, contactul direct dintre acestea si autoritatile solicitate;
d) asigura schimbul de date si informatii si urmaresc respectarea procedurilor de lucru cu ofiterii si magistratii de legatura straini acreditati in Romania sau ai Romaniei acreditati in strainatate, implicati in executarea si solutionarea unor cereri de cooperare judiciara internationala;
e) asigura cooperarea cu misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei, precum si cu misiunile diplomatice si oficiile consulare straine acreditate in Romania, in realizarea atributiilor parchetelor din cadrul Ministerului Public referitoare la activitatea de urmarire penala sau solutionarea unor cereri de cooperare judiciara internationala;
f) faciliteaza cooperarea judiciara in materie penala in faza de urmarire penala;
g) asigura indeplinirea atributiilor Retelei judiciare romane si Retelei judiciare europene, precum si ale altor retele internationale cu competente in domeniul cooperarii judiciare internationale, prin procurorii desemnati sa faca parte din aceste structuri;
h) exercita orice alte atributii prevazute de lege si regulamente sau stabilite prin dispozitia procurorului ierarhic superior.
B. Atributii in domeniul relatiilor internationale si programelor:
a) intocmesc si supun spre aprobare programul de cooperare dintre Ministerul Public si institutii similare din strainatate sau organisme internationale;
b) pregatesc, in vederea negocierii si semnarii, proiectele protocoalelor si programelor de asistenta privind cooperarea dintre Ministerul Public si institutii similare din strainatate sau organisme internationale;
c) urmaresc modul de realizare si aplicare a acordurilor, protocoalelor si programelor de asistenta in vigoare;
d) asigura redactarea lucrarilor care vizeaza cooperarea Ministerului Public cu institutii si organisme internationale, pregatesc si furnizeaza informatiile solicitate de acestea, altele decat cele care fac obiectul unor cereri de cooperare judiciara internationala;
e) tin evidenta procurorilor care cunosc limbi straine;
f) tin evidenta procurorilor care au urmat cursuri de pregatire profesionala in materia cooperarii judiciare internationale in tara sau in strainatate si a celor care au participat la congrese, conferinte, seminare, cursuri, simpozioane, comisii internationale, grupuri de lucru sau alte manifestari stiintifice cu caracter international;
g) tin evidenta procurorilor care indeplinesc rol de puncte de contact in retelele de drept penal nationale si internationale, puncte focale nationale sau internationale;
h) indeplinesc atributii de lider de proiect in programele cu finantare externa nerambursabila;
i) asigura participarea reprezentantilor Ministerului Public la diferite evenimente cu caracter international si urmaresc intocmirea de rapoarte si informari in legatura cu problemele abordate in cadrul acestora;
j) retin cele mai importante probleme, aspecte si concluzii desprinse din vizitele in strainatate ale reprezentantilor Ministerului Public si propun masuri pentru valorificarea lor in activitatea practica si in revistele de specialitate juridica editate de Ministerul Public si alte institutii publice;
k) intocmesc periodic informari si studii in legatura cu reglementarile din legislatia statelor europene si a altor state si fac propuneri in vederea armonizarii legislatiei interne cu reglementarile internationale;
l) efectueaza traducerea unor materiale prin traducatorii angajati de care dispune serviciul;
m) organizeaza activitatea de primire in audienta de catre conducerea Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie a unor delegatii straine; asigura corespondenta oficiala cu acestea si pregatesc materialele cuprinzand informatiile necesare;
n) raspund de organizarea unor conferinte, seminare, simpozioane si alte asemenea manifestari cu caracter international ce se desfasoara in Romania si care intereseaza Ministerul Public;
o) exercita orice alte atributii prevazute de lege si regulamente sau stabilite prin dispozitia procurorului ierarhic superior.
