Într-un mesaj postat pe pagina de Facebook a ANAF, reprezentanții serviciului de comunicare din cadrul instituției au anunțat tema sesiunii de asistență și îndrumare online ce va fi organizată miercuri: Dreptul la contestare.
Ca în fiecare zi de miercuri, sesiunea online a început la ora 9.00, iar contribuabilii au putut adresa întrebări specialiștilor Fiscului până la ora 16.30, printr-un comentariu adresat la această postare.
Referitor la tema aleasă, reprezentanții instituției au menționat că au dreptul să depună o contestație toate „persoanele care consideră că au fost lezate în drepturile lor printr-un act administrativ fiscal sau prin lipsa acestuia”. „Contestaţia este o cale administrativă de atac și se formulează împotriva titlului de creanţă, precum şi împotriva altor acte administrative fiscale”, au mai explicat aceștia.
Întrebarea și răspunsul din cadrul sesiunii din 4 noiembrie:
La o societate comercială avem un sechestru pe bunuri mobile, în speță mașini auto, taxi, pentru neplata unor datorii la bugetul de stat.S-a facut contestație, deoarece majoritatea datoriilor au fost plătite înainte de a se pune sechestru pe mașini. Întrebarea este dacă se suspendă sechestrul pe mașini atât timp cât este constestația în desfășurare, iar faptul că sechestrul pe mașini împiedică realizarea de venituri și astfel nu se mai poate achita datoria rămasă.
Nu. Nu se poate suspenda aplicarea măsurilor asigurătorii. Potrivit prevederilor art. 215 alin. (1) din Codul de procedură fiscală introducerea contestaţiei pe cale administrativă de atac nu suspendă executarea actului administrativ fiscal. Conform prevederilor art. 130 din Codul de procedură fiscală măsurile asigurătorii instituite se ridică atunci când au încetat motivele pentru care au fost instituite sau la constituirea unei garanţii, după caz..
În cât timp sunt primite răspunsurile
Reamintim că, în cadrul sesiunii de îndrumare online, funcționarii ANAF vor răspunde întrebărilor puse de contribuabili, cu mențiunea că vor fi analizate doar întrebările care vizează subiectul anunțat. Răspunsurile vor fi comunicate pe loc sau ulterior, într-un timp cât mai scurt, în funcție de numărul întrebărilor adresate și de complexitatea acestora.
Vă reamintim că în fiecare zi de miercuri, patru funcționari ANAF răspund pe pagina de Facebook a Fiscului la întrebările adresate de contribuabili cu privire la tematica selectată pentru discuții în săptămana respectivă. Sesiunile de asistență și îndrumare online, organizate de ANAF pe Facebook, au început în 20 mai.
De altfel, Avocatnet.ro urmărește în fiecare săptămână desfășurarea acestor sesiuni. Lista completă a spețelor abordate de ANAF pe Facebook poate fi consultată aici.