In temeiul prevederilor:
- art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
- art. 6 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
- art. 5 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- art. 5 alin. (4) si (9) din Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei fiscale centrale, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, nr. 688/2013 privind componenta si functionarea Comisiei fiscale centrale,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1. - Se aproba Decizia Comisiei fiscale centrale nr. 3/2015, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici
Bucuresti, 19 august 2015.
Nr. 961.
ANEXA - Decizia Comisiei fiscale centrale nr. 3/2015
In vederea aplicarii unitare a prevederilor art. 143 alin. (1) lit. h) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare,
avand in vedere prevederile art. 23 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim si pe caile navigabile interioare, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul art. 5 alin. (9) din Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei fiscale centrale aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, nr. 688/2013 privind componenta si functionarea Comisiei fiscale centrale,
se adopta urmatoarea solutie:
1. In perioada 1 ianuarie 2007—31 decembrie 2013
In cazul navelor destinate navigatiei maritime, utilizate pentru transportul international de persoane si/sau de bunuri, pentru pescuit ori alta activitate economica pe mare, scutirile de TVA prevazute de art. 143 alin. (1) lit. h) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal, se aplica daca nava este efectiv si preponderent utilizata pentru navigatie pe mare.
Pentru a determina daca o nava este efectiv si preponderent utilizata pe mare nu pot fi luate in calcul doar criterii obiective, cum ar fi lungimea sau tonajul navei, insa acestea ar putea fi utilizate pentru a exclude din domeniul de aplicare a scutirilor navele care, in orice caz, nu indeplinesc conditiile prevazute la art. 143 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal, respectiv nu ar fi capabile pentru navigatie pe mare.
Pentru a stabili daca o nava, care indeplineste conditiile obiective de a fi capabila sa navigheze pe mare datorita lungimii si tonajului, a fost efectiv si preponderant utilizata pentru navigatie pe mare, pot fi utilizate mijloace de proba prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul de procedura fiscala, sau orice alte mijloace de proba prevazute de lege.
Conceptul de navigatie „pe mare” in sensul Directivei 2006/112/CE a Consiliului din 28 noiembrie 2006 privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata si al art. 143 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal acopera orice parte a marii in afara apelor teritoriale ale oricarei tari, care este dincolo de limita de 12 mile marine, masurata de la liniile de baza stabilite in conformitate cu dreptul international al marii (Conventia Organizatiei Natiunilor Unite privind dreptul marii, semnata la Montego Bay la 10 decembrie 1982).
2. Dupa data de 1 ianuarie 2014
In cazul navelor utilizate pentru transportul de calatori/bunuri cu plata sau pentru activitati comerciale, industriale sau de pescuit, care sunt atribuite navigatiei in largul marii, scutirile de TVA prevazute de art. 143 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal se aplica daca nava este efectiv si preponderent utilizata pentru navigatie in largul marii.
Pentru a determina daca o nava este efectiv si preponderent utilizata in largul marii nu pot fi luate in calcul doar criterii obiective, cum ar fi lungimea sau tonajul navei, insa acestea ar putea fi utilizate pentru a exclude din domeniul de aplicare a scutirilor navele care, in orice caz, nu indeplinesc conditiile prevazute la art. 143 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal, respectiv nu ar fi capabile pentru navigatie in largul marii.
Cerinta referitoare la navigatia in largul marii nu se aplica pentru aplicarea scutirilor de TVA prevazute de art. 143 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal in cazul navelor utilizate pentru salvare ori asistenta pe mare sau pentru pescuitul de coasta.
Pentru a stabili daca o nava, care indeplineste conditiile obiective de a fi capabila sa navigheze in largul marii datorita lungimii si tonajului, a fost efectiv si preponderant utilizata pentru navigatie in largul marii, pot fi utilizate mijloace de proba prevazute de Codul de procedura fiscala sau orice alte mijloace de proba prevazute de lege.
Conceptul de navigatie „in largul marii” in sensul Directivei 2006/112/CE a Consiliului si al art. 143 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal acopera orice parte a marii in afara apelor teritoriale ale oricarei tari, care este dincolo de limita de 12 mile marine, masurata de la liniile de baza stabilite in conformitate cu dreptul international al marii (Conventia Organizatiei Natiunilor Unite privind dreptul marii, semnata la Montego Bay la 10 decembrie 1982).
Comentarii articol (0)