C. Atributii in domeniul protocolului:
a) asigura primirea de catre conducerea Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie a delegatiilor straine care viziteaza Romania, la invitatia Ministerului Public sau a altor institutii, si iau masurile necesare pentru asigurarea traducerii convorbirilor;
b) organizeaza protocolul delegatiilor straine aflate in Romania la invitatia Ministerului Public;
c) asigura formalitatile necesare deplasarilor in misiuni oficiale ale reprezentantilor Ministerului Public;
d) tin legatura cu alte institutii si autoritati publice in domeniul comun de activitate, privind asigurarea protocolului la primirea si plecarea delegatiilor straine, precum si a delegatiilor Ministerului Public;
e) asigura rezervarile si organizarea meselor, a transportului si a cazarii delegatiilor straine aflate in Romania la invitatia Ministerului Public, precum si organizarea unor mese oficiale din dispozitia conducerii Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, ca urmare a solicitarii altor institutii sau autoritati publice;
f) asigura organizarea si buna desfasurare a seminarelor, simpozioanelor, congreselor si a altor activitati la care participa conducerea si personalul din cadrul Ministerului Public, inclusiv rezervarile si cazarea;
g) intocmesc actele necesare privind efectuarea si achizitionarea produselor necesare desfasurarii activitatii de protocol;
h) achizitioneaza produsele si asigura protocolul pentru conducerea Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, precum si pentru actiunile desfasurate cu diferite ocazii;
i) intocmesc note de fundamentare si fac propuneri privind cuprinderea in proiectul de buget a cheltuielilor aferente actiunilor pe care le coordoneaza;
j) intocmesc notele de fundamentare si colaboreaza cu Biroul de achizitii publice pentru elaborarea Programului anual al achizitiilor publice de bunuri si servicii pentru actiunile desfasurate la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
k) intocmesc documentele prevazute de lege privind angajamentele legale, propunerile de angajare a cheltuielilor, angajamentele bugetare si ordonantarile de plata pentru achizitiile publice pe care le efectueaza;
l) exercita orice alte atributii prevazute de lege si regulamente sau stabilite prin dispozitia procurorului ierarhic superior
(3) Serviciul de cooperare judiciara internationala, relatii internationale si programe este condus de un procuror sef serviciu, care exercita urmatoarele atributii:
a) organizeaza, coordoneaza, controleaza si raspunde de activitatea personalului din cadrul serviciului;
b) repartizeaza lucrarile spre solutionare personalului din subordine potrivit dispozitiilor art. 18 alin. (3) lit. b), care se aplica in mod corespunzator;
c) asigura obtinerea operativa a informatiilor necesare procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie in indeplinirea functiei sale de reprezentant al Ministerului Public in relatiile cu autoritatile publice sau cu persoanele juridice si fizice din strainatate;
d) participa la elaborarea si solutionarea lucrarilor complexe sau de importanta deosebita, date in competenta serviciului;
e) exercita orice alte atributii prevazute de lege si regulamente, aflate in competenta sa ori stabilite de conducerea Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.”
10. Articolele 49-52 se abroga.
11. Titlul capitolului X se modifica si va avea urmatorul cuprins: „CAPITOLUL X Biroul de informare si relatii publice”
12. Articolul 59 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 59. Atributii si conducere (1) Biroul de informare si relatii publice este subordonat direct procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie
(2) Personalul din cadrul Biroului de informare si relatii publice are urmatoarele atributii:
a) indeplineste, potrivit legii, activitatile de informare publica;
b) intocmeste si actualizeaza anual Buletinul informativ privind liberul acces la informatiile publice, potrivit legii;
c) realizeaza informarea publicului asupra activitatii Ministerului Public, inclusiv publicarea pe site a acestor informatii, si raspunde presei in numele institutiei, prin unul sau mai multi purtatori de cuvant;
d) transmite comunicate si buletine de presa, organizeaza conferinte de presa si interviuri si asigura reprezentarea Ministerului Public la manifestari care privesc activitatea parchetelor;
e) prezinta procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie cererile de interviuri ale reprezentantilor mass-mediei si propune locul si conditiile in care vor fi acordate;
f) realizeaza informarea si documentarea cu privire la activitatea de urmarire penala din care ar putea rezulta date si informatii de interes public;
g) intocmeste proiectele comunicatelor de presa, iar dupa aprobarea lor de catre procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, le difuzeaza operativ mass-mediei;
h) monitorizeaza articolele din presa centrala si, cu sprijinul structurilor teritoriale, pe cele din presa locala, cu privire la reflectarea activitatii Ministerului Public, si intocmeste zilnic o nota in acest sens;
i) colaboreaza cu directiile, sectiile si celelalte compartimente din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie privind formularea de raspunsuri la subiectele sau activitatile care pot genera interes din partea opiniei publice, in domeniul de activitate al acestora, in conformitate cu prevederile legale in vigoare, acestea fiind obligate sa asigure datele si informatiile solicitate, potrivit art. 22 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 123/2002;
j) indeplineste orice alte atributii stabilite de procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie
(3) Biroul de informare si relatii publice poate fi condus de un procuror desemnat de procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie ori de un absolvent al unei facultati de jurnalistica sau specialist in comunicare, numit prin concurs sau examen, care exercita in mod corespunzator atributiile prevazute la art. 18 alin. (5) din prezentul regulament. Conducatorul biroului indeplineste si functia de purtator de cuvant.”
13. Articolul 62 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 62. Structura Departamentului economico-financiar si administrativ In cadrul Departamentului economico-financiar si administrativ functioneaza:
A. Serviciul financiar, salarizare, contabilitate si angajamente bugetare:
a) Biroul de contabilitate si angajamente bugetare;
B. Serviciul buget si control financiar preventiv propriu;
C. Serviciul de investitii si achizitii publice:
a) Biroul de achizitii publice;
D. Serviciul administrativ, intretinere-deservire si transport:
a) Biroul administrativ si intretinere-deservire;
b) Compartimentul transporturi si intretinere parc auto;
E. Compartimentul intern de prevenire si protectie”.
14. Articolul 64 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 64. Atributii si conducere (1) Personalul Serviciului financiar, salarizare, contabilitate si angajamente bugetare are urmatoarele atributii:
A. Atributii referitoare la operatiunile de trezorerie si casierie:
a) urmareste, efectueaza si raspunde de executia platilor, incasarilor si decontarilor de orice fel din fondurile bugetare ori extrabugetare;
b) intocmeste documentele de plata pentru operatiunile financiare, potrivit reglementarilor legale in vigoare, si vireaza sumele cuvenite;
c) verifica operatiunile consemnate de Trezoreria Statului in extrasele de cont;
d) efectueaza plata drepturilor banesti ale salariatilor si raspunde pentru corecta intocmire a formelor de plata;
e) verifica si preda zilnic, pentru inregistrare in contabilitate, documentele care stau la baza operatiunilor de incasare si plati cuprinse in registrul de casa;
f) urmareste corectitudinea incasarilor si a efectuarii decontarilor cu alti ordonatori de credite si cu persoanele fizice si juridice;
g) intocmeste si tine evidenta documentelor de incasari si plati prin casierie, precum si a celorlalte valori banesti;
h) intocmeste situatia incasarilor din extrasele conturilor de trezorerie si din registrul de casa;
i) asigura fondurile necesare pentru deplasarile in tara ale salariatilor, tine evidenta avansurilor acordate si verifica deconturile, stabilind diferentele de plata/incasare;
j) asigura fondurile necesare pentru deplasarile in strainatate ale salariatilor, tine evidenta avansurilor acordate si verifica deconturile, stabilind diferentele de plata/incasare;
k) asigura fondurile necesare de cofinantare nationala pentru activitatile desfasurate in cadrul proiectelor cu finantare externa nerambursabila;
l) asigura programarea platilor la Trezoreria Statului, conform prevederilor legale;
m) incaseaza si vireaza la bugetul statului sumele provenite din vanzarea, inchirierea, concesionarea bunurilor sau inchirierea spatiilor;
n) verifica documentele justificative in baza carora se efectueaza platile din fondurile externe nerambursabile si intocmeste documentele de plata;
o) organizeaza activitatea casieriei, in conformitate cu prevederile legale.
B. Atributii privind obligatiile fiscale:
a) raspunde de indeplinirea obligatiilor fiscale referitoare la taxe si impozite si de contributia la fondurile speciale;
b) intocmeste si depune lunar declaratiile privind indeplinirea obligatiilor de natura fiscala, potrivit legii, si raspunde pentru intocmirea corecta a acestora.
C. Atributii privind relatia cu salariatii:
a) calculeaza drepturile banesti cuvenite salariatilor;
b) intocmeste documentele pentru plata drepturilor salariale si a altor drepturi banesti care decurg din raporturile de munca, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
c) intocmeste si depune lunar declaratiile nominale privind contributiile de asigurari sociale, la fondul de sanatate, somaj si la bugetul de stat;
d) elibereaza adeverintele solicitate de salariati;
e) raspunde, din punct de vedere salarial, de aplicarea ordinelor procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie privind incadrarea, promovarea, sanctionarea si eliberarea din functie/desfacerea contractelor de munca;
f) executa deciziile de retinere sau imputare avizate de biroul juridic, privind recuperarea pagubelor cauzate de salariati;
g) stabileste si efectueaza varsamintele la bugetul statului, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor sociale de sanatate, in termenele prevazute de lege;
h) intocmeste darile de seama statistice lunare si periodice privind indicatorii de munca si de salarii, asigurand transmiterea acestora catre Institutul National de Statistica;
i) urmareste angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor de personal, conform Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
j) elaboreaza puncte de vedere la cererile, sesizarile si memoriile primite din partea personalului Ministerului Public privind problematica pe linie de salarizare si alte drepturi ale acestuia, potrivit legii.
D. Atributii privind planificarea, formarea, administrarea, angajarea si utilizarea fondurilor alocate Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie:
a) fundamenteaza si intocmeste proiectul de buget de venituri si cheltuieli, inclusiv proiectul de buget rectificat, conform dispozitiilor Legii nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si altor reglementari in domeniul fiscal-bugetar;
b) repartizeaza pe trimestre bugetul aprobat, potrivit legii;
c) intocmeste necesarul de credite centralizat si urmareste atat incadrarea platilor in limita creditelor bugetare deschise, cat si disponibilul existent in conturile institutiei si face propuneri de retragere, cand este cazul;
d) analizeaza situatia utilizarii creditelor bugetare aprobate si face propuneri de redistribuire, virari de credite sau anulare, in conditiile legii;
e) intocmeste note, situatii si analize privind finantarea cheltuielilor aprobate prin bugetul institutiei, inclusiv a activitatilor cuprinse in programele si proiectele cu finantare externa nerambursabila;
f) evidentiaza si utilizeaza veniturile obtinute conform normelor legale in vigoare;
g) intocmeste documentele prevazute de lege privind propunerile de angajare a cheltuielilor, angajamentele bugetare si ordonantarile de plata, potrivit competentelor sale si reglementarilor din actele de decizie interna, aprobate de conducerea institutiei;
h) efectueaza plati din creditele bugetare, numai dupa ce cheltuielile au fost angajate, lichidate si ordonantate de ordonatorul de credite;
i) primeste si analizeaza corespondenta referitoare la domeniul de activitate;
j) asigura aplicarea legislatiei in domeniu si aduce la cunostinta conducerii aparitia unor situatii financiare neprevazute;
k) exercita orice alte atributii prevazute de lege si regulamente sau stabilite prin dispozitia procurorului ierarhic superior
(2) Serviciul financiar, salarizare, contabilitate si angajamente bugetare este condus de un sef serviciu.”
15. Dupa articolul 64 se introduce un nou articol, articolul 641, cu urmatorul cuprins: „Art. 641. Biroul de contabilitate si angajamente bugetare (1) Biroul de contabilitate si angajamente bugetare functioneaza in cadrul Serviciului financiar, salarizare, contabilitate si angajamente bugetare
(2) Personalul din cadrul Biroului de contabilitate si angajamente bugetare are urmatoarele atributii:
A. Atributii referitoare la inregistrarile in contabilitate si evidenta angajamentelor bugetare:
a) asigura aplicarea prevederilor legale cu privire la organizarea si conducerea contabilitatii si urmareste reflectarea in evidenta contabila a intregului proces al executarii bugetului de venituri si cheltuieli, inregistrand cronologic si sistematic toate operatiunile privind patrimoniul institutiei;
b) inregistreaza cronologic in contabilitate operatiunile patrimoniale, cu respectarea succesiunii documentelor justificative, dupa data de intocmire sau intrare in institutie, si sistematic in conturile sintetice si analitice, cu ajutorul Registrului jurnal;
c) intocmeste documentele si efectueaza contabilizarea salariilor si a decontarilor cu personalul, precum si a celor privind asigurarile de sanatate;
d) intocmeste registrele contabile obligatorii prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv: Registru jurnal, Registrul inventar, Cartea mare;
e) intocmeste evidenta contabila a activelor si stocurilor;
f) asigura evidenta contabila a creantelor;
g) asigura evidenta contabila a imobilizarilor necorporale, imobilizarilor corporale, imobilizarilor in curs si a imobilizarilor financiare;
h) asigura evidenta contabila a furnizorilor;
i) asigura evidenta contabila a datoriilor catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si conturi asimilate;
j) asigura evidenta contabila a conturilor de trezorerie;
k) asigura evidenta contabila a fondurilor externe nerambursabile;
l) asigura evidenta contabila a fondurilor cu destinatie speciala;
m) asigura evidenta contabila a cheltuielilor;
n) asigura evidenta contabila a finantarilor si a veniturilor;
o) asigura evidenta rezultatului patrimonial;
p) asigura evidenta contabila a conturilor in afara bilantului;
q) tine evidenta propunerilor de angajare a cheltuielilor, angajamentelor bugetare, precum si a ordonantarilor de plata emise de toate compartimentele din cadrul institutiei.
B. Atributii referitoare la inventarierea patrimoniului:
a) raspunde de organizarea si efectuarea inventarierii patrimoniului Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, asigurand inregistrarea in Registrul inventar a elementelor acestuia, potrivit normelor legale, precum si valorificarea rezultatelor inventarierii;
b) inventariaza bunurile apartinand altor persoane fizice sau juridice, aflate temporar in incinta, spre pastrare sau in alte scopuri;
c) inregistreaza in contabilitate diferentele dintre soldurile scriptice corespunzatoare bunurilor respective si stocurile constatate cu ocazia inventarierii, potrivit legii;
d) verifica in fapt bunurile care sunt inventariate conform lit.a).
C. Atributii privind evidenta patrimoniului, inventarierea si evaluarea elementelor patrimoniale:
a) evalueaza la valoarea contabila bunurile, potrivit legii;
b) intocmeste situatia bunurilor depreciate si fara miscare si inainteaza propuneri pentru valorificarea lor;
c) stabileste si evalueaza, potrivit legii, creantele si obligatiile, inclusiv pe cele incerte si cele in litigiu, precum si disponibilitatile in devize si propune masurile corespunzatoare pentru lichidarea lor;
d) evalueaza la valoarea de utilitate fiecare element din bunurile depreciate, in functie de utilitatea bunului in institutie si de pretul pietei;
e) organizeaza tinerea evidentei tuturor imobilelor din proprietatea sau administrarea Ministerului Public, precum si a celorlalte bunuri aflate in patrimoniul acestuia;
f) inregistreaza in evidenta contabila rezultatele inventarierii, in baza procesului-verbal de inventariere, aprobat de ordonatorul principal de credite, in conformitate cu prevederile legale;
g) analizeaza si avizeaza, in limitele competentelor, propunerile formulate de comisia de inventariere privind scoaterea din functiune a unor mijloace fixe, casarea si declasarea mijloacelor fixe si a altor bunuri fara miscare, potrivit reglementarilor legale in vigoare;
h) coordoneaza operatiunile de valorificare a bunurilor prevazute la lit. e).
D. Atributii referitoare la situatiile lunare, trimestriale si anuale:
a) intocmeste situatiile financiare trimestriale si anuale, potrivit normelor metodologice emise de Ministerul Finantelor Publice;
b) stabileste totalul sumelor debitoare si creditoare, precum si soldul final al fiecarui cont;
c) intocmeste lunar balanta de verificare;
d) centralizeaza balantele lunare de verificare analitica;
e) intocmeste raportari privind platile restante, indicatorii de bilant, executia cheltuielilor finantate din fonduri externe nerambursabile s.a., la termenele si in conditiile prevazute de lege;
f) intocmeste situatiile privind monitorizarea cheltuielilor finantate prin bugetul aprobat pentru aparatul propriu al Ministerului Public, conform dispozitiilor legale in vigoare;
g) participa la elaborarea si aprobarea de norme, instructiuni si precizari pentru Ministerul Public, referitoare la situatiile financiare, monografiile contabile, planul unitar de conturi
(3) Biroul de contabilitate si angajamente bugetare este condus de un sef birou.”
16. La articolul 65 punctul A, litera e) se modifica si vaavea urmatorul cuprins: „e) repartizeaza si supune aprobarii bugetul anual si trimestrializarea veniturilor si cheltuielilor Ministerului Public, pe unitatile subordonate;”.
17. La articolul 68, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „(1) Serviciul administrativ, intretinere-deservire si transport este compartimentul intern din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie specializat in activitatea de administrare a sediului, de asigurare a intretinerii si deservirii acestuia, de paza si transport, precum si in activitatea de prevenire si stingere a incendiilor.”
18. La articolul 118, alineatele (6) si (8) se modifica si voravea urmatorul cuprins: „(6) Membrul ales al colegiului de conducere al carui mandat a incetat potrivit alin. (5) va fi inlocuit de un nou membru ales potrivit alin. (1)-(3), prin organizarea de noi alegeri...............................................................................................
(8) Durata mandatului membrilor colegiilor de conducere alesi in conditiile alin. (6) este de 3 ani de la data alegerii potrivit art. 120.”
19. La articolul 118, alineatul (7) se abroga.
20. Anexa se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. II. - Sectia de resurse umane si documentare din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie va duce la indeplinire dispozitiile prezentului ordin.
Art. III. - (1) Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I
(2) La data intrarii in vigoare, orice alte dispozitii contrare se abroga.
Ministrul justitiei, Robert Marius Cazanciuc
Bucuresti, 18 mai 2015.
Nr. 1.650/C.
Comentarii articol (0